Na Electru Glide jsem se těšil a mé očekávání bylo velké. Původně jsem ji měl k testu naplánovanou až na červenec. Nechci říkat osud, ale někdo tomu chtěl a tak jsem si šel ji vyzvednout už na konci května. V její jediné dodávané černé barvě Vivid Black jsem ji přehlédnout nemohl. Krátká předávačka a první H-D zařazení, rána, mírné trhnutí a vyrážel jsem do ulic na mašině, jejímž základem je u motorek tohoto ražení moderní technika.
Electra Glide Standard v sobě soustřeďuje všechny nejnovější jízdní technologie řady Harley-Davidson Touring, například elektronický tempomat, ručně nastavitelné zadní odpružení s emulzními tlumiči, přední vidlice 49 mm s dvojitým průtokovým ventilem a propojené brzdy Reflex Brembo se systémem ABS.
Nová Electra Glide Standard má i přes své minimalistické pojetí vše, co člověk k pohodové jízdě opravdu potřebuje. Před řidičem je dobře čitelná čtveřice kruhových přístrojů a jasně patrná přihrádka na rukavice v místě, kde u některých jiných modelů H-D lze najít multimediální systém většinou s propojením s chytrým telefonem. „Vyšší“ komfort zde existuje jen v podobě tempomatu a bezklíčového zapalování. Dvě velmi příjemné věci, z nichž jedna mi však ukázala i svou odvrácenou tvář. Bezklíčové zapalování jak jistě všichni vědí, neumožní start motocyklu bez přítomnosti čipu. A to byl právě ten můj problém. Při pokusu o nastartování jsem zjistil, že čip u sebe nemám. A malé osobní neštěstí bylo na světě. Stál jsem bezradně vedle nádherné silné motorky, která se vzepřela mým povelům. Řešení se samozřejmě našlo jednoduché, ale tuhle „drobnost“ si budu dobře pamatovat.
Kromě času stráveného nepříjemnou klíčovou epizodkou jsem si mohl dostatečně vychutnat srdce Electry Glide, tedy motor Milwaukee Eight 107, což je dvouválec o objemu 1745 cm3, disponující točivým momentem 150 Nm při 3250 ot./min. Motor se vyznačuje vysokým výkonem a rychlou reakcí na rukojeť plynu. Potěší, že nechybí výkon pro předjíždění. To vše je navíc doprovázeno dnes už snad nezaměnitelným legendárním zvukem velkého dvouválce Harley-Davidson.
Motocykl s rozvorem kol 1625 mm, celkovou délkou 2400 mm a sedlem ve výšce 680 mm se může pochlubit provozní hmotností 372 kg. To z něj činí jeden z nejlehčích modelů řady Touring, což se pozitivně promítá do dynamických jízdních vlastností. I tak ale pro mě nebyla manipulace s mašinou na místě zrovna oblíbenou zábavou.
Electra Glide je v základu ten pravý Harley-Davidson. Už při prvním pohledu jsou patrné základní stylistické prvky značky jako je legendární kapotáž Batwing, standardní sedlové brašny a litá kola. Novinkou je pak také skutečnost, že Electru Glide Standard výrobce nabízí jen s jednomístným touringovým, ale velice pohodlným sedlem. Věc, kterou i na dlouhé cesty hodnotím pozitivně. Na dlouhých cestách bych ale jistě našel pár okamžiků, kdy by se hodila třeba navigace.
Ale vrátím se ještě k designu a zážitku pro oči každého pozorovatele. Kapotáž Batwing s průduchem vypadá skvěle a stejně tak i funguje. Původně jsem podceňoval funkci na pohled nízkého štítku. Při jízdě jsem musel svoje hodnocení posunout směrem ke znaménku plus. Na Electře Glide je příjemná i taková hloupost jako automatické vypínání blinkrů. Na druhou stranu bych se přimlouval pro zámek alespoň jedné sedlové brašny.
