Již na první pohled je jasné, co písmeno „S“ v názvu Xciting S 400i ABS znamená – sportovní cestovní skútr. Nový model Xciting S 400i ABS je nástupcem úspěšného modelu Xciting 400, který byl jmenován skútrem roku 2014. Kombinace silného a výkonného motoru, velmi agilního podvozku, který je i při vysokých rychlostech velice stabilní, a všestranný komfort včetně Bluetooth připojení je perfektním řešením pro každého, kdo do práce jezdí v ruchu městské dopravy, během víkendů ale hledá pohodlné uvolnění při delších vyjížďkách.
Xciting S 400i ABS nastavuje nové standardy v akceleraci a jízdních výkonech. Jeho špičkový motor s výkonem 26,5 kW/36,1 koní a 38,4 Nm točivého momentu oplývá dynamikou a stejně jako motorická jednotka svého předchůdce Xcitingu 400 je nejsilnější ve své třídě. Motor prodělal optimalizaci pro snížení vnitřních ztrát a při akceleraci nepolevuje ani až do maxima 7500 otáček za minutu. Xciting S 400i ABS tím dokáže obojí: pružnou akceleraci v pulzující městské dopravě, stejně jako rychlé a výkonné sprinty při vysokých rychlostech na dálnicích. Motor samozřejmě splňuje nový emisní standard Euro 4.
Xciting S 400i ABS je prvním skútrem, který je vybaven homologovaným LED denním svícením. To výrazně zlepšuje viditelnost skútru v provozu a tím i bezpečnost řidiče. LED technologií jsou samozřejmě vybavena i potkávací a dálková světla dominující žraločí přídi a vysoce zvednuté zadní partii. Ve spojení s velmi sportovně-moderní kapotáží dodávají skútru dynamický a agresivní vzhled.
Skútr je vybaven inovativním systémem Noodoe společnosti Kymco, prvním systémem na světě s připojením pomocí Bluetooth pro skútry. Spojuje skútr přes TFT displej se smartphonem: informuje například o nejbližší čerpací stanici, předpovědi počasí, oznamuje telefonní hovory nebo nejnovější aktualizace sociálních médií a zprávy od přátel a ukládá poslední parkovací místo skútru. Model Xciting S 400 nabízí také zcela novou navigaci Noodoe. Místo zbývajících metrů Noodoe ukazuje počet křižovatek nebo příčných ulic až do dalšího odbočení. Navigace je velmi jasná, zjednodušená a přehledně strukturovaná a uživatelské rozhraní je velmi intuitivní, takže jeden krátký pohled stačí na rychlé seznámení s trasou. Řidiči skútru tudíž nemusí neustále sledovat navigační displej – což znamená velké plus v oblasti bezpečnost
Lehká konstrukce modelu Xciting S 400 sleduje nejnovější trendy. Každá součást podvozku byla navržena s cílem dosáhnout maximální pevnosti při minimální hmotnosti. Základem podvozku je lehký a současně robustní dvojitý rám z ocelových trubek, který zajišťuje potřebnou tuhost při sportovní jízdě. Je osazen odlehčenými litými hliníkovými koly a moderními pneumatikami, které dále snižují hmotnost.
Kymco optimalizovalo mnoho detailů. Přední část nového sedadla byla navržena níže, tak aby řidič mohl snadno dosáhnout nohama na zem. Vzadu byly zvětšeny stupačky a opěrka pro spolujezdce pro lepší a pohodlnější sezení. Dělená sedačka výrazně usnadňuje přístup do úložného prostoru – sedlo řidiče lze samostatně otevřít pomocí spínače na řídítkách. Větrný štít lze snadno nastavit do pěti poloh, jednou rukou a bez pomoci nářadí.
Xciting S 400i ABS je již nyní k dostání za 164 990 Kč v černé matné nebo stříbrné barvě.
Technická data KYMCO Xciting S 400i ABS:
Motor: | čtyřtaktní jednoválec / OHC / 4ventilová technika / vstřikování paliva |
Zvihový objem: | 400 ccm |
Max. výkon: | 26,5 kW / při 7500 ot./min. / 36,1 koní |
Max. točivý moment: | 38,4 Nm při 6250 ot./min. |
Max. rychlost: | 140 km/h |
Chlazení | kapalinou |
Hmotnost provozní: | 213 kg |
Hmotnost celková: | 378 kg |
Převodovka: | bezestupňový variátor |
Pohon: | Řemen s CVT |
Spojka: | odstředivá |
Rozměry (d / š / v) | 2.190 mm / 800 mm / 1.389 – 1.433 mm |
Výška sedla: | 810 mm |
Rozvor: | 1570 mm |
Ráfky: | litá kola |
Brzdy: | Bosch 9.1 ABS-Systém, 2 brzdové kotouče + 1 kotouč |
Odpružení vpředu: | hydraulická teleskopická vidlice |
Odpružení vzadu: | 2 tlumiče s pětinásobně seřiditelným předpětím pružin |
Pneumatiky vpředu: | 120/70-15 |
Pneumatiky vzadu: | 150/70-14 |
Startér: | elektrický |
Spotřeba / emise: | EURO 4 / spotřeba (l/100 km) Ø 4,4 l / CO2 emise 102 g/km |
Objem nádrže (benzin): | 12,5 litrů |