Piaggio MP3 300 hpe: tříkolový skútr s modernizovaným vzhledem

Piaggio již na celém světě prodala více než 170 000 vozidel MP3 a nyní pokračuje v procesu zásadní proměny světa městské mobility představením nové, originální verze svého tříkolového skútru na veletrhu EICMA 2018.

Piaggio MP3 300 hpe je nová, ještě agilnější a lehčí verze modelu Piaggio MP3. Kompaktní, sportovní a dynamické vozidlo přitom nečiní žádné kompromisy a nabízí navíc i nejvyšší úroveň komfortu a výbavy, typickou pro skútry kategorie GT. A to vše v kombinaci s novým motorem Piaggio 300 hpe, jehož hodnoty nejvyššího výkonu a točivého momentu představují vrchol ve své kategorii.

Piaggio MP3 300 hpe lze řídit s řidičským oprávněním skupiny B. Exkluzivní technologie tříkolových vozidel Piaggio je přitom stejná jako u „větších sourozenců“ Piaggio MP3 350 a 500 hpe. Systém letmého zavěšení dvojice předních kol na vzájemně nezávislých kyvných ramenech pro průjezd zatáčkou v náklonu umožňuje naprosto jedinečné zážitky z jízdy na tříkolovém skútru Piaggio MP3. V porovnání s ostatními skútry vyniká Piaggio MP3 vyšší stabilitou při průjezdu zatáčkou a vynikajícími jízdními vlastnostmi, a to i na mokrém asfaltu nebo povrchu s nízkou adhezí.

Uživatelé ocení také kompaktní rozměry a ovladatelnost modelu při manévrování a po zastavení. Parkování je mimořádně snadné. Příď umožňuje precizní řízení s vynikající zpětnou vazbou pro jezdce.

Dynamický a sportovní design

Piaggio MP3 300 hpe vyniká svým moderním a sportovním designem, který harmonicky propojuje agresivní příď s elegantní zádí. Výsledkem jsou štíhlé a lehké linie.

Přední štít si zachovává osobitý charakter rodiny velkých skútrů Piaggio MP3. Prostřední části dominuje dvojitý světlomet, vybavený velmi hospodárnými diodami LED pro denní svícení. Toto řešení z automobilového světa dodává přídi velmi moderní vzhled. Charakteristická „kravata“ rozděluje světlomet a propojuje mřížku masky s integrovaným tónovaným sklem čelního štítu, který poskytuje nejlepší možnou ochranu. Jedinečnou příď se dvěma předními koly zeštíhlují sportovní blatníky lakované barvou, která ladí s barvou karoserie. Kola mají design s pěti dělenými paprsky, což je další zřetelné pojítko se světem luxusních sportovních sedanů.

Proti agresivní přídi stojí elegantní a štíhlá záď, která nese dvě praktická madla pro spolujezdce. Záď zakončuje moderní zadní sdružená svítilna s ušlechtilým designem, který charakterizují diody LED obrysových a brzdových světel.

Komfort a funkčnost

Nový model je komfortní a extrémně funkční. Dvoumístné, dvouúrovňové sedlo umožňuje svým tvarovým řešením snadný a bezpečný kontakt se zemí a poskytuje jezdci potřebnou oporu bederní páteře, což zvyšuje komfort. K uvolněné poloze spolujezdce přispívají mimo jiné praktické výklopné stupačky, které ve sklopené poloze dokonale splývají s kapotáží. Brzdový pedál na pravé stupačce byl přemístěn pro ještě ergonomičtější ovládání.

Do extrémně prostorné odkládací schránky pod sedlem lze snadno uložit dvě přílby. Pružina udržuje sedlo v otevřené poloze. Praktický háček na tašky je diskrétně umístěný na zadní stěně štítu pro ochranu nohou.

Podobně jako u velkých verzí modelové řady Piaggio MP3 zahrnuje přístrojová deska moderní panel přístrojů se dvěma konvenčními kruhovými stupnicemi a víceúčelovým digitálním displejem pro údaje spotřeby paliva (průměrné a aktuální), průměrné a maximální rychlosti jízdy, množství paliva v nádrži, doby jízdy a venkovní teploty s upozorněním na nebezpečí náledí. Součástí panelu přístrojů jsou také hodiny, celkový a denní ukazatel ujetých kilometrů a ukazatel napětí akumulátoru. Celkem 11 kontrolek na panelu přístrojů signalizuje funkce dálkových světel a ukazatelů směru jízdy, provoz na rezervní zásobu paliva, nedostatečný tlak motorového oleje, výstražná upozornění (vstřikování), imobilizér, ABS, ASR a čtyři výstražné funkce.