Harley-Davidson Electra Glide Standard je nádherná motorka přizpůsobená těm, kdo k životu nepotřebují zbytečnosti a přitom si potrpí na trvalé hodnoty. A že jí ve výbavě oproti jejím modelům stejné řady něco chybí? Pro některé je to konečně to pravé. A pro ty ostatní? Co není, může být. Electra Glide v minulosti často sloužila jako základ pro rozmanité individuální úpravy a nová Electra Glide Standard na tom, zdá se, nebude jinak. Ten, kdo nemá dost invence, si taky může z široké nabídky značky vybrat model, který bude podle jeho představ a „bližší jeho srdci“.
Nová Electra Glide je motorka šitá „na míru“ pro ty, kdo se shodnou s myšlenkou: ‚Vše, co opravdu potřebuješ. Nic zbytečného navíc.‘
Technická specifikace
Motor
- Motor2 Milwaukee-Eight® 107
- Vrtání 100 mm
- Zdvih 111 mm
- Zdvihový objem 1745 ccm
- KOMPRESNÍ POMĚR 10,0:1
- Palivová soustava Elektronické sekvenční vícebodové vstřikování paliva (ESPFI)
- Výfuk Černý dvojitý výfuk 2-1-2 s kónickými tlumiči
ROZMĚRY
- Délka 2 400 mm
- Výška sedla, nezatížená 680 mm
- SVĚTLÁ VÝŠKA 120 mm
- ÚHEL ŘÍZENÍ (U HLAVY ŘÍZENÍ)(STUPNĚ) 26
- Závlek 170 mm
- Rozvor 1 625 mm
- Pneumatiky, Přední Specifikace BW 130/80B17 65H
- Pneumatiky, Zadní Specifikace BW 180/65B16 81H
- Objem palivové nádrže 22,7 l
- Množství oleje (s filtrem) 4,9 l
- Hmotnost, při dodání 354 kg
- Hmotnost, provozní 372 kg
- Kapacita zavazadlového prostoru -Objem 0,064 m3
Výkon
- METODA ZKOUŠKY TOČIVÉHO MOMENTU MOTORU EC 134/2014
- TOČIVÝ MOMENT MOTORU3 150 Nm
- TOČIVÝ MOMENT (OT/MIN) 3 250
- ÚHEL NÁKLONU, PRAVÝ (STUPNĚ) 31
- ÚHEL NÁKLONU, LEVÝ (STUPNĚ) 29
- Metoda zkoušky spotřeby EU 134/2014
- Spotřeba 5,9 l/100 km
- Metoda zkoušky emisí CO2 EU 134/2014
- Emise CO2 135 g/km CO2
Hnací ústrojí
- Primární převod Řetězový, převodový poměr 34/46
- PŘEVODOVÉ POMĚRY (CELKOVĚ) 1. 9,593
- PŘEVODOVÉ POMĚRY (CELKOVĚ) 2. 6,65
- PŘEVODOVÉ POMĚRY (CELKOVĚ) 3. 4,938
- PŘEVODOVÉ POMĚRY (CELKOVĚ) 4. 4
- PŘEVODOVÉ POMĚRY (CELKOVĚ) 5. 3,407
- PŘEVODOVÉ POMĚRY (CELKOVĚ) 6. 2,875
Rám
- Kola, Přední Typ7 Impeller, lité hliníkové
- Kola, Zadní Typ Impeller, lité hliníkové
- Brzdy, Typ třmenu 32 mm, 4pístkový pevný přední a zadní
Elektrická výbava
- OSVĚTLENÍ (DLE MÍSTNÍCH PŘEDPISŮ), KONTROLKY6 Dálkové světlo, provozní světla, směrová světla, neutrál, nízký tlak oleje, diagnostika motoru, baterie, tempomat, příslušenství, bezpečnostní systém, ukazatel rychlostního stupně, 6. rychlostní stupeň, varování na nízkou hladinu paliva, systém ABS, zobrazení nájezdu na obsah nádrže, kontrolka mlhových/přídavných světel
- Přístroje Přístrojová výbava jako doplněk každého vozidla. Počítadlo kilometrů na displeji, denní počítadlo kilometrů A, denní počítadlo kilometrů B, dojezd do prázdné nádrže a ukazatel zařazeného stupně. Větší kontrolky.