MOTO GUZZI Eldorado: Po čtyřiceti letech…

Odkaz na slavného předchůdce  je zřejmý – chromové ráfky s drátěným výpletem, palivová nádrž s chromem na bocích, velké pohodlné sedlo, zadní blatník s výrazným světlem, široká zakřivená řidítka ve stylu „bullhorn“ či  výrazné držáky pro spolujezdce.

Motor je podélně uložený MOTO GUZZI „Quattrovalvole“ V2 90° čtyřtaktní o objemu 1 380 ccm s maximálním výkonem 71 kW/96 koní při 6 500ot./min a s točivým momentem 120 Nm při 2 750ot./min.

Celkově nižší stavba motocyklu je zajištěna díky novým 16-ti palcovým vyplétaným ráfkům obutým do výrazných pneumatik s vyšším profilem a bílými boky. Dvojitý kolébkový rám vychází z koncepce rámů sportovních strojů. Díky velmi nízkému sedlu, úhlu masivní přední vidlice 32° a stopě 155 mm umožňuje v této kategorii excelentní ovladatelnost a motocykl je přívětivý pro jezdce všech velikostí.

O bezpečnost se zde starají radiální třmeny BREMBO s dvěma kotouči průměru 320 mm vpředu s radiálními třmeny, vzadu je kotouč o průměru 282 mm. Nechybí ani dvoukanálový systém ABS od Continentalu a třístupňová vypínatelná kontrola trakce MGCT.

Díky elektronické kontrole plynu Ride-By-Wire má jezdec na výběr mezi třemi palivovými mapami SPORT-TOURING-RAIN, které se přepínají při nastartovaném motoru, startérovým tlačítkem a to i při jízdě :

  • sportovní režim dává okamžitý agresivní výkon;
  • turistický zas hladší akci při uvolněné jízdě;
  • dešťový vám přijde vhod při extrémně kluzkém povrchu

Kontrola  trakce a dvoukanálové ABS jsou navzájem nezávisle vypínatelné. Jezdec může úroveň trakce měnit ve třech stupních nastavení nebo zcela deaktivovat. Motocykl tak umožňuje plně využít výkon stroje a přilnavost pneumatik pro maximální potěšení z jízdy i méně zkušeným jezdcům. A nechybí ani nepostradatelný pomocník při přesunech po dálnici  – tempomat, který si při deaktivaci si pamatuje poslední zvolenou rychlost motocyklu.

Mohlo by vás zajímat:  Investoři se nedohodli se zakladatelem Čezeta Motors. Firma spadla do insolvence

Přístrojová deska Matric s kombinací analogového a digitálního displeje zpracovává údaje přes CAN linky a ukládá do paměti. Ultra kompaktní přístroje vynikají lehkostí a moderním designem. Všechny funkce jsou volitelné ovladačem umístěným na řidítkách. Na přístrojové desce najdete všechny důležité informace: okamžitou rychlost, otáčky, hodiny,  dva denní tripy (průměrná a maximální rychlost, doba jízdy, průměrnou a maximální spotřebu), dobíjení a volbu intenzity podsvícení. Vcelku objemná 21-litrová nádrž umožňuje dojezd až 300 km.

Technické údaje
MOTOR MOTO GUZZI „Quattrovalvole“ V2 90° 4-taktní, podélně uložený, chlazený vzduchem, olejový chladič, SOHC-4 ventily na válec, kombinovaný rozvod: řetěz–zdvihátka–paralelní vahadla EURO 3
PALIVO natural 95
VRTÁNÍ x ZDVIH 104 x 81.2 mm
ZDVIHOVÝ OBJEM 1380 cm³
KOMPRESNÍ POMĚR 10.5 : 1
MAXIMÁLNÍ VÝKON 71 kW (96 k) při 6.500 ot/min
MAXIMÁLNÍ MOMENT 120 Nm při 2.750 ot/min
MANAGEMENT integrální řídící systém, řídící jednotka Magneti Marelli IAW7SM, samostatné škrtící klapky 2x 52 mm, integrované elektronické vstřikování a digitální zapalování, dvě svíčky na válec, vstřikovače Magneti Marelli IWP 243 management „Ride-by-Wire Multimap“, volitelné charakteristiky motoru SPORT-TOURING-RAIN
MAZÁNÍ zásoba oleje v motoru
STARTOVÁNÍ elektrický startér
ALTERNÁTOR 550W při 6.000 ot/min
VÝFUKOVÝ SYSTÉM systém 2-2,  dvě koncovky s třícestným katalizátorem, lambda sonda, EURO 3
SPOJKA suchá jednokotoučová s anti-vibračními pružinami a hydraulickým ovládáním
PRIMÁRNÍ PŘEVOD 26/35 (1: 1,346)
PŘEVODOVKA, 6-ti rychlostní, převodové poměry 17/38 (1 : 2.235)
20/34 (1 : 1.700)
23/31 (1 : 1.348)
26/29 (1 : 1.115)
31/30 (1 : 0.968)
30/24 (1 : 0.8)
SEKUNDÁRNÍ PŘEVOD kardan, převodový poměr 10/36 (1: 3.6)
RÁM dvojitý kolébkový rám z ocelových trubek vychází z koncepce rámů sportovních strojů. Elasticko-kinetické zavěšení motoru pro snížení vibrací.
PŘEDNÍ ODPRUŽENÍ konvenční vidlice, průměr 46 mm, zdvih kola 120 mm
ZADNÍ ODPRUŽENÍ dvojice kompletně nastavitelných tlumičů. Zdvih 120mm.
BRZDY přední 2 lehké ocelové plovoucí kotouče 320 mm, radiální 4-pístkové třmeny BREMBO, oplétané brzdové hadice
zadní lehký ocelový pevný kotouč 282 mm, 2-pístkový třmen, oplétaná brzdová hadice
ABS dvoukanálový systém Continental s možnosti deaktivace
KONTROLA TRAKCE systém MGTC (MotoGuzzi Traction Control) bez možnosti samostatné deaktivace, propojen se systémy ABS a Ride-by-Wire, 3 stupně nastavení, funkce kalibrace průměru zadního kola dle použité pneumatiky
KOLA- ráfky z lehké slitiny přední 3,50 x 18″
zadní 6,00 x 16″
PNEUMATIKY- radiální, bezdušové přední 130/70 R 18
zadní 200/60 R 16
ROZMĚRY, HMOSTNOSTI, OBJEMY délka 2.445 mm
šířka 940 mm (řidítka)
výška 1.180 mm (přístrojová deska)
rozvor 1.685 mm
výška sedla 724 mm
stopa řízení 155 mm
úhel řízení 32°
suchá hmotnost 300 kg
provozní hmotnost 318 kg
palivová nádrž 20,5 ltr.
Mohlo by vás zajímat:  BMW Motorrad představuje zadní tlumič výfuku Akrapovič pro BMW R 18