Test Indian Scout Bobber: kráska a zvíře v jednom

Na Scouta jsem byl hodně zvědavý a i proto jsem se vydal do Roztok s nejasně definovatelným očekáváním. Splní ta mašina moje očekávání nebo mám přehnanou představu? Nakolik se zhmotní skutečnosti z upoutávky z dubna letošního roku?

Hned po vstupu do haly jsem ho uviděl. Tak pozor, ve skutečnosti je pro mne působivější než na fotkách. Černá, výrazná, „přihrblá“ mašina s agresívním výrazem „ve tváři“. Žádná vyvoněná fajnovka. Spíš mi připadá jak tvrďák mstitel. Navíc stál v rohu, kam nesvítilo slunce, což podpořilo výraz drsňáckého a nesmlouvajícího ranaře.

Dost prostého dojímání a s motorkou ven z haly. Tak jo, na světle vypadá stejně. Rychle jsem převzal klíček a začal se věnovat na chvíli svému americkému společníkovi. Jakmile jsem usedl za řídítka: bingo. Výška sedla 649 mm se hned projevila. Sedím si jak pán, nohy pevně na zemi. Při mojí výšce (176 cm) není moc motorek, kdy mám nohy plně zemi a mašina je v naprosto stabilní poloze. První příjemná skutečnost se mi potvrdila. Pohodlný posez je na motorce i za jízdy. Nepochybně to je i díky řídítkům Street Tracker a koženému sedlu. K příjemnému pocitu určitě přispívá i fakt, že stupačky byly posunuty oproti původní koncepci o 38 mm vzad.

Kulatý budík s černým podkladem a rámečkem poskytuje veškeré potřebné informace a potvrzuje stylovost Scouta. Pozorovat na něm lze otáčky, počítadlo kilometrů, denní počítadlo, hodiny, indikátor zařazené rychlosti, teplotu motoru, hodiny a napětí baterie. Slušná velikost, dobrá čitelnost. Vtipnou vychytávkou je pak dělení tachometru. Minimálně dvě třetiny plochy zabírá rozsah do 120 km/h a pouze malá část pak reprezentuje zbytek do maximálky 200 km/h. Originální řešení nenásilně podporující způsob jízdy slušící mašině této kategorie.

Mohlo by vás zajímat:  BMW Motorrad: 5 let záruky na všechny přilby

Kdo by se chtěl na Indianovi honit po silnici se šílenými řidiči plechovek? Tahle motorka umí jezdit rychle, ale normálního člověka-řidiče to neláká. 69palcový dvouválec V-Twin s objemem 1133 ccm, dosahuje impozantního výkonu 94 koní a pobublává v pro mé ucho lahodných tónech, za což může i laděný výfuk Remus. Klidně se dá jet pohodově, ale klidně se dá z vnějšího pohledu neskutečně zrychlit, na semaforech je motorka tím prvním účastníkem, co se rychle vydá na další cestu. Elegantně a plynule zvládne předjetí na silnici i dálnici. „Brzdařům provozu“ není vůbec problém ukázat záda. Dlouho to však nevydrží, protože Indian umí, ale nevyžaduje bláznivé kousky, takže po chvilce nutného většího otočení plynu se řidič rychle a rád vrací k „rekreačnímu“ stylu. Indián je jedním ze symbolů nejen americké svobody a volnosti. A “malý” Scout není výjimkou. Člověk nemusí být z Ameriky, aby si svoje chvíle svobody a nespoutanosti užil do poslední kapičky.

Tvrdost podvozku jako jedna z mála věcí výrazně podléhá osobnímu názoru. Scout má zadní tlumiče nejen pro zachování nízké agresivní linie zkrácené o 25 milimetrů. Pravdou je, že špatnou cestu si užijete s pro někoho nadměrnou intenzitou. Jak říkám, věc názoru. Osobně se raději svezu na „tvrdším“ a proto podvozek kvituji pozitivně. I tak je potřeba vyzvednout celkově skvělou ovladatelnost, to se projevuje i ve městě. Motorka je klidná a stabilní i v nízkých rychlostech, šestistupňová převodovka spolehlivě spolupracuje. Jen mezi prvním a druhým stupněm si občas postaví hlavu a najít neutrál ji někdy trvá déle.

Mohlo by vás zajímat:  Nový Indian Scout Bobber Sixty v oldschoolovém stylu

Ještě se krátce vrátím k pohledu na tuto osobitou motorku. Čistá hmotnost motorky je skoro neuvěřitelných 245 kg, což je evidentně docíleno maximálně možným očesáním. Na motorce není nic zbytečného a přitom je tam vše, co tam být má. Zajímavostí je i umístění spínací skříňky. Každý by ji hledal na tradičním místě ve středu u řídítek. Indian je jiný. Klíček se schovává v malé klícce na levé straně motorky. Na detailech prostě záleží. A že jich už z výroby vymazlených pár u Scouta najdete! Třeba nápis na nádrži nebo razantně zkrácené blatníky…

Indian Scout se neztratí. Byli jsme spolu na setkání motorkářů Motorkářský cvoček v Hořovicích. Obdivovatelů jsme měli dost. Dokonce za námi k výjezdu dorazil i jeden z pořadatelů, aby klasickým gestem zvednutého palce vyjádřil Scoutovi zasloužený obdiv. Několik málo dnů „Indiánského léta“ jsem si fakt užil.

Specifikace

MOTOR

Výkon: 94 koní (70 KW)
Točivý moment: 97 Nm při 5600 ot./min
Převodovka: převodový pohon, mokrá spojka
Typ motoru: kapalinou chlazený V-TWIN
Objem: 1133 ccm (69 cu in)
Elektronické vstřikování paliva: Uzavřená smyčka vstřikování paliva / 60mm otvor
Mohlo by vás zajímat:  Harley-Davidson Praha Challenge již příští sobotu

PŘEVODOVÝ POMĚR

1. 10.926 : 1
2. 7.427 : 1
3. 5.918 : 1
4. 5.022: 1
5. 4.439 : 1
6. 4.087 : 1
Koncový převod: 2.357 : 1

PODVOZEK

Přední náprava: teleskopická vidlice / 120 mm (4,7″)
Zadní náprava: dvojité tlumiče / 50 mm (3,0″)
Přední brzdy: 1x kotouč / 298 mm
Zadní brzdy: 1x kotouč / 298 mm
Přední pneumatiky: 130/90-16 73H
Zadní pneumatiky: 150/80-16 71H
Kola: 16″ x 3,5″ přední, 16″ X 3,5″ zadní
Výfuk: rozdělený dvojitý s crossoverem

ROZMĚRY

Objem nádrže: 12,5 litru
Světlá výška: 123 mm
Celková výška: 1154 mm
Celková šířka: 926 mm
Výška sedla: 649 mm
Rozvor: 1562 mm
Celková délka: 2229 mm
Úhel náklonu: 29°
Čistá hmotnost: 245 kg

ELEKTRONIKA

Palubní počítač obsahuje: tachometr, odometr, denní počítadlo km, otáčkoměr, kontrolka rezervy
Osvětlení: světlomet, zadní/brzdové světlo, směrová světla, osvětlení RZ, osvětlení rychloměru, osvětlení kontrolek