Mohlo by vás zajímat:  Jak zazimovat sezónně užívané motory

Uprostřed, hned pod displejem, signalizuje řada 4 výstražných kontrolek uzamčení přední nápravy, funkci světel pro denní svícení, nefunkční uzamčení a použití ruční brzdy. Tlačítka pod řídítky slouží k zapnutí a vypnutí světel pro denní svícení a ASR.

Nad přístroji je umístěna praktická odkládací schránka s výsuvnou částí a vstup USB, který je ideální pro nabíjení chytrého telefonu nebo jiných kompatibilních přenosných zařízení.

Verze a barvy

Nová modelová řada Piaggio MP3 300 hpe se dodává ve dvou různých verzích: Piaggio MP3 300 hpe a Piaggio MP3 300 hpe Sport. Verze Sport se liší ještě sportovnějšími povrchovými úpravami a detaily.

Piaggio MP3 300 hpe

Piaggio MP3 300 hpe, ztělesnění městské elegance, je k dispozici ve dvou zcela nových barevných kombinacích: v leskle černé metalické barvě Nero metallizzato a v matném odstínu Argento Cometa. Obě barvy ladí s pětipaprskovými koly s matně černou povrchovou úpravou a sedlem s dvojitým potahem.

Piaggio MP3 300 HPE Sport

Piaggio MP3 300 hpe Sport vyniká bezpočtem detailů s matně černou povrchovou úpravou, mezi něž patří „kravata“ na přídi, pruhy na středovém tunelu a madla pro spolujezdce. Sportovní charakter umocňují červeně lakované pružiny tlumičů vpředu i vzadu. Tato barva září také na matně černých kolech s originálními „vousy“ na jednom z pěti dělených paprsků a na kontrastním prošívání sedla. Přední brzdové kotouče se zvlněnými okraji a stupačky s hliníkovými ozdobnými prvky se dodávají standardně.

K dispozici jsou tři barevné kombinace: bílá Pastel, leskle šedá Pastel a matně černá.

Motor Piaggio 300 HPE: vyšší výkon a točivý moment

Nové Piaggio MP3 hpe se může pochlubit nejnovější evoluční verzí čtyřdobého, čtyřventilového, kapalinou chlazeného jednoválce Piaggio 300 cm3 s elektronicky řízeným vstřikováním. Tato jednotka s označením 300 hpe (High Performance Engine) je výsledkem know-how výzkumného a vývojového oddělení koncernu Piaggio Group. Jezdci nabízí okamžitou reakci na přidání plynu, ideální výkonovou charakteristiku pro popojíždění v městské dopravě, ale také dostatečnou nejvyšší rychlost pro jízdu na dálnici, která umožňuje cestování na dlouhé vzdálenosti v naprostém komfortu.

Nejvyšší výkon je 18,1 kW/24,6 koní při 7750 ot./min, což v porovnání s předchozí verzí stejného zdvihového objemu představuje nárůst o 16 %. O 9 % se zvýšil maximální točivý moment, který je nyní 24,5 Nm při 6500 ot./min. Navzdory uvedeným vylepšením se snížila spotřeba paliva.

Tohoto výsledku bylo dosaženo díky pečlivé práci techniků Piaggio na velkém počtu komponentů s cílem optimalizovat termodynamickou účinnost a snížit tření. Nová hlava válce a píst s novou konstrukcí vytváří spalovací prostor pro velmi účinné spalování, k němuž přispívají také větší průměry ventilů a sacího potrubí. Ventilový rozvod OHC s jedním vačkovým hřídelem v hlavě válce, vybavený zdvihátky s rolnou, má optimalizované časování a zdvih ventilů. Spalovací proces vylepšuje také nový vysokotlaký vstřikovač. Optimalizované sání v neposlední řadě zvyšuje točivý moment v nízkých otáčkách a zajišťuje výjimečně kultivovanou jízdu v jakékoli rychlosti. Nové iridiové zapalovací svíčky se vyznačují větší odolností a delší životností.

Také převodovka byla výrazně změněna. Převodovka s plynule měnitelným převodem (CVT) má nový řemen, novou geometrii a nové materiály. Uvedené změny, společně s novou a tužší konstrukcí spojky, přispívají k tichému mechanickému běhu. Motor je řízen nejnovější generací elektronické řídicí jednotky Magneti Marelli MIUG4.

