Představuje se APRILIA Caponord 1200 a Caponord 1200 ABS Travel Pack

Caponord by měl uspokojovat hlavně cestovatelské ambice. Ty na motocyklu najdeme v podobě stavitelného předního plexištítu, krytů rukojetí, širokého pohodlného sedla nebo nádrže, která pojme 24 litrů paliva či vyztuženého zadního rámu, jenž je připraven na osazení zavazadel dodávaných ve verzi Travel.

Motor je příčně uložený, kapalinou chlazený o výkonu 128 koní (95,5 kW) při 8 500 ot./min, je převzatý z Dorsodura a má po úpravách plynulejší projev v nižších otáčkách i vyšší maximální rychlost díky úpravě odstupňování šesti-rychlostní převodovky.

Přední čtyřpístkové radiální brzdové třmeny svírají lehké kotouče o průměru 320 mm. Zadní jednopístkový třmen svírá kotouč o průměru 240 mm. U přední i zadní brzdy jsou použity již ve standardu opletené pancéřové brzdové hadice a seřiditelné páčky. Dvoukanálový systémem ABS je vypínatelný.

Díky elektronické kontrole plynu Ride-By-Wire má jezdec na výběr mezi třemi palivovými mapami – SPORT-TOURING-RAIN, které se přepínají při nastartovaném motoru, startérovým tlačítkem a to i při jízdě. Caponord razantně mění svůj charakter:

  • RIDE-BY-WIRE
    sportovní režim dává okamžitý agresivní výkon; turistický zas hladší akci při uvolněné jízdě; dešťový vám přijde vhod při extrémně kluzkém povrchu
  • APRILIA TRACTION CONTROL (ATC) + ABS
    Systém ATC (kontrola trakce) v kombinaci s dvoukanálovým systémem ABS jsou navzájem nezávisle vypínatelné. Jezdec může ATC měnit ve třech stupních nastavení. Motocykl tak umožňuje plně využít výkon stroje a přilnavost pneumatik pro maximální potěšení z jízdy i méně zkušeným jezdcům.
Mohlo by vás zajímat:  Vstupte do vítězné zóny Victoryzone s řadou závodních off-roadových motocyklů Yamaha pro rok 2025

Přístrojová deska Matric s kombinací analogového a digitálního displeje zpracovává údaje přes CAN linky a ukládá do paměti. Ultra kompaktní přístroje vynikají lehkostí a moderním designem. Všechny funkce jsou volitelné ovladačem umístěným na řidítkách. Na přístrojové desce najdete všechny důležité informace: okamžitou rychlost, otáčky, hodiny, stopky, teplotu, dva denní tripy (průměrná a maximální rychlost, doba jízdy, průměrná a maximální spotřebu), dobíjení a volbu intenzity podsvícení. Samozřejmostí je i imobilizér s možností zadání osobního kódu. Eloxovaná hliníková řídítka zesílená v uchycení. Jsou velmi lehká a přispívají k optimální a dynamické kontrole motocyklu. Hydraulicky ovládaná spojka je velmi přesná a lehká. Je samo-nastavovací a zcela bezúdržbová.

USB port, pomocí něhož můžete na cestě nabíjet své elektronické zařízení, dokáže prostřednictvím jednotky Aprilia Multimedia Platform (propojení telefonu přes Bluetooth) komunikovat se všemi namontovanými senzory a tak můžete analyzovat například úhel naklonění motocyklu, procento otevření plynu, momentální využití výkonu a točivého momentu, ale i průměrnou či aktuální spotřebu paliva, tah motoru, protáčení zadního kola v procentech a jiné informace.

Součástí tohoto systému jepodpora polohového systému GPS, pomocí něhož a speciální aplikace se dá analyzovat pozice motocyklu, takže v případě odcizení motocykl nahlásí svojí polohu.

Technické údaje
MOTORAprilia V2 90° příčný čtyřtakt, kapalinou chlazený, DOHC – 4 ventily na válec, kombinovaný rozvod řetěz +kola, Euro 3
PALIVOnatural 95
VRTÁNÍ x ZDVIH106 x 67,8 mm
ZDVIHOVÝ OBJEM1197 ccm
KOMPRESNÍ POMĚR12,5 : 1
MAXIMÁLNÍ VÝKON92 kW (125 k) při 8.250 ot/min
MAXIMÁLNÍ MOMENT115 Nm při 6.800 ot/min
MANAGEMENTintegrální řídící systém, řídící jednotka Magneti Marelli IAW 7SM, samostatné škrtící klapky 2x 57 mm, integrované elektronické vstřikování a digitální zapalování, management „Ride-by-Wire Multimap“, volitelné charakteristiky motoru SPORT-TOURING-RAIN
MAZÁNÍzásoba oleje v motoru
STARTOVÁNÍelektrický startér
ALTERNÁTOR690W při 6.000 ot/min
VÝFUKOVÝ SYSTÉMsystém 2-1 s koncovkou na pravé straně, lambda sonda, EURO 3
SPOJKAvíce-lamelová v olejové lázni, s hydraulickým ovládáním
PRIMÁRNÍ PŘEVODpřímá ozubená kola, převodový poměr: 40/69
PŘEVODOVKA, 6-ti rychlostní, převodové poměry14/37
18/32
21/28
24/26
25/24
27/24
SEKUNDÁRNÍ PŘEVODřetěz, převodový poměr 16/43
RÁMmodulární konstrukce, ocelové trubky spojené vysoko pevnostními šrouby s bočnicemi z lehké slitiny, odnímatelný podsedlový rám
PŘEDNÍ ODPRUŽENÍ„Up-side Down“ teleskopická hydraulická vidlice SACHS průměr 43 mm, regulace předpětí pružiny, komprese a zpětného útlumu, zdvih kola 167 mm
ZADNÍ ODPRUŽENÍasymetrická kyvná z lehké slitiny vidlice s výztuhou, asymetricky uložený hydraulický tlumič SACHS s nádobkou „piggy-back“, regulace předpětí pružiny, komprese a zpětného útlumu, zdvih kola 150 mm
BRZDYpřední2 lehké ocelové plovoucí kotouče 320 mm, radiální 4-pístkové třmeny BREMBO, oplétané brzdové hadice
zadnílehký ocelový pevný kotouč 240 mm, 1-pístkový třmen, oplétaná brzdová hadice
ABSdvoukanálový systém Continental s možnosti deaktivace
KONTROLA TRAKCESystém ATC (Aprilia Traction Control) s možností samostatné deaktivace, propojen se systémy ABS a Ride-by-Wire, 3 stupně nastavení, funkce kalibrace průměru zadního kola dle použité pneumatiky
KOLA- ráfky z lehké slitinypřední3,50 x 17″
zadní6,00 x 17″
PNEUMATIKY- radiální, bezdušovépřední120/70 ZR 17
zadní180/55 ZR 17″
ROZMĚRY, HMOSTNOSTI, OBJEMYdélka2.245 mm
šířka1.000 mm (řidítka)
výška1.390 – 1.440 mm (plexi)
rozvor1.555 mm
výška sedla840 mm
stopa řízení125 mm
úhel řízení27°
suchá hmotnost233 kg
provozní hmotnost257 kg
palivová nádrž24 ltr.
Mohlo by vás zajímat:  OPEN MČR Supermoto v Melku