Moto Morini Scrambler 1200: každý kus je originál

Každý model je postaven na zakázku a na základě osobních specifikací osoby, která si ho objednala. Při čekání na hotový produkt mohou sledovat montážní proces osobně nebo na dálku. Řemeslné zpracování a italský styl jsou dvěma základy každého Moto Morini.

Standardní vybavení tohoto terénního motocyklu při jízdě po silnici zvyšuje bezpečnost například díky pneumatikám Metzeler Karoo 3 nebo motoru Bialbero CorsaCorta 1200, silnému dvouválci s elektronickým vstřikováním a s výkonem nad 100 koňských sil. Zatímco jádrem tohoto motocyklu stále zůstává dvouválec s objemem 1200 cm3, rám a brzdový systém jsou klíčové komponenty zajišťující šťastný návrat ze všech cest.

Motor Bialbero 1200 CorsaCorta s dvěma válci umístěnými do V v úhlu 87°, zkonstruovaný Francem Lambertinim, přivádí zpět k životu slavnou minulost značky Moto Morini​.  Objem válců 1187 cm3, čtyři ventily, kapalinou chlazený, blok motoru s klikovou skříní, dvě vačkové hřídele, hlavy z hliníkové slitiny s 10% křemíku – motor Bialbero 1200 CorsaCorta kombinuje některé typické znaky italských motorů s inovativními myšlenkami: např. smíšené řešení ventilového rozvodu, kdy jsou vačkové hřídele poháněné dvěma protilehlými řetězy, a ty pohání společná kliková hřídel, která prochází skrze V obou válců. Při jízdě se vskutku Bialbero 1200 CorsaCorta projevuje solidní a stálou silou motoru, a to i ve vysokých rychlostech, na rozdíl od všech ostatních dvouválců, které ve vysokých otáčkách trpí.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Celková délka2140 mm
Maximální šířka850 mm
Výška sedla840 mm
Světlá výška180 mm
Výška řidítek1160 mm
Výška přední stupačky415 mm
Výška zadní stupačky540 mm
Úhel natočení řidítek32° doprava/doleva
Hmotnost bez náplní200 kg
RámPříhradový rám z vysokopevnostních ocelových trubek
Rozvor1480 mm
Úhel sklonu přední vidlice (Rake)26,5°
Offset vidlice127 mm
Přední brzdaBrembo
Popis přední brzdyDvojité kotouče o průměru 298 mm, jeden brzdový třmen, 2 pístkový
Zadní brzdaBrembo
Popis zadní brzdy1 brzdový kotouč, 255 mm, plovoucí, 2 pístkový
Přední pneumatika110/80 R 19 bezdušová
Zadní pneumatika150/70 R 17 bezdušová
Ráfky Hliníkové
Rozměr předního ráfku MT 2,50″ x 19″ DOT
Rozměr zadního ráfkuMT 4,25″ x 17″ DOT
Pohon nápravyŘetěz typu 525 (137ZRP)
Finální převodový poměr17/40
Přístrojová deskaOtáčkoměr elektronicko-analogový a multifunkční LCD displej
Přívod palivaElektronické vstřikování
MotorFMV912
Počet válců2
Rozmístění válcůPodélné, do V, svírají úhel 87°
Počet dobČtyřdobý
Pořadí zapalování0° vpředu, 270° vzadu
Chlazení Kapalinou
Ventilový rozvod Smíšený: ozubené kolo a nehlučný řetěz
Počet ventilů na válec4
Vrtání x zdvih107 mm x 66 mm
Zdvihový objem motoru1187 cm3
Kompresní poměr12,2 : 1
Výkon 86 kW (117 HP) při 8500 ot./min
Kroutící moment105 Nm při 7000 ot./min
Vstřikování palivaElektronické vstřikování
Průměr škrtící klapky54 mm
Počet injektorů2
Volnoběžné otáčky1400 ot./min
Startování Elektrické
Mazání Tlakové s excentrickým zubovým čerpadlem
PřevodovkaS ozubenými koly, ve stálém záběru
Počet rychlostí6
Primární pohonS ozubenými koly
Primární převodový poměr31/55
Spojka Vícelamelová, v olejové lázni, s funkcí APTC (antihoppingová)
Výfuk Dva tlumiče, třícestný katalyzátor, lambda sonda
Emisní normaSplňuje EURO 3
​Přední vidlice ​Obrácená vidlice Marzocchi
Průměr vidlicové trubky50 mm
Zdvih předního kola155 mm
Zavěšení zadního kolaJeden tlumič, laterální, nastavitelný
Zdvih zadního kola 165 mm
Mohlo by vás zajímat:  Nový šampionát APRILIA RACING – RS 457 TROFEO na podporu mladých talentů