Mohlo by vás zajímat:  Husqvarna Mobility se vrací na EICMA se svou nejnovější řadou modelů

Nejvyšší úroveň bezpečnosti: tři kola, ABS a ASR

Obě verze modelu Piaggio MP3 300 hpe jsou vybaveny protiblokovacím systémem ABS s integrovaným protiprokluzovým systémem ASR (Acceleration Slip Regulation). Systém ASR (použitý poprvé u skútrů Piaggio) lze snadno deaktivovat. ASR zaručuje bezpečnost tím, že zabraňuje prokluzu zadního kola na nebezpečném povrchu, jako je mokrý asfalt.

Tříokruhový systém ABS, vyvinutý ve spolupráci se společností Continental, maximalizuje aktivní bezpečnost. Při brzdění zabraňuje blokování kol, čímž v plném rozsahu zachovává řiditelnost vozidla za všech okolností. Piaggio MP3 používá na všech třech kolech kotoučové brzdy. Kotoučové brzdy vpředu mají průměr 258 mm, průměr kotoučové brzdy vzadu je 240 mm. Ještě vyšší úroveň bezpečnosti a plynulejší jízdu zaručují velká 13“ kola vpředu.

Skútr vděčí za své úspěchy také exkluzivní patentované technologii Piaggio v podobě jedinečného čtyřprvkového letmého zavěšení dvojice předních kol na vzájemně nezávislých kyvných ramenech, umožňující průjezd zatáčkou v náklonu. Evropský lídr tento systém zkonstruoval a vyvinul jako první výrobce na světě s cílem poskytovat maximální potěšení z jízdy při zachování nejvyšší úrovně bezpečnosti. Mechanismus naklánění vozidla je tvořen rameny z hliníkové slitiny, která jsou připojena ke kloubovým závěsům, pevně spojeným s centrální vzpěrou, a dvěma bočními vzpěrami, připojenými k ramenům prostřednictvím čepů, uložených na kuličkových ložiskách. Při naklonění stroje v zatáčce nebo při jízdě po nerovnostech tak dochází k nestejnému stlačení jednotlivých letmo uložených předních kol. V ose bočních vzpěr působí pravé a levé tyče řízení v klasickém jednoramenném uspořádání.

Parkovací systém s elektronickým uzamčením přední nápravy, charakteristický prvek výbavy italského tříkolového skútru, zajišťuje rovnováhu modelu Piaggio MP3 300 hpe při přechodu z dynamického do statického stavu. Vozidlo tak dokáže stát vzpřímeně na třech kolech i bez použití stojanu (ten je i tak součástí výbavy). Pro rozjezd stačí jednoduše přidat plyn nebo stisknout tlačítko. To znamená, že jezdec nikdy nemusí dávat nohu na zem a může zaparkovat Piaggio MP3 300 hpe kdekoli, snadno a bez námahy.

PIAGGIO MIA: nepřetržité spojení prostřednictvím chytrého telefonu

Multimediální platforma PIAGGIO MIA, standardní výbava modelu Piaggio MP3 300 hpe Sport, umožňuje připojení chytrého telefonu k elektronickému systému vozidla, které se tak přemění v multifunkční nástroj, opravdový počítač, schopný současně zobrazovat informace, jako je rychloměr a otáčkoměr, ale také okamžitý výkon a točivý moment motoru, podélné zrychlení, úhel náklonu při zatáčení, okamžitou a průměrnou spotřebu paliva, průměrnou rychlost, napětí akumulátoru a mnoho dalších údajů. S chytrým telefonem, připojeným k systému PIAGGIO MIA, je také možné zobrazovat mapy a trasy nebo například vyhledávat čerpací stanice a autorizované servisy. Funkce kontroly stavu pneumatik používá senzory vozidla a chytrý telefon ke sledování opotřebení pneumatik a tlaku v pneumatikách. Uživatel je okamžitě upozorněn na potenciálně nebezpečné situace. Funkce souhrnné analýzy umožňuje kontrolu celkového stavu vozidla.

Příslušenství

Sortiment příslušenství pro Piaggio MP3 300 hpe byl sestaven na základě precizní konstrukční filozofie s cílem nabízet optimální komfort a maximální funkčnost pro každodenní cestování po městě.

