Indian FTR1200: novinka inspirovaná závodními stroji se představila v ČR

Indian FTR1200

Dlouho očekávaná a dost radikální novinka společnosti Indian Motorcycle, Indian FTR1200, měla být letos na podzim představena pouze na motocyklových výstavách Intermot 2018 a EICMA Milano 2018. Díky nadstandardním vztahům mezi společnostmi Polaris Industries a Meteor Motor Tech CR se však podařilo zapůjčit na pár dnů tyto „výstavní kusy“ i do České republiky.

https://www.facebook.com/motorky.bikemaniacz/posts/917743461748735

Motorka se do České republiky dostala koncem minulého týdne, kdy jsme si ji mohli naživo prohlédnout v Praze. Na první dojem vypadá nový Indian FTR1200 parádně. Potěšilo nás, že novinka vzhledem odkazuje na koncept Scout FTR1200 Custom. Její základ tvoří trubkový rám, v němž je uložen kapalinou chlazený vidlicový dvouválec s čtyřventilovou technikou. Z objemu 1203 cm3 nabídne výkon 89 kW/120 koní, který je dostupný při 8250 ot./minutu, a točivý moment 115 Nm vrcholící při 6000 ot./min. Motor je spojen s šestistupňovou převodovkou s antihopingovou spojkou.

Indian kladl velký důraz na perfektní ovladatelnost motorky, takže ji osadil předním 19″ a zadním 18″ kolem, která obul do pneumatik Dunlop DT3-R, které byly vyvinuty přímo pro tento model. O brzdění se starají dvojice čtyřpístkových třmenů Brembo M4.32 s 320mm kotouči vpředu, na zadní nápravě se o bezpečné zastavení stará jeden 265mm kotouč s dvoupístkovým třmenem. Pokud se budeme bavit o základním modelu Indian FTR1200, pak vězte, že jeho podvozek kombinuje nestavitelnou přední vidlici, stejně jako zadní tlumič, na němž lze nastavit předpětí a odskok. Lepší model Indian FTR1200 S má ale plně stavitelné odpružení obou kol, ale i možnost volby jízdních režimů (k dispozici jsou: Sport, Standard a Rain), kontroly trakce i bezpečnostního systému, jehož úkolem je zabránit převrácení motorky s jezdcem na záda při jízdě po zadním kole.

Když se na tuhle motorku podíváte, můžete si všimnout, že toho na sobě mnoho nemá. I díky tomu je hmotnost (s plnou nádrží) parádních 230 kg, respektive 235 ve verzi FTR1200 S. Svým designem odkazuje na závodní speciály závodů AMA Pro Flat Track. Délka motorky je 2286 mm, rozvor kol je 1524 mm a sedlo je ve výšce 841 mm.

Mohlo by vás zajímat:  All American Fest si během 3 dnů užilo 19 000 návštěvníků

A ceny? Už jsou známy. České zastoupení značky bude prodávat Indian FTR1200 za 385 000 Kč, provedení FTR1200 S vyjde na 419 000 Kč. V základní výbavě FTR1200 lze najít kompletní LED osvětlení, USB port pro nabíjení a tempomat. FTR1200 S k tomu přidává navíc digitální přístrojový štít Ride Command s rozhraním Bluetooth. Potěší, že rozhraní je lokalizované a umí kompletně česky.

Už teď se těšíme, až se na novém svezeme, podle oficiálního videa to vypadá jako vážně parádní zábava!