Novinka od Indianu pro rok 2019 mě opravdu lákala. Takže když nastal den převzetí, vyrazil jsem pro ni za Prahu. V hale stálo několik motorek a ten můj vyvolený byl až vzadu u zdi. Tak rychle, ať už stojí venku ve svitu sluníčka. Vytlačili jsme ho a po nezbytných „papírových formalitách“ měl být na pár dnů můj.
Ta černá mu tedy sluší. A snad i zase zhubl. Nebo je to jen tou černou barvou? Ne, Indian Chieftain je pro rok 2019 opravdu opět štíhlejší. Devatenáctipalcové přední kolo s odříznutým blatníkem působí příjemně agresivně a vytváří skvělý dojem už na první pohled. Vzhled Chieftaina Limited nádherně a působivě dotváří padací rám, chromované části a graficky skvěle propracované znaky.
Konečně jsem „nakrmil oči“ a byl připravený vyrazit. Nádhera. Motor Thunder Stroke 111 V-Twin se ozval bez zbytečných ohledů na jakékoliv protesty členů sdružení bojujících proto zvýšené hlučnosti. Překrásný zvuk pro moje uši, ale koneckonců i pro uši všech okolo. Však posuďte sami.
Motorcycle Ride Command, tímto systémem s největším dotykovým displejem na trhu se jiná motorka těžko pochlubí. Sytém je určený pro nastavení a ovládání celého motocyklu, včetně navigace. Ovládá se pouze dvěma prsty, umožňuje zvětšovat a mnoho dalších funkcí. 7’’ displej je zatím největší, jaký byl na motocyklu kdy použitý. Při pohledu na něj před sebou jsem start raději odložil a s pokorou jsem začal zkoumat obsah a možnosti. Začal jsem ale s analogovým tachometrem s otáčkoměrem a ukazateli stavu paliva, počitadla kilometrů a zařazeného rychlostního stupně. To byly záležitosti standardního použití. Zkusil jsem se seznamovat s dalšími funkcemi a identifikovat přítomné LED indikátory-neutrál, zapnutý tempomat, dálková světla, ukazatele směru, ABS, nízký tlak v pneumatikách a další a další. Celkem jich bylo 15 a každý z nich měl své poslání. Když jsem si ale uvědomil, že budu-li chtít porozumět všemu na místě před odjezdem, možná ani neodjedu. Rekognoskaci jsem tedy nechal na příznivější čas. Vždyť sedím v sedle značky, kterou svět právem označuje za legendu.
Tak druhý start, první zařazení a vstříc českým silnicím s příjemně hlasitě burácejícím motorem. Opravdu nevím, jak nezúčastnění chodci vnímali náš průjezd, ale já jsem si ten zvuk neskrývaně vychutnával. A to mi vydrželo po celou dobu, co jsem měl možnost s Chieftainem jezdit. I když zpočátku jsem se tak v klidu posouval městem a získával trochu větší jistotu a kontrolu nad téměř 380 kg vážící motorkou. Navíc jsem přerušil průzkum ovládacích a informačních prvků. Jejich neznalost mi klidu taky nepřidávala. A tak jsme si první jízdu společně pobrukovali a já už se těšil na kilometry příští.
Doma jsem poctivě nastudoval další funkce a kontrolní mechanismy, kterými Chieftain disponuje. A jaké informace či upozornění bych tedy mohl na dotykové (!) obrazovce očekávat? Například teplotu okolního vzduchu, přesný čas, kód opravy, stav motorky (třeba tlak v pneumatikách, potřebu výměny oleje, …), údaje o průměrných hodnotách spotřeby paliva a rychlosti, okamžitou spotřebu paliva, údaje o jízdě (směr, čas na cestě, čas zastavení, nadmořská výška). Mimochodem Indian Chieftain Limited má i USB vstup, ale taky Bluetooth připojení pro telefon a sluchátka. A konečně, je tu i navigace, dobře čitelná, logicky a lehce ovladatelná.
