Na Scouta jsem byl hodně zvědavý a i proto jsem se vydal do Roztok s nejasně definovatelným očekáváním. Splní ta mašina moje očekávání nebo mám přehnanou představu? Nakolik se zhmotní skutečnosti z upoutávky z dubna letošního roku?
Hned po vstupu do haly jsem ho uviděl. Tak pozor, ve skutečnosti je pro mne působivější než na fotkách. Černá, výrazná, „přihrblá“ mašina s agresívním výrazem „ve tváři“. Žádná vyvoněná fajnovka. Spíš mi připadá jak tvrďák mstitel. Navíc stál v rohu, kam nesvítilo slunce, což podpořilo výraz drsňáckého a nesmlouvajícího ranaře.
Dost prostého dojímání a s motorkou ven z haly. Tak jo, na světle vypadá stejně. Rychle jsem převzal klíček a začal se věnovat na chvíli svému americkému společníkovi. Jakmile jsem usedl za řídítka: bingo. Výška sedla 649 mm se hned projevila. Sedím si jak pán, nohy pevně na zemi. Při mojí výšce (176 cm) není moc motorek, kdy mám nohy plně zemi a mašina je v naprosto stabilní poloze. První příjemná skutečnost se mi potvrdila. Pohodlný posez je na motorce i za jízdy. Nepochybně to je i díky řídítkům Street Tracker a koženému sedlu. K příjemnému pocitu určitě přispívá i fakt, že stupačky byly posunuty oproti původní koncepci o 38 mm vzad.
Kulatý budík s černým podkladem a rámečkem poskytuje veškeré potřebné informace a potvrzuje stylovost Scouta. Pozorovat na něm lze otáčky, počítadlo kilometrů, denní počítadlo, hodiny, indikátor zařazené rychlosti, teplotu motoru, hodiny a napětí baterie. Slušná velikost, dobrá čitelnost. Vtipnou vychytávkou je pak dělení tachometru. Minimálně dvě třetiny plochy zabírá rozsah do 120 km/h a pouze malá část pak reprezentuje zbytek do maximálky 200 km/h. Originální řešení nenásilně podporující způsob jízdy slušící mašině této kategorie.
Kdo by se chtěl na Indianovi honit po silnici se šílenými řidiči plechovek? Tahle motorka umí jezdit rychle, ale normálního člověka-řidiče to neláká. 69palcový dvouválec V-Twin s objemem 1133 ccm, dosahuje impozantního výkonu 94 koní a pobublává v pro mé ucho lahodných tónech, za což může i laděný výfuk Remus. Klidně se dá jet pohodově, ale klidně se dá z vnějšího pohledu neskutečně zrychlit, na semaforech je motorka tím prvním účastníkem, co se rychle vydá na další cestu. Elegantně a plynule zvládne předjetí na silnici i dálnici. „Brzdařům provozu“ není vůbec problém ukázat záda. Dlouho to však nevydrží, protože Indian umí, ale nevyžaduje bláznivé kousky, takže po chvilce nutného většího otočení plynu se řidič rychle a rád vrací k „rekreačnímu“ stylu. Indián je jedním ze symbolů nejen americké svobody a volnosti. A „malý“ Scout není výjimkou. Člověk nemusí být z Ameriky, aby si svoje chvíle svobody a nespoutanosti užil do poslední kapičky.
Tvrdost podvozku jako jedna z mála věcí výrazně podléhá osobnímu názoru. Scout má zadní tlumiče nejen pro zachování nízké agresivní linie zkrácené o 25 milimetrů. Pravdou je, že špatnou cestu si užijete s pro někoho nadměrnou intenzitou. Jak říkám, věc názoru. Osobně se raději svezu na „tvrdším“ a proto podvozek kvituji pozitivně. I tak je potřeba vyzvednout celkově skvělou ovladatelnost, to se projevuje i ve městě. Motorka je klidná a stabilní i v nízkých rychlostech, šestistupňová převodovka spolehlivě spolupracuje. Jen mezi prvním a druhým stupněm si občas postaví hlavu a najít neutrál ji někdy trvá déle.
Ještě se krátce vrátím k pohledu na tuto osobitou motorku. Čistá hmotnost motorky je skoro neuvěřitelných 245 kg, což je evidentně docíleno maximálně možným očesáním. Na motorce není nic zbytečného a přitom je tam vše, co tam být má. Zajímavostí je i umístění spínací skříňky. Každý by ji hledal na tradičním místě ve středu u řídítek. Indian je jiný. Klíček se schovává v malé klícce na levé straně motorky. Na detailech prostě záleží. A že jich už z výroby vymazlených pár u Scouta najdete! Třeba nápis na nádrži nebo razantně zkrácené blatníky…
Indian Scout se neztratí. Byli jsme spolu na setkání motorkářů Motorkářský cvoček v Hořovicích. Obdivovatelů jsme měli dost. Dokonce za námi k výjezdu dorazil i jeden z pořadatelů, aby klasickým gestem zvednutého palce vyjádřil Scoutovi zasloužený obdiv. Několik málo dnů „Indiánského léta“ jsem si fakt užil.
Specifikace
MOTOR
Výkon: | 94 koní (70 KW) |
Točivý moment: | 97 Nm při 5600 ot./min |
Převodovka: | převodový pohon, mokrá spojka |
Typ motoru: | kapalinou chlazený V-TWIN |
Objem: | 1133 ccm (69 cu in) |
Elektronické vstřikování paliva: | Uzavřená smyčka vstřikování paliva / 60mm otvor |
PŘEVODOVÝ POMĚR
1. | 10.926 : 1 |
2. | 7.427 : 1 |
3. | 5.918 : 1 |
4. | 5.022: 1 |
5. | 4.439 : 1 |
6. | 4.087 : 1 |
Koncový převod: | 2.357 : 1 |
PODVOZEK
Přední náprava: | teleskopická vidlice / 120 mm (4,7″) |
Zadní náprava: | dvojité tlumiče / 50 mm (3,0″) |
Přední brzdy: | 1x kotouč / 298 mm |
Zadní brzdy: | 1x kotouč / 298 mm |
Přední pneumatiky: | 130/90-16 73H |
Zadní pneumatiky: | 150/80-16 71H |
Kola: | 16″ x 3,5″ přední, 16″ X 3,5″ zadní |
Výfuk: | rozdělený dvojitý s crossoverem |
ROZMĚRY
Objem nádrže: | 12,5 litru |
Světlá výška: | 123 mm |
Celková výška: | 1154 mm |
Celková šířka: | 926 mm |
Výška sedla: | 649 mm |
Rozvor: | 1562 mm |
Celková délka: | 2229 mm |
Úhel náklonu: | 29° |
Čistá hmotnost: | 245 kg |
ELEKTRONIKA
Palubní počítač obsahuje: | tachometr, odometr, denní počítadlo km, otáčkoměr, kontrolka rezervy |
Osvětlení: | světlomet, zadní/brzdové světlo, směrová světla, osvětlení RZ, osvětlení rychloměru, osvětlení kontrolek |