Mezinárodní federace motocyklistů a Eurosport Events budou promovat závody Speedway GP

speedway-plocha-draha
Foto: pixabay.com

Mezinárodní federace motocyklistů (FIM) a Eurosport Events uzavřely dlouhodobé partnerství, v jehož rámci bude eventová agentura spadající pod Discovery Communications propagovat veškeré události v rámci světové série Speedway. Spolupráce se týká následujících 10 let. Nová dohoda vstoupí v účinnost v roce 2022. Navazuje přitom na předchozí úspěšnou spolupráci obou organizací při propagaci Endurance World Championship (EWC), započatou v roce 2015.

FIM si v rámci výběrového řízení na pozici globálního promotéra vybrala právě Eurosport Events. Ve své nové roli agentura teď využije bohatých zkušeností z oblasti propagace automobilových a motocyklistických eventů. Mezinárodní dosah značky Discovery navíc nabízí ideální zázemí pro budování povědomí o sportovní kategorii samotné i jedinečnosti série Speedway. 

Mohlo by vás zajímat:  Podmol je připravený bojovat na Dakarské rallye. Pojede v českém týmu MRG

Nová dohoda má směřovat k rozšíření stávajícího mezinárodního kalendáře závodů Speedway GP, získání nových distribučních kanálů na televizním trhu i v segmentu digitálních platforem, popularizaci Speedway série na území dalších regionů, a ke zvýšení počtu diváků a posílení fanouškovské základny. 

Eurosport Events se od nynějška bude starat o veškerou operativu a komerční aspekty související s organizací této sportovní disciplíny. Na starost bude mít především management vysílacích práv pro konkrétní platformy, samotnou distribuci, produkční zajištění vysílání, vytváření sponzoringových strategií, a v plném rozsahu i marketing a doprovodné promotérské aktivity. Předpokládá se i úzká spolupráce s místními pořadateli, s nimiž bude zajišťovat propagaci lokálních eventů, za účelem maximalizace zisků z prodeje vstupenek, podpory fanouškovských aktivit a celkového zpříjemnění zákaznického zážitku.  

FIM-Eurosport_Events-propagace-Speedway-podpis_smlouvy

Prezident FIM Jorge Viegas vyjádřil své nadšení při podpisu nové smlouvy následujícími slovy: „Už v roce 2019 FIM vyhlásila výběrové řízení s cílem najít nového celosvětového promotéra pro FIM Speedway Grand Prix World Championship 2022-2031. Nabídku Discovery a Eurosport Events podpořil výbor ředitelů, a to hlavně kvůli navrhovaným inovativním řešením v oblasti propagace sportovní disciplíny a pokrytí v rámci televizního vysílání.“ 

„FIM je nadšená, že může stávající spolupráci Discovery a Eurosport Events dále prohloubit. Máme za sebou už úspěšnou kampaň na FIM Endurance World Championship, na které úzce spolupracujeme od roku 2015. Teď se zaměříme na maximalizaci mediálního prostoru pro FIM Speedway Grand Prix World Championship, a to prostřednictvím platforem Eurosportu i za pomoci vysílatelů třetích stran. FIM chce zároveň poděkovat BSI, která se za posledních 20 let významnou měrou zasloužila o rozvoj Speedway Grand Prix. Chceme jim popřát co možná nejvíce úspěchů v roce 2021 i po zbytek sezóny,“ dodal Viegas. 

Mohlo by vás zajímat:  Mostecký polygon patřil v sobotu 4. července šampionátu Miniracing a značce JAWA

Andrew Georgiou, prezident Eurosportu pro globální sportovní práva a řešení sportovního marketingu, komentoval uzavřenou dohodu takto: „Eurosport Events má na kontě řadu úspěšných kampaní zaměřených na budování a posilování eventových portfolií držitelů sportovních práv. Může se ale pochlubit i jedinečnou schopností zajistit mladým sportovním odvětvím růst z hlediska zviditelnění jejich značky i rozšiřování divácké základny. Toho dosahuje díky zázemí úspěšné nadnárodní mediální společnosti Discovery. Těší nás, že jsme dostali příležitost prohloubit vzájemné vztahy s FIM, čehož využijeme k rozvoji jedné z nejzábavnějších a nejvíc fascinujících motocyklistických sérií na světě.“ 

„Speedway už teď podporuje jedna z nejoddanějších a nejvášnivějších fanouškovských komunit ve světě motocyklistiky, jejíž vliv dosahuje na území řady klíčových trhů. Nemůžeme se dočkat příležitosti propojit fanouškovské nadšení s unikátním know-how Eurosport Events a globálním dosahem kanálů a platforem z rodiny Discovery, kterých využijeme k posílení postavení tohoto sportovního odvětví se záměrem poskytnout stávajícím i novým fanouškům ještě intenzivnější divácké zážitky,“ popisuje cíle spolupráce Georgiou. 

Ředitel Eurosport Events François Ribeiro řekl: „Máme radost, že se vztah Eurosport Events a FIM posunul na další úroveň, díky čemuž se naše motocyklistické portfolio rozšíří nad rámec FIM Endurance World Championship. Kromě celosvětové mediální stopy, která nám bezpochyby ve výběrovém řízení velmi pomohla, jsme ale FIM navrhli srozumitelnou pyramidovou strategii s jasnou vizí pro lokální eventy, juniorské šampionáty i soutěže celosvětového formátu typu Speedway GP nebo Speedway of Nations. Tato specifická sportovní disciplína stojí na pevných základech. Nadále zůstává jedinou motocyklistickou kategorií, která vyprodává stadiony a může se těšit z podpory oddané komunity fanoušků. FIM nás na příští dekádu pověřila odpovědností celosvětového významu, a my se jí roku 2022 hrdě chopíme,“ věří Ribero.

Mohlo by vás zajímat:  CzechGP 2020 v Brně se pojede bez diváků. O vstupenky ale nepřijdou

Eurosport Events není na poli motocyklismu žádným nováčkem, v tomto segmentu má již za sebou řadu úspěšných projektů, včetně mediální kampaně pro FIA World Touring Car Cup, FIA European Rally Championship, novou sérii závodů elektromobilů PURE ETCR, FIM Endurance World Championship a UCI Track Cycling. Během nich organizovala eventy třeba i v rámci čtyř světových kontinentů. Vzhledem k zázemí mateřské společnosti Discovery má navíc unikátní možnost těžit z nástrojů a vlivu dalších členů konsorcia, především četných lifestylových platforem, kanálů a brandů globálního dosahu. To promotérovi pomůže zvýšit povědomí o oblíbené motocyklistické sérii u stávajících fanoušků, a zároveň oslovit nová potenciální publika. 

Foto: pixabay.com