Nové BMW R 1250 GS a R 1250 GS Adventure

Modely BMW GS v roce 2020 slaví 40. výročí a BMW Motorrad tak nové modely R 1250 GS a R 1250 GS Adventure představuje právě včas. Ještě propracovanější, inovativnější a fascinující – díky mnoha novým funkcím a rozšířené nabídce volitelné výbavy a BMW Motorrad Originálního příslušenství. Ještě více než kdykoliv předtím jsou dokonalými společníky pro objevování nejvzdálenějších koutů naší planety na motocyklu.

Kultivovaný výkon stejně jako doposud zajišťuje legendární dvouválcový motor typu boxer. Stále má zdvihový objem 1254 cm3 a při současné homologaci EU5 má doposud výkon 100 kW (136 k). Díky technologii BMW ShiftCam s variabilním časováním a zdvihem sacích ventilů poskytuje vynikající výkon v celém spektru využitelných otáček, extrémně hladký a tichý chod a vynikající hodnoty spotřeby a emisí.

Mohlo by vás zajímat:  Česká republika bude v roce 2025 hostit FIM SuperMoto of Nations

Standardně dodávaná funkce Dynamic Traction Control (DTC) přináší nejlepší možnou trakcí vysokou úroveň bezpečnosti. Nový standardně dodávaný jízdní režim „Eco“ vybízí jezdce k co nejhospodárnější jízdě.

Nové R 1250 GS a R 1250 GS Adventure mohou být z výroby vybaveny volitelnými jízdními režimy Pro. Díky nové předvolbě jízdního režimu může mít jezdec k dispozici individuální výběr jízdních režimů pomocí tlačítka jízdního režimu. Součástí jízdních režimů Pro je nově také dynamické brzdění motorem. Lze jej použít k bezpečnému vyhnutí se nestabilnímu chování motocyklu při jízdě setrvačností nebo při zablokování zadního kola v důsledku necitlivého podřazení. 

BMW R 1250 GS a R 1250 GS Adventure jsou nejoblíbenější cestovní endura na světě a ve svém nejnovějším vydání přijíždějí standardně vybavené systémem BMW Integral ABS Pro. Jedná se o brzdový systém, který poskytuje ještě větší bezpečnost při brzdění, a to i v náklonech, a myslí takříkajíc dopředu. Další rozšíření konceptu jízdních režimů přináší další nové funkce. Například pokročilé přizpůsobení charakteristiky systému ABS příslušnému jízdnímu režimu.

Asistent rozjezdu do kopce Hill Start Control je u obou modelů standardem a umožňuje pohodlné zastavení a rozjezd ve svahu. Hill Start Control Pro (HSC Pro) jde nad rámec asistenčního systému Hill Start Control a výrazně zlepšuje rozjezdy do kopce za všech podmínek.

Už standardní full-LED světlomet silnici osvětluje nepřekonatelně jasným a zářivým světlem. Nově vyvinutý světlomet s natáčecí funkcí jde ještě o krok dále. Jeho potkávací světlo mění tvar standardních full-LED světlometů v závislosti na náklonu motocyklu. Světlomet tak dokonale osvětluje zatáčky a světelný kužel míří tam, kam motocykl jede. 

Díky novým funkcím osvětlení jsou zážitky z jízdy s modely R 1250 GS a R 1250 GS Adventure ještě intenzivnější. V budoucnu budou v rámci volitelné výbavy dostupné funkce uvítání (Welcome), rozloučení (Goodbye) a svícení na cestu domů (Follow me home). S volitelnou výbavou cestovních světel jsou světelné zdroje směrových ukazatelů trvale rozsvícené, ovšem s menší intenzitou. U multifunkčního zadního světla jsou standardní zadní LED směrové ukazatele nahrazeny LED směrovými ukazateli (v závislosti na trhu), které mohou současně vydávat žluté blikající světlo a červené brzdové nebo koncové světlo.

Mohlo by vás zajímat:  Česká elita poměří síly v Chebu

Nové BMW R 1250 GS a R 1250 GS Adventure v základních barevných verzích bílá a světle šedá zdůrazňují svoji vytříbenější náturu a univerzální talent. Kromě toho varianty triple black a Rallye, které jsou k dispozici na přání, nabízejí dva obzvláště výrazné barevné koncepty. U příležitosti 40. výročí modelů BMW GS jsou k dispozici dva nové žluto-černé modely GS s označením „40 Years GS“, které svým barevným schématem připomínají milník v historii řady GS: legendární model R 100 GS.

Vlastnosti nového BMW R 1250 GS a R 1250 GS Adventure:

  • Originální motor boxer s technologií BMW ShiftCam pro proměnný zdvih a časování sacích ventilů.
  • Razantní zrychlení v celém rozsahu otáček, příkladné hodnoty spotřeby a emisí, stejně jako hladký a tichý chod motoru.
  • Výkon a točivý moment: 100 kW (136 k) při 7750 1/min a 143 Nm při 6250 1/min.
  • Senzor klepání pro optimalizované spalování.
  • Nový systém BMW Motorrad Integral ABS Pro jako součást standardní výbavy.
  • Tři jízdní režimy jako součást standardní výbavy.
  • Nový standardně dodávaný jízdní režim „Eco“ pro obzvláště hospodárnou jízdu.
  • Jízdní režimy Pro s předvolbou jízdního režimu a asistentem pro dynamické brzdění motorem jako prvky tovární volitelné výbavy.
  • Funkce Dynamic Traction Control (DTC) jako součást standardní výbavy.
  • Elektronický podvozek Dynamic ESA „Next Generation“ s plně automatickým vyrovnáváním zatížení.
  • Hill Start Control Pro (HSC Pro) s pokročilými funkcemi jako volitelná tovární výbava.
  • Nový adaptivní full-LED světlomet jako součást volitelné tovární výbavy.
  • Nové funkce osvětlení, cestovní světla a nová funkce směrových ukazatelů jako volitelná tovární výbava. 
  • Nabíjecí zásuvka a USB zdířka jako součást standardní výbavy. 
  • Vyhřívání sedla jezdce a spolujezdce pro příjemnější cestování jako volitelná tovární výbava.
  • 30mm nástavce řídítek jako volitelná tovární výbava.
  • Kromě standardně dodávaného výškově nastavitelného sedla je k dispozici široká škála továrních sedel.
  • Konektivita: multifunkční přístrojový panel s 6,5palcovým barevným TFT displejem a řadou funkcí u R 1250 GS jako součást standardní výbavy.
  • Inteligentní tísňové volání E-Call jako volitelná tovární výbava.
  • Atraktivní základní barevné provedení a dvě stylové varianty triple black a Rallye jako volitelná tovární výbava.
  • Výroční edice „40 Years GS“.
  • Rozšířená nabídka volitelné výbavy a BMW Motorrad Originálního příslušenství.
Mohlo by vás zajímat:  FIM SuperMoto of Nations 2024 je minulostí

„Inspirativní výkon, působivá nabídka výbavy, jedinečný zážitek z jízdy a téměř neotřesitelná důvěra zákazníků GS v jejich motocykly významně přispívají k úspěchu značky BMW Motorrad. To bylo u nových modelů R 1250 GS a R 1250 GS Adventure motivací a zároveň závazkem,“ řekl Patrick Gürlich, vedoucí projektu.