Segment skútrů se těší stále větší oblibě a pochopili to i u Kawasaki. Skútr od Kawasaki J300 spojuje skvělou ovladatelnost, vysoký výkon i komfortní a pohodlnou jízdu. To vše je zabaleno do designu, ve kterém okamžitě rozpoznáte typické znaky Kawasaki.
Motor s objemem 299 cm3 je vodou chlazený 4-taktní jednoválec. Nabízí velmi slušný výkon 28 koní, díky kterému bez problému skútr zvládne i sportovnější jízdu nebo jízdu ve dvou.
Pro lepší brzdný účinek na zhoršeném povrchu je možné za příplatek skútr osadit systémem ABS. Náhlé použití větší brzdné síly nebo brzdění na kluzkých površích jako je mokrý asfalt, nečistoty na silnici a bílé čáry, může způsobit náhlé zablokování kola. Systém ABS byl vyvinut, aby zamezil těmto náhlým okolnostem.
ABS systém Kawasaki je přesně kontrolován a řízen řídící jednotkou a zajistí bezpečnou a příjemnou jízdu jak začínajícím, tak i pokročilým jezdcům, kterým pomůže v krizových situacích.
Levá a pravá brzdová páčka jsou nastavitelné, a tak nabízejí jezdci čtyři možné nastavení dle velikosti jeho ruky. Přední a zadní kotoučové brzdy poskytují bezproblémový brzdný výkon. Vpředu má kotouč průměr 260 mm a dvoupístkový třmen a vzadu má kotoučová brzda průměr 240 mm taktéž s dvoupístkovým třmenem.
Na přístrojovém panelu jsou analogové ukazatele rychlosti a otáček a mezi nimi multifunkční LCD panel, na kterém se zobrazuje počet najetých kilometrů, hodiny, stav paliva, teplota chladicí kapaliny, výstražné kontrolky motoru a servisní režim. Spínací skříňka je vybavena krytem, který slouží jako ochrana před vandaly a zloději.
Přední a zadní blinkry jsou součástí kapot. Použití čirého skla zdůrazňuje ostré linie skútru. Ostře tvarovaná zadní kapotáž propůjčuje J300 typický vzhled Kawasaki.
Co se akcelerace týče, tak na semaforech budete hledat přemožitele jen velmi těžce. Díky většímu plexi je zaručena i dobrá ochrana před nepřízní počasí, i když na kolena to tu a tam přece jen foukne.
J300 má ostrý díky některým stylovým prvkům z Kawasaki supersportů až agresivní design a není divu , že vyčnívá z davu.
[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colalign=“left|center“]
Motor:, Kapalinou chlazený; 4-takt; jednoválec
Objem:, 299 cm3
Vrtání x zdvih:, 72.7 x 72.0 mm
Kompresní poměr:, 10.8:1
Ventilový rozvod:, SOHC; 4 ventily
Palivový systém:, Vstřikování: φ34 mm x 1
Zapalování:, Digitální
Startování:, Elektricky
Mazání:, Tlakové mazání – olejová náplň
Typ rámu:, Trubkový – diamant steel
Uhel řízení / Stopa:, 28° / 113 mm
Zdvih na předním kole:, 110 mm
Zdvih na zadním kole:, 100 mm
Přední pneumatika:, 120/80-14 M/C 58S
Zadní pneumatika:, 150/70-13 M/C 64S
Max. úhel natočení:, 40° / 40°
Maximální výkon:, 20.3 kW/28 koní při 7 750 ot./min
Maximální kroutící moment:, 28.7 Nm při 6 250 ot./min
Převodovka:, CVT s odstředivou spojkou
Sekundární pohon:, Řemenem
Převodový stupeň:, 2.220 ~ 0.790
Celkový převod:, 7.222 (43/16 x 43/16)
Přední brzda:, Průměr kotouče 260mm
Zadní brzda:, Průměr kotouče 240 mm
Přední odpružení:, Teleskopická vidlice 37 mm
Zadní odpružení:, Dva zadní tlumiče s nastavitelným předpětím pružiny v 5-ti krocích
Rozměry (D x Š x V):,2 235 x 775 x 1 260 mm
Rozvor:,1 555 mm
Světlá výška:,145 mm
Objem nádrže:,13 litrů
Výška sedla:, 775 mm
Pohotovostní hmotnost:, 191 kg
[/table]