Moto Morini Scrambler 1200: každý kus je originál

Každý model je postaven na zakázku a na základě osobních specifikací osoby, která si ho objednala. Při čekání na hotový produkt mohou sledovat montážní proces osobně nebo na dálku. Řemeslné zpracování a italský styl jsou dvěma základy každého Moto Morini.

Standardní vybavení tohoto terénního motocyklu při jízdě po silnici zvyšuje bezpečnost například díky pneumatikám Metzeler Karoo 3 nebo motoru Bialbero CorsaCorta 1200, silnému dvouválci s elektronickým vstřikováním a s výkonem nad 100 koňských sil. Zatímco jádrem tohoto motocyklu stále zůstává dvouválec s objemem 1200 cm3, rám a brzdový systém jsou klíčové komponenty zajišťující šťastný návrat ze všech cest.

Motor Bialbero 1200 CorsaCorta s dvěma válci umístěnými do V v úhlu 87°, zkonstruovaný Francem Lambertinim, přivádí zpět k životu slavnou minulost značky Moto Morini​.  Objem válců 1187 cm3, čtyři ventily, kapalinou chlazený, blok motoru s klikovou skříní, dvě vačkové hřídele, hlavy z hliníkové slitiny s 10% křemíku – motor Bialbero 1200 CorsaCorta kombinuje některé typické znaky italských motorů s inovativními myšlenkami: např. smíšené řešení ventilového rozvodu, kdy jsou vačkové hřídele poháněné dvěma protilehlými řetězy, a ty pohání společná kliková hřídel, která prochází skrze V obou válců. Při jízdě se vskutku Bialbero 1200 CorsaCorta projevuje solidní a stálou silou motoru, a to i ve vysokých rychlostech, na rozdíl od všech ostatních dvouválců, které ve vysokých otáčkách trpí.

TECHNICKÉ ÚDAJE

Celková délka 2140 mm
Maximální šířka 850 mm
Výška sedla 840 mm
Světlá výška 180 mm
Výška řidítek 1160 mm
Výška přední stupačky 415 mm
Výška zadní stupačky 540 mm
Úhel natočení řidítek 32° doprava/doleva
Hmotnost bez náplní 200 kg
Rám Příhradový rám z vysokopevnostních ocelových trubek
Rozvor 1480 mm
Úhel sklonu přední vidlice (Rake) 26,5°
Offset vidlice 127 mm
Přední brzda Brembo
Popis přední brzdy Dvojité kotouče o průměru 298 mm, jeden brzdový třmen, 2 pístkový
Zadní brzda Brembo
Popis zadní brzdy 1 brzdový kotouč, 255 mm, plovoucí, 2 pístkový
Přední pneumatika 110/80 R 19 bezdušová
Zadní pneumatika 150/70 R 17 bezdušová
Ráfky  Hliníkové
Rozměr předního ráfku  MT 2,50″ x 19″ DOT
Rozměr zadního ráfku MT 4,25″ x 17″ DOT
Pohon nápravy Řetěz typu 525 (137ZRP)
Finální převodový poměr 17/40
Přístrojová deska Otáčkoměr elektronicko-analogový a multifunkční LCD displej
Přívod paliva Elektronické vstřikování
Motor FMV912
Počet válců 2
Rozmístění válců Podélné, do V, svírají úhel 87°
Počet dob Čtyřdobý
Pořadí zapalování 0° vpředu, 270° vzadu
Chlazení  Kapalinou
Ventilový rozvod  Smíšený: ozubené kolo a nehlučný řetěz
Počet ventilů na válec 4
Vrtání x zdvih 107 mm x 66 mm
Zdvihový objem motoru 1187 cm3
Kompresní poměr 12,2 : 1
Výkon  86 kW (117 HP) při 8500 ot./min
Kroutící moment 105 Nm při 7000 ot./min
Vstřikování paliva Elektronické vstřikování
Průměr škrtící klapky 54 mm
Počet injektorů 2
Volnoběžné otáčky 1400 ot./min
Startování  Elektrické
Mazání  Tlakové s excentrickým zubovým čerpadlem
Převodovka S ozubenými koly, ve stálém záběru
Počet rychlostí 6
Primární pohon S ozubenými koly
Primární převodový poměr 31/55
Spojka  Vícelamelová, v olejové lázni, s funkcí APTC (antihoppingová)
Výfuk  Dva tlumiče, třícestný katalyzátor, lambda sonda
Emisní norma Splňuje EURO 3
​Přední vidlice  ​Obrácená vidlice Marzocchi
Průměr vidlicové trubky 50 mm
Zdvih předního kola 155 mm
Zavěšení zadního kola Jeden tlumič, laterální, nastavitelný
Zdvih zadního kola  165 mm
Mohlo by vás zajímat:  BMW Motorrad představuje Festival Pure & Crafted