Caponord by měl uspokojovat hlavně cestovatelské ambice. Ty na motocyklu najdeme v podobě stavitelného předního plexištítu, krytů rukojetí, širokého pohodlného sedla nebo nádrže, která pojme 24 litrů paliva či vyztuženého zadního rámu, jenž je připraven na osazení zavazadel dodávaných ve verzi Travel.
Motor je příčně uložený, kapalinou chlazený o výkonu 128 koní (95,5 kW) při 8 500 ot./min, je převzatý z Dorsodura a má po úpravách plynulejší projev v nižších otáčkách i vyšší maximální rychlost díky úpravě odstupňování šesti-rychlostní převodovky.
Přední čtyřpístkové radiální brzdové třmeny svírají lehké kotouče o průměru 320 mm. Zadní jednopístkový třmen svírá kotouč o průměru 240 mm. U přední i zadní brzdy jsou použity již ve standardu opletené pancéřové brzdové hadice a seřiditelné páčky. Dvoukanálový systémem ABS je vypínatelný.
Díky elektronické kontrole plynu Ride-By-Wire má jezdec na výběr mezi třemi palivovými mapami – SPORT-TOURING-RAIN, které se přepínají při nastartovaném motoru, startérovým tlačítkem a to i při jízdě. Caponord razantně mění svůj charakter:
- RIDE-BY-WIRE
sportovní režim dává okamžitý agresivní výkon; turistický zas hladší akci při uvolněné jízdě; dešťový vám přijde vhod při extrémně kluzkém povrchu - APRILIA TRACTION CONTROL (ATC) + ABS
Systém ATC (kontrola trakce) v kombinaci s dvoukanálovým systémem ABS jsou navzájem nezávisle vypínatelné. Jezdec může ATC měnit ve třech stupních nastavení. Motocykl tak umožňuje plně využít výkon stroje a přilnavost pneumatik pro maximální potěšení z jízdy i méně zkušeným jezdcům.
Přístrojová deska Matric s kombinací analogového a digitálního displeje zpracovává údaje přes CAN linky a ukládá do paměti. Ultra kompaktní přístroje vynikají lehkostí a moderním designem. Všechny funkce jsou volitelné ovladačem umístěným na řidítkách. Na přístrojové desce najdete všechny důležité informace: okamžitou rychlost, otáčky, hodiny, stopky, teplotu, dva denní tripy (průměrná a maximální rychlost, doba jízdy, průměrná a maximální spotřebu), dobíjení a volbu intenzity podsvícení. Samozřejmostí je i imobilizér s možností zadání osobního kódu. Eloxovaná hliníková řídítka zesílená v uchycení. Jsou velmi lehká a přispívají k optimální a dynamické kontrole motocyklu. Hydraulicky ovládaná spojka je velmi přesná a lehká. Je samo-nastavovací a zcela bezúdržbová.
USB port, pomocí něhož můžete na cestě nabíjet své elektronické zařízení, dokáže prostřednictvím jednotky Aprilia Multimedia Platform (propojení telefonu přes Bluetooth) komunikovat se všemi namontovanými senzory a tak můžete analyzovat například úhel naklonění motocyklu, procento otevření plynu, momentální využití výkonu a točivého momentu, ale i průměrnou či aktuální spotřebu paliva, tah motoru, protáčení zadního kola v procentech a jiné informace.
Součástí tohoto systému jepodpora polohového systému GPS, pomocí něhož a speciální aplikace se dá analyzovat pozice motocyklu, takže v případě odcizení motocykl nahlásí svojí polohu.
Technické údaje | ||
MOTOR | Aprilia V2 90° příčný čtyřtakt, kapalinou chlazený, DOHC – 4 ventily na válec, kombinovaný rozvod řetěz +kola, Euro 3 | |
PALIVO | natural 95 | |
VRTÁNÍ x ZDVIH | 106 x 67,8 mm | |
ZDVIHOVÝ OBJEM | 1197 ccm | |
KOMPRESNÍ POMĚR | 12,5 : 1 | |
MAXIMÁLNÍ VÝKON | 92 kW (125 k) při 8.250 ot/min | |
MAXIMÁLNÍ MOMENT | 115 Nm při 6.800 ot/min | |
MANAGEMENT | integrální řídící systém, řídící jednotka Magneti Marelli IAW 7SM, samostatné škrtící klapky 2x 57 mm, integrované elektronické vstřikování a digitální zapalování, management „Ride-by-Wire Multimap“, volitelné charakteristiky motoru SPORT-TOURING-RAIN | |
MAZÁNÍ | zásoba oleje v motoru | |
STARTOVÁNÍ | elektrický startér | |
ALTERNÁTOR | 690W při 6.000 ot/min | |
VÝFUKOVÝ SYSTÉM | systém 2-1 s koncovkou na pravé straně, lambda sonda, EURO 3 | |
SPOJKA | více-lamelová v olejové lázni, s hydraulickým ovládáním | |
PRIMÁRNÍ PŘEVOD | přímá ozubená kola, převodový poměr: 40/69 | |
PŘEVODOVKA, 6-ti rychlostní, převodové poměry | 1° | 14/37 |
2° | 18/32 | |
3° | 21/28 | |
4° | 24/26 | |
5° | 25/24 | |
6° | 27/24 | |
SEKUNDÁRNÍ PŘEVOD | řetěz, převodový poměr 16/43 | |
RÁM | modulární konstrukce, ocelové trubky spojené vysoko pevnostními šrouby s bočnicemi z lehké slitiny, odnímatelný podsedlový rám | |
PŘEDNÍ ODPRUŽENÍ | „Up-side Down“ teleskopická hydraulická vidlice SACHS průměr 43 mm, regulace předpětí pružiny, komprese a zpětného útlumu, zdvih kola 167 mm | |
ZADNÍ ODPRUŽENÍ | asymetrická kyvná z lehké slitiny vidlice s výztuhou, asymetricky uložený hydraulický tlumič SACHS s nádobkou „piggy-back“, regulace předpětí pružiny, komprese a zpětného útlumu, zdvih kola 150 mm | |
BRZDY | přední | 2 lehké ocelové plovoucí kotouče 320 mm, radiální 4-pístkové třmeny BREMBO, oplétané brzdové hadice |
zadní | lehký ocelový pevný kotouč 240 mm, 1-pístkový třmen, oplétaná brzdová hadice | |
ABS | dvoukanálový systém Continental s možnosti deaktivace | |
KONTROLA TRAKCE | Systém ATC (Aprilia Traction Control) s možností samostatné deaktivace, propojen se systémy ABS a Ride-by-Wire, 3 stupně nastavení, funkce kalibrace průměru zadního kola dle použité pneumatiky | |
KOLA- ráfky z lehké slitiny | přední | 3,50 x 17″ |
zadní | 6,00 x 17″ | |
PNEUMATIKY- radiální, bezdušové | přední | 120/70 ZR 17 |
zadní | 180/55 ZR 17″ | |
ROZMĚRY, HMOSTNOSTI, OBJEMY | délka | 2.245 mm |
šířka | 1.000 mm (řidítka) | |
výška | 1.390 – 1.440 mm (plexi) | |
rozvor | 1.555 mm | |
výška sedla | 840 mm | |
stopa řízení | 125 mm | |
úhel řízení | 27° | |
suchá hmotnost | 233 kg | |
provozní hmotnost | 257 kg | |
palivová nádrž | 24 ltr. |