Mohlo by vás zajímat:  Indian Motorcycle uvádí modelovou řadu pro rok 2025

Do prostorné horní schránky o objemu 37 litrů na zádi s rychloupínacím mechanismem lze odložit dvě přílby. Horní víko je lakováno stejnou barvou jako skútr a je vybaveno komfortní opěrkou zad, aby si i spolujezdec mohl cestování ještě více užívat.

Na přání dodávané plexi čelního štítu z velmi kvalitního, netříštivého materiálu poskytuje vynikající ochranu před větrem a nepříznivým počasím. Velká pozornost byla věnována estetickému pojetí, které ladí s ostatními částmi vozidla.

Kromě tradiční pokrývky nohou je k dispozici pokrývka Comfort+, „highendový“ koncept pro maximální jízdní komfort po celý rok. Nepromokavá, modulární pokrývka je přizpůsobena tvaru vozidla a snadno se sbalí. Její povrchová úprava je zhotovena z termoplastického polyuretanu. Inovativní výztuhy zabraňují nežádoucímu třepotání pokrývky.

K maximálnímu komfortu za všech podmínek přispívá také sada příslušenství s funkcí vyhřívání. Topný prvek pro vložení do pokrývky nohou, vyhřívání rukojetí a vyhřívání sedla je ovládáno speciální řídicí jednotkou, která nabízí čtyři úrovně teploty. Ochranu jezdce a funkčnost skútru Piaggio MP3 ještě více zvyšují prvky pro ochranu rukou před chladem a vlhkostí, taška, která se komfortně uloží za štít chránící nohy, a elektronický systém proti odcizení.

K dispozici je rovněž TomTom Vio, první navigační systém TomTom, vyvinutý speciálně pro skútry. Tato exkluzivní speciální edice pro koncern Piaggio Group je charakterizována individualizovaným designem, krytem a uvítací stránkou.

Pro modelovou řadu Piaggio MP3 se dodává nový sortiment speciálních přileb s designem ve stylu high-tech, mimořádnou bezpečností, komfortem a maximální ochranou.

Modulární přílby Piaggio s vnější ochrannou skořepinou z termoplastu a odnímatelným bradovým deflektorem vynikají svým inovativním designem. Maximální uživatelský komfort je zajištěn odnímatelnou a omyvatelnou hypoalergenní vnitřní vložkou, zapínáním s mikrometrickou přezkou, sklopnou sluneční clonou, vnějším hledím odolným vůči poškrábání a ventilačním systémem s několika výdechy na vnější straně. Přílby se dodávají v bílé nebo matně černé barvě, která ladí s vozidlem a disponují homologací ECE 22-05.

Pro kratší jízdy, dojíždění ve městě nebo „lehčí“ jízdy v kontaktu s větrem je nabízena přílba s vnější ochrannou skořepinou ve stylu uhlíkového kompozitu a dvojitým hledím (průhledné vnější a vnitřní sluneční clona). Tato přílba se zapínáním mikrometrickou přezkou se snadno nasazuje a je lehká. Vnitřní vložku lze vyjmout a omýt. Vzhled je charakteristický podélným pásem z umělé kůže, která napodobuje tkaninu z uhlíkových vláken. Široká nabídka barev ladí s barvami skútru Piaggio MP3.

Komfortní a lehké letní rukavice Piaggio se snadno nosí a umožňují ovládat ovládací prvky na řídítkách skútru Piaggio MP3 s mimořádnou citlivostí a optimálním komfortem. Bezpečnost zaručuje materiál odolný vůči oděru (zároveň však pružný) ve spojení s velkou vyztuženou plochou v oblasti dlaně a měkkou pryžovou ochranou kloubů, která je při používání téměř neviditelná. Rukavice jsou certifikovány v souladu s normou EN 13459.

Rovněž nová řada zimních rukavic Piaggio se vyznačuje certifikací podle normy EN 13459. Kožené rukavice kombinují ochranu a komfort s elegancí a drahými materiály, nemluvě o jejich lehké, ale hřejivé vnitřní vrstvě, která ochrání ruce i v nejchladnějších měsících, a to bez kompromisů z hlediska citlivosti ovládání.

Tříčtvrteční zimní model kombinuje technickou tkaninu, která je velmi odolná vůči opotřebení a oděru, s plastovými prvky pro ochranu kloubů. Tím je zaručena ještě vyšší úroveň ochrany ve spojení se sportovním a technickým vzhledem.