BMW Motorrad a ryzí „naháč“ kategorie Roadster poháněný motorem typu boxer – to je úspěšný příběh od chvíle, kdy se motocykly BMW začaly vyrábět. Ať už na klikatých okresních silnicích, přes kopcovité alpské průsmyky, na výletě ve dvou nebo na krátké pohodové vyjížďce po práci – R 1250 R exceluje díky své sportovní agilitě, komfortu a dynamickému výkonu motoru boxer. Nyní BMW Motorrad obdařilo model R 1250 R několika novými prvky standardní i volitelné výbavy pro ještě intenzivnější požitek z jízdy na motocyklu typu roadster.
Dynamický výkon stejně jako doposud zajišťuje legendární dvouválcový motor typu boxer. Stále má zdvihový objem 1254 cm3 a při současné homologaci EU5 dosahuje výkonu 100 kW (136 k). Díky technologii BMW ShiftCam s variabilním časováním a zdvihem sacích ventilů poskytuje vynikající výkon v celém spektru využitelných otáček, extrémně hladký a tichý chod a vynikající hodnoty spotřeby a emisí.
Funkce Dynamic Traction Control (DTC) a nový jízdní režim „ECO“ jako součást standardní výbavy
Standardně dodávaná funkce Dynamic Traction Control (DTC) přináší vysokou úroveň jízdní bezpečnosti a zajišťuje excelentní trakci. Nový standardní režim „ECO“ pomůže maximálně snížit spotřebu paliva.
Jízdní režim ECO umožňuje jezdci využívat inovativní technologii BMW Motorrad ShiftCam především s ohledem na maximalizaci dojezdu. V režimu ECO je jezdec vybízen k co nejúspornější jízdě s postupným nárůstem výkonu a mírným omezením točivého momentu motoru. V režimu ECO poskytuje barevný displej v jeho horní části údaj o hospodárnosti. Pokud je potřeba maximální výkon, například při dynamickém předjíždění nebo při jízdě do kopce, lze pomocí tlačítka volby jízdního režimu snadno a rychle přepnout do jiného módu.
Nový model R 1250 R může být volitelně vybaven jízdními režimy Pro, které kromě jiného přinášejí další, individuálně nastavitelné jízdní režimy. Pomocí funkce předvolby jízdního režimu může jezdec individuálně nastavit jízdní režimy uložené pod tlačítko. Další novou součástí jízdních režimů Pro je dynamické brzdění motorem (MSR). Lze jej použít k bezpečnému zamezení nestabilního chování, které může nastat při jízdě bez plynu nebo při podřazování v důsledku zablokování zadního kola.
BMW Integral ABS Pro (částečně integrální) a brzdový asistent Dynamic Brake Control (DBC) jako standardní výbava
Jako oblíbený sportovní cestovní motocykl je R 1250 R ve svém nejnovějším vydání standardně vybaven brzdovým systémem BMW Integral ABS Pro. Jedná se o brzdový systém, který poskytuje ještě větší bezpečnost při brzdění, a to i v náklonech, protože myslí takříkajíc dopředu. Další rozšíření konceptu jízdních režimů přináší další nové funkce, například pokročilé přizpůsobení charakteristiky systému ABS příslušnému jízdnímu režimu. Součástí volitelné výbavy „Jízdní režimy Pro“ je brzdový asistent Dynamic Brake Control (DBC), který jezdci pomáhá při nouzovém brzdění. Systém brzdového asistentu DBC přidává další úroveň bezpečnosti při brzdění v náročných jízdních situacích tím, že zamezuje nechtěné aktivaci rukojeti ovládající plyn. Systém prostřednictvím zásahů do řízení motoru při brzdění omezuje točivý moment, takže na zadním kole je k dispozici maximální brzdná síla. Tento systém přináší více stability a současně zkracuje brzdnou dráhu.
Barevný displej s obrazovkou „Sport“ Core Screen v rámci standardní výbavy
Stejně jako dříve je nový model R 1250 R vybaven barevným displejem s integrovanou šipkovou navigací a rozsáhlou konektivitou. Součástí je také obrazovka „Sport“ Core Screen, která v reálném čase poskytuje informace o aktuálním a maximálním úhlu náklonu a o zásazích asistenčních systémů – například ABS Pro nebo DTC.
Standardně dodávaný USB konektor a inteligentní tísňové volání eCall
Nové BMW R 1250 R nabízí již ve standardní výbavě dvě různé zdířky: dosavadní 12voltovou palubní zásuvku plus další port typu USB-A s 5voltovým napájením. Součástí standardní výbavy je také inteligentní tísňové volání eCall poskytující rychlou pomoc v nouzi (není k dispozici ve všech zemích).