Motor Thunder Stroke 111 V-Twin o objemu 1811 ccm s maximálním točivým momentem nenechával nic náhodě. A různé jízdní režimy jsou pro dokonalý pocit z jízdy za každého situace a počasí skvělou výbavou. Budu se opakovat, ale zvuk je opravdu „kouzelný“ a na příjezd motorky upozorní už v uctivé vzdálenosti. Indian je stroj s hmotností blížící se 380 kilogramům. Za jízdy by nikoho ani nenapadlo ho z tak velké váhy podezírat. Při nutnosti rychlejšího zastavení už je však potřeba mít hmotnost na paměti.
Skvělé stabilitě a ovladatelnosti určitě přispívá celková konstrukce motorky a já jsem osobně hodně oceňoval výšku sedla jen 660 mm, což mi umožňovalo bezproblémový kontakt se zemí za každé – a dokonce i vynucené – situace. O cestovním doplňku v podobě centrálně uzamykatelných kufrů (ovladač na nádrži anebo na dálkovém ovladači u klíčů) není třeba dlouze hovořit. Neznalý by se jistě divil, co všechno si sebou může vzít na cestu do práce nebo za svými koníčky.
Vedle systému Indian Motorcycle Ride Command s pravděpodobně největším dotykovým displejem na trhu ovládaným pouze dvěma prsty, disponuje motorka také bezklíčovým zapalováním a dálkovým ovládáním. Prostě legenda, která není pro každého. To jsme nakonec zjistili i my. Znáte to okřídlené rčení „vyšší bere“?
Technická data
Zdvihový objem: | 1811 ccm |
Typ motoru: | V2, čtyřtaktní |
Kompresní poměr: | 9,5:1 |
Vrtání x zdvih: | 101,0 x 113,0 mm |
Chlazení: | Vzduch |
Převodovka: | 6-rychlostní |
Primární převod, sekundární převod: | Pás |
Palivový systém: | Vstřikování. Uzavřená smyčka sekvenčního přívodu paliva |
Spojka: | Mokrý, vícedílný |
Detaily motoru: | Thunder Stroke® 111 motor |
Výfuk: | Rozdělené dvojité výfukové potrubí s přechodem |
Točivý moment: | 161,36 Nm při 3000 ot/min |
Podvozek, pérování, brzdy a kola | |
---|---|
Přední brzdy: | Dvojitý disk. ABS. Plovoucí disky. 4 pístní třmeny. |
Zadní brzdy: | Jeden disk. ABS. Plovoucí disk. 2-pístní třmen. |
Rám: | Litý hliník |
Zadní pérování: | Single Shock w / Air adjustment |
Úhel předních vidlí: | 25,0° |
Stopa: | 150 mm |
Přední pérování: | Teleskopický vidlicový typ kazety |
Průměr předních brzd: | 300 mm |
Průměr zadních brzd: | 300 mm |
Kola: | Casto hliníková kola |
Sedlo: | Dvojitá kožená sedačka |
Míry a objemy | |
Pohotovostní hmotnost (včetně náplní): | 390 kg |
Objem nádrže: | 20,8 litrů |
Suchá hmotnost: | 375 kg |
Celková výška: | 1 385 mm |
Celková délka: | 2,506 mm |
Celková šířka: | 1,000 mm |
Světlá výška: | 130 mm |
Rozvor: | 1 668 mm |
Výška sedla: | 650 mm |
Ostatní specifikace | |
Startér: | Elektrický |
Barevná provedení: | Thunder Black Pearl, Ruby Metallic, Dark Walnut |
Přístroje: | Rozpěrný přístrojový cluster vybavený analogovým rychloměrem a otáčkoměrem, s palivoměrem, rozsahem, počítadlem kilometrů a aktuálním převodem. |
Světla: | LED světlomety |
Nosiče: | Pevná sedlová taška. |