Test: Harley-Davidson Road King Classic

Tentokrát jsem při vstupu do garáží měl okamžitě jasno. Sám se hlásil na dálku: Road King Classic. Chromu „na rozdávání“, přehlédnout ho nebylo možné. K tomu cestovní výbava v podobě velkého plexi štítu a kožených brašen. Plexi štít byl pro mě nakonec příjemným doplňkem a na rozdíl od některých chromovaných „doplňků“ jsem ho při jízdě ocenil.

test-harley-davidson-road-king-classic-p1

Nepřehlédnutelné byly na první pohled i detaily. „Soustava“ světel s předními mlhovkami, kůží potažené cestovní brašny, pneumatiky s bílými boky nebo třeba široké a dlouhé sedlo. Cestovní brašny se mi obzvlášť hodily, protože jsem s sebou musel vláčet i výdobytky moderní techniky jako je notebook, občas musím pracovat i jinak než testovat motorky

Přebírám klíček, samozřejmě dálkový, který nechá motorku nastartovat jen když se s ním přiblížíte k motorce. Ještě odemknout řídítka a pak už samotné startování. Motor se na volnoběh v rámu silně roztřese, ale po chvilce se viditelně zklidní a příjemně si pobrukuje.

Je na čase uvést všech 368 kg do pohybu. Jízda samotná je opravdu ta správná harlejácká pohoda. Jakmile se rozjedete, hmotnost jakoby zmizela a motorka se ovládá velice příjemně. Váha mašiny se ale projeví v celé své síle při manipulaci na místě a v malých rychlostech. To se rychle snažíte stát chlapem a zvládnout „krále“ s patřičnou noblesou a klidem.

test-harley-davidson-road-king-classic-p2

Ovladače na řídítkách jsou masivní a funkční. V rukavicích není problém ovládat tlačítko na zobrazování údajů na malém displeji v budíku rychloměru ani aktivaci tempomatu, který jsem ale nepoužíval ani při jízdě na dálnici D5. Ani při jízdě po dálnici jsem nezávodil, i když jsem se náklaďáky neplahočil. On by si to klasický Twin Cam 103 s objemem válců 1700 ccm snad ani nezasloužil.

Mohlo by vás zajímat:  2025 Honda MSX125 Grom

Motor s lehkostí reaguje na pootočení plynem, sto dvacet je tam ve chvilce. A ručička tachometru poslušně pokračuje dál. Jenže to se rychlost projevuje silou větru, navzdory poměrně velkému plexi štítu. Tak raději zařadit do „pomalého“ pruhu a zpátky pod stodvacítku. To je mnohem příjemnější. A stejně jsem na dálnici dlouho nevydržel a raději sjížděl na okresky, protože s Road Kingem je lepší se jen tak courat než se v plné koncentraci snažit závodit.

Zlí jazykové vždy tvrdívali, u motocyklů Harley-Davidson nepatří brzdy k nejsilnějším stránkám. Podle prospektů a informací z H-D je za vším kolem brzd elektronika od firmy BOSCH. Ta rozděluje brzdnou sílu mezi spojenými brzdami předku a zadku a kombinuje ho s ABS, přičemž vše by mělo začít fungovat až od 35 km/h. Do této rychlosti se brzdy skutečně chovají nezávisle. U Harleyů to brzdí pánové.

test-harley-davidson-road-king-classic-p3

Cestování na něm je příjemné. Ani dlouhá jízda není problém. Poloha za řídítky je uvolněná, velké plotny dávají oporu pro nohy. Při jízdě na motorce není výjimkou, že se na mně delší jízda podepisuje a hlavně sedací část a nejbližší okolí mě nabádá k zastavení a zaujetí aspoň nakrátko jiné polohy. S Road Kingem to byla jiná písnička. Nebylo na co si v tomto ohledu stěžovat. Za jeho řídítky vládne prostě pohodička.

Když přišel den návratu, špatně se mi vstávalo. Připadal jsem si jako malý kluk, kterému vezmou hračku. Velikánskou hračku. Na druhou stranu Road King není motorka na návštěvu příbuzných, pro rychlé zaskočení na nákup nebo oslňování návštěvnic koupališť či posiloven. Je to blyštivý krasavec a nepochybně i takovou roli uměl zastat. Se svými skoro čtyřmi metráky by ale mohl při manipulaci na místě v nevelkých prostorech „zábavných míst“ leckterému borci pošramotit ego a zkazit náladu. Road King je cestovatelská klasika. Takže vytratit se z dennodenního blázince, sednout na harleye a jen tak se „posouvat“ krajinou . V klidu a pohodě. Tak, jak se na správného krále sluší…

Mohlo by vás zajímat:  Yamaha Motor Europe se i letos zúčastní veletrhu Eurobike

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ:,Harley-Davidson Road King Classic
Délka:,2 450 mm
Výška sedla (nezatížené):,6 715 mm
Světlá výška:,135 mm
Úhel hlavy řízení (%):,26
Závlek:,170 mm
Rozvor:,1 625 mm
Pneumatiky – přední:,130/90B16 67H
Pneumatiky – zadní,180/65B16 81H
Objem palivové nádrže:,22.7 l
Objem olejové nádrže:,3.8 l
Suchá váha:,353 kg
Pohotovostní hmotnost:,371 kg
Objem kufrů + brašen:,0.064 m3
Motor:,vzduchem chlazený Twin Cam 103™ s integrovaným chladičem oleje
Vrtání:,98.4 mm (3.87 in.)
Zdvih:,111.1 mm (4.374 in.)
Objem:,1 690 ccm (103.1 cu in)
Kompresní poměr:,9.7:1
Palivový systém:,Elektronické sekvenční vícebodové vstřikování paliva
Brzdy:,320 mm čtyřpístkové pevné přední a zadní
Výfukový systém:,Chrom (výfuk 2-1-2 se slash-up koncovkami)
Krouticí moment:,138 Nm v 3 500 ot./min
Úhel náklonu – pravý (%):,32
Úhel náklonu – levý (%):,32.1
Spotřeba paliva (kombinovaná):,5.6 l/100 km
[/table]