Vyhřívání sedla jezdce a spolujezdce pro ještě příjemnější cestování je k dispozici jako volitelná výbava
Systém vyhřívání sedla jezdce a spolujezdce jako volitelná tovární výbava výrazně zvyšuje komfort při jízdě v nízkých teplotách. Vyhřívaná sedla jsou k dispozici v kombinaci se dvěma samostatnými sedly a jsou nabízena výhradně s vyhřívanými rukojeťmi. Pro sedlo jezdce byla vyvinuta nová, komfortnější koncepce ovládání s pěti úrovněmi vyhřívání. Nastavení vyhřívaných rukojetí v kombinaci s vyhříváním sedla s pěti namísto dvou úrovní vyhřívání se ovládá prostřednictvím menu.
Dynamická barevná provedení motocyklu typu roadster. Nové speciální jednomístné sedlo
Základní provedení nového BMW R 1250 R dává na odiv svůj zdokonalený styl roadsteru v šedé pastelové barvě Icegrey ve spojení s černým rámem. U volitelně dodávaných variant Triple Black a Style Sport si zákazník může vybrat ze dvou obzvláště výrazných barevných variant.
Varianta Sport:
Modrá metalíza Racingblue, bílý rám, zlaté přední/zadní brzdové třmeny, černá sportovní řídítka, modrý přední spoiler, jednomístné sedlo (alternativně paket sedla spolujezdce).
Varianta Triple Black:
Černá metalíza Blackstorm, šedý rám Achate Grey, zlaté přední/zadní brzdové třmeny, mřížka chladiče z nerezové oceli, spoiler motoru z nerezové oceli, obložení nádrže Pure, jednomístné sedlo (alternativně paket sedla spolujezdce).
Nové volitelné jednomístné sedlo podtrhuje sportovní styl nového modelu R 1250 R a dodává mu mimořádně lehký a dynamický vzhled. Sedlo spolujezdce je nahrazeno lakovaným plastovým krytem a byly odejmuty stupačky a madla.
Pokud má být model R 1250 R i nadále kompatibilní se sedlem spolujezdce, je v rámci modelových variant alternativně k dispozici paket sedla spolujezdce. Obsahuje všechny komponenty, které u jednomístného sedla chybějí.
Vlastnosti nového BMW R 1250 R:
- Motor boxer s technologií BMW ShiftCam s proměnným zdvihem a časováním sacích ventilů.
- Ještě vyšší výkon napříč celým spektrem využitelných otáček, snížená spotřeba paliva a emise, klidnější běh motoru a větší kultivovanost.
- Vyšší výkon a točivý moment: 100 kW (136 k) při 7250 1/min a 143 Nm při 6250 1/min.
- Dynamic Traction Control (DTC) jako součást standardní výbavy.
- BMW Motorrad ABS Pro (částečně integrované) jako součást standardní výbavy.
- Brzdový asistent DBC jako součást standardní výbavy.
- Tři jízdní režimy jako součást standardní výbavy.
- Jízdní režim „ECO“ pro mimořádně hospodárnou jízdu jako součást standardní výbavy.
- Jízdní režimy Pro s dalšími jízdními režimy a novou předvolbou jízdních režimů, jakož i dynamické brzdění motorem (MSR) jako tovární volitelná výbava.
- Obrazovka „Sport“ Core Screen jako součást standardní výbavy.
- Nové LED směrové ukazatele a světla pro denní svícení jako součást standardní výbavy.
- Palubní zásuvka a zdířka USB jako součást standardní výbavy.
- Nové full LED světlomety s adaptivním odbočovacím světlem jako volitelná tovární výbava.
- Vyhřívání sedla jezdce a spolujezdce pro ještě pohodlnější cestování jako volitelná tovární výbava.
- Nové speciální jednomístné sedlo.
- Nová speciální paprsková kola.
- Inteligentní nouzové volání eCall jako součást standardní výbavy.
- Atraktivní základní barevné provedení a dvě modelové varianty Triple Black a Sport jako volitelná tovární výbava.
Volitelná výbava a BMW Motorrad Originální příslušenství
Pro přizpůsobení nového BMW R 1250 R je k dispozici rozsáhlý program volitelné výbavy a BMW originálního příslušenství.
Nová individuální speciální výbava pro R 1250 R:
- Adaptivní odbočovací světlo.
- Vyhřívání sedla.
- Paket sedla spolujezdce.
- Paprsková kola.
Další volitelná výbava
Paket Dynamic, Paket Comfort, Paket Touring