MOTO GUZZI Eldorado: Po čtyřiceti letech…

Odkaz na slavného předchůdce  je zřejmý – chromové ráfky s drátěným výpletem, palivová nádrž s chromem na bocích, velké pohodlné sedlo, zadní blatník s výrazným světlem, široká zakřivená řidítka ve stylu „bullhorn“ či  výrazné držáky pro spolujezdce.

Motor je podélně uložený MOTO GUZZI „Quattrovalvole“ V2 90° čtyřtaktní o objemu 1 380 ccm s maximálním výkonem 71 kW/96 koní při 6 500ot./min a s točivým momentem 120 Nm při 2 750ot./min.

Celkově nižší stavba motocyklu je zajištěna díky novým 16-ti palcovým vyplétaným ráfkům obutým do výrazných pneumatik s vyšším profilem a bílými boky. Dvojitý kolébkový rám vychází z koncepce rámů sportovních strojů. Díky velmi nízkému sedlu, úhlu masivní přední vidlice 32° a stopě 155 mm umožňuje v této kategorii excelentní ovladatelnost a motocykl je přívětivý pro jezdce všech velikostí.

O bezpečnost se zde starají radiální třmeny BREMBO s dvěma kotouči průměru 320 mm vpředu s radiálními třmeny, vzadu je kotouč o průměru 282 mm. Nechybí ani dvoukanálový systém ABS od Continentalu a třístupňová vypínatelná kontrola trakce MGCT.

Díky elektronické kontrole plynu Ride-By-Wire má jezdec na výběr mezi třemi palivovými mapami SPORT-TOURING-RAIN, které se přepínají při nastartovaném motoru, startérovým tlačítkem a to i při jízdě :

  • sportovní režim dává okamžitý agresivní výkon;
  • turistický zas hladší akci při uvolněné jízdě;
  • dešťový vám přijde vhod při extrémně kluzkém povrchu

Kontrola  trakce a dvoukanálové ABS jsou navzájem nezávisle vypínatelné. Jezdec může úroveň trakce měnit ve třech stupních nastavení nebo zcela deaktivovat. Motocykl tak umožňuje plně využít výkon stroje a přilnavost pneumatik pro maximální potěšení z jízdy i méně zkušeným jezdcům. A nechybí ani nepostradatelný pomocník při přesunech po dálnici  – tempomat, který si při deaktivaci si pamatuje poslední zvolenou rychlost motocyklu.

Přístrojová deska Matric s kombinací analogového a digitálního displeje zpracovává údaje přes CAN linky a ukládá do paměti. Ultra kompaktní přístroje vynikají lehkostí a moderním designem. Všechny funkce jsou volitelné ovladačem umístěným na řidítkách. Na přístrojové desce najdete všechny důležité informace: okamžitou rychlost, otáčky, hodiny,  dva denní tripy (průměrná a maximální rychlost, doba jízdy, průměrnou a maximální spotřebu), dobíjení a volbu intenzity podsvícení. Vcelku objemná 21-litrová nádrž umožňuje dojezd až 300 km.

Technické údaje
MOTORMOTO GUZZI „Quattrovalvole“ V2 90° 4-taktní, podélně uložený, chlazený vzduchem, olejový chladič, SOHC-4 ventily na válec, kombinovaný rozvod: řetěz–zdvihátka–paralelní vahadla EURO 3
PALIVOnatural 95
VRTÁNÍ x ZDVIH104 x 81.2 mm
ZDVIHOVÝ OBJEM1380 cm³
KOMPRESNÍ POMĚR10.5 : 1
MAXIMÁLNÍ VÝKON71 kW (96 k) při 6.500 ot/min
MAXIMÁLNÍ MOMENT120 Nm při 2.750 ot/min
MANAGEMENTintegrální řídící systém, řídící jednotka Magneti Marelli IAW7SM, samostatné škrtící klapky 2x 52 mm, integrované elektronické vstřikování a digitální zapalování, dvě svíčky na válec, vstřikovače Magneti Marelli IWP 243 management „Ride-by-Wire Multimap“, volitelné charakteristiky motoru SPORT-TOURING-RAIN
MAZÁNÍzásoba oleje v motoru
STARTOVÁNÍelektrický startér
ALTERNÁTOR550W při 6.000 ot/min
VÝFUKOVÝ SYSTÉMsystém 2-2,  dvě koncovky s třícestným katalizátorem, lambda sonda, EURO 3
SPOJKAsuchá jednokotoučová s anti-vibračními pružinami a hydraulickým ovládáním
PRIMÁRNÍ PŘEVOD26/35 (1: 1,346)
PŘEVODOVKA, 6-ti rychlostní, převodové poměry17/38 (1 : 2.235)
20/34 (1 : 1.700)
23/31 (1 : 1.348)
26/29 (1 : 1.115)
31/30 (1 : 0.968)
30/24 (1 : 0.8)
SEKUNDÁRNÍ PŘEVODkardan, převodový poměr 10/36 (1: 3.6)
RÁMdvojitý kolébkový rám z ocelových trubek vychází z koncepce rámů sportovních strojů. Elasticko-kinetické zavěšení motoru pro snížení vibrací.
PŘEDNÍ ODPRUŽENÍkonvenční vidlice, průměr 46 mm, zdvih kola 120 mm
ZADNÍ ODPRUŽENÍdvojice kompletně nastavitelných tlumičů. Zdvih 120mm.
BRZDYpřední2 lehké ocelové plovoucí kotouče 320 mm, radiální 4-pístkové třmeny BREMBO, oplétané brzdové hadice
zadnílehký ocelový pevný kotouč 282 mm, 2-pístkový třmen, oplétaná brzdová hadice
ABSdvoukanálový systém Continental s možnosti deaktivace
KONTROLA TRAKCEsystém MGTC (MotoGuzzi Traction Control) bez možnosti samostatné deaktivace, propojen se systémy ABS a Ride-by-Wire, 3 stupně nastavení, funkce kalibrace průměru zadního kola dle použité pneumatiky
KOLA- ráfky z lehké slitinypřední3,50 x 18″
zadní6,00 x 16″
PNEUMATIKY- radiální, bezdušovépřední130/70 R 18
zadní200/60 R 16
ROZMĚRY, HMOSTNOSTI, OBJEMYdélka2.445 mm
šířka940 mm (řidítka)
výška1.180 mm (přístrojová deska)
rozvor1.685 mm
výška sedla724 mm
stopa řízení155 mm
úhel řízení32°
suchá hmotnost300 kg
provozní hmotnost318 kg
palivová nádrž20,5 ltr.