Vedle Martina Macíka Jr. balí na Rallye Dakar 2017 i Lukáš Kvapil

Další ročník Rallye Dakar poprvé v historii odstartuje z Paraguaye. V kabině nového závodního kamionu Liaz s číslem 518 zasedne osvědčená sestava, pilot Martin Macík Jr., navigátor František Tomášek a mechanik Michal Mrkva.

„Mám naježděno, natrénováno a hlavně mám super truck, který funguje jako nikdy předtím,“ říká Martin Macík. „Dakar je částečně také o štěstí a nečekaných událostech, které vás na trati potkají. Uděláme maximum pro to, abychom se pohybovali v TOP 10 a v některé z etap si poskočili i trochu výš,“ dodává František Tomášek.

Premiéra Lukáše Kvapila

Ve startovním poli motocyklů se letos poprvé objeví další Čech. Lukáš Kvapil, člen Dukly Praha, si účast na Dakaru vybojoval úspěšným absolvováním Merzouga Rally, vítězství získal na Hungarian Baja 2015, třetí místo na Baja Drawsko 2016 a má za sebou také extrémní endurový závod Erzberg rodeo. Lukáš je bojovník a na Dakar se systematicky připravuje už několik let. Současně už dlouhá léta slouží v armádě a účastnil se zahraničních válečných misí v Iráku nebo Afganistánu. V armádě působí jako mentor instruktorů speciální přípravy a nepřekvapí, že se věnuje také výcviku motocyklových jednotek. „Dakar je pro mě obrovská výzva a současně splněný sen. Vím, že mě čekají podmínky, které není snadné napoprvé zvládnout, ale udělám vše pro to, abych dojel do cíle. Věřím, že to dám také díky armádnímu výcviku, který mi pomáhá podat co nejlepší výkon i v extrémních situacích,“ říká Lukáš Kvapil.  

Mohlo by vás zajímat:  2025 Honda CB1000 Hornet SP

Kudy vede Dakar 2017

Zdá se, že trať i průběh závodu se bude opět lišit od předešlého ročníku. Martin Macík a vzpomíná, jak daly v minulém ročníku všem zabrat obrovské nadmořské výšky. Hodně záleží, jak se organismus dokáže přizpůsobit. Druhá půlka trasy už by neměla být pro členy týmu překvapením, vrátí se do míst, která už v minulosti několikrát projeli, takže vědí, co mohou očekávat. A Lukáš Kvapil? Vojenský výcvik by podle něj měl být dostatečnou přípravou. Už za chvíli to můžeme posoudit.

 BIG SHOCK RACING

Tým KM Racing se proměnil v BIG SHOCK RACING a povede ho i nadále Martin Macík starší. „Jedná se o českou úspěšnou a cool značku, se kterou jsme spojeni už několik let, a spolupráce se vzájemně vyplácí. V příštím roce společně přineseme i další novinky, ale ty si necháme až jako překvapení po Dakaru,“ vysvětluje Martin Macík.  

RALLYE DAKAR 2017 – Harmonogram

  1. a 25. listopadu – Le Havre – závodní stroje se po základních přejímkách ve francouzském přístavu nalodí k 21 denní cestě do Buenos Aires.
  2. prosince – Praha – tým odlétá do Buenos Aires
  3. a 29. prosince – Buenos Aires – Vyzvednutí techniky a následný přesun 1250 km do Asunciónu, hlavního města Paraguaye, kde budou přejímky a start Rallye Dakar 2017.
  4. a 31. prosince – Asunción, Paraguay – administrativní a technické přejímky
  5. ledna – Asunción, Paraguay – podium
Mohlo by vás zajímat:  Motorkáře pomůže vycvičit neuronová síť

Etapy
2.1. Asunción (Par) – Resistencia (Arg) 3. 1. Resistencia (Arg) – San Miguel de Tucuman (Arg) 4. 1. San Miguel de Tucumán (Arg) – San Salvador de Jujuy (Arg) 5. 1. San Salvador de Jujuy (Arg) – Tupiza (Bol) 6. 1. Tupiza (Bol) – Oruro (Bol) 7. 1. Oruro (Bol) – La Paz (Bol) 8. 1. Volný den, La Paz 9. 1. La Paz (Bol) – Uyuni (Bol) 10. 1. Uyuni (Bol) – Salta (Arg) 11. 1. Salta (Arg) – Chilecito (Arg) 12. 1. Chilecito (Arg) – San Juan (Arg) 13. 1. San Juan (Arg) – Río Cuarto (Arg) 14. 1. Río Cuarto (Arg) – Buenos Aires (Arg) 15.1. Přílet do ČR (16:00)

Tak úspěšné působení a šťastný návrat!

[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“231″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“100″ thumbnail_height=“75″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“0″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“0″ slideshow_link_text=“[Show as slideshow]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″]