Ideální do města. Hecht představil elektrické skútry v retro designu

HECHT_CITIS_blue

Společnost Hecht uvádí na trh novinku, kterou jsou elektrické skútry v retro provedení nesoucí název CITIS. Jsou ideální především do města. Kromě ekonomického a ekologického provozu nabízí také spolehlivost, snadnou údržbu a rozumnou pořizovací cenu.

Vybaveny jsou samozřejmě vším, co je třeba pro provoz na pozemních komunikacích. Vrchní straně světlometu vévodí přehledný digitální tachometr, na kterém se zobrazují všechny potřebné informace jako rychlost, ujeté kilometry, kontrolky světel nebo stav nabití akumulátoru.

Všechny ovládací prvky jsou umístěny přímo na řídítkách, dostupné jsou palcem, aniž by obsluha musela řídítka pustit. U levého madla je to standardně ovládání světel, směrových světel a klaksonu, u pravého madla jsou to pak funkce, které už u skútrů nebývají tak běžné. Například je to přepínač omezovače rychlosti. Tím je možné nastavit maximální rychlost na 25 nebo 45 km/h. Pro mnohé bude překvapením, že zde najdou i tlačítko, kterým je možné aktivovat zpátečku. Se skútrem se pak snadno manipuluje, pokud například potřebujete vycouvat z vrat do kopce apod.

Spínací skříňka je umístěna napravo pod řídítky. Zámek je opatřen kovovou klapkou, která zabrání, aby někdo mohl zámek poškodit. Bez originálního klíčku jí totiž nelze otevřít. Zámek ovšem neslouží jen jako spínací skříňka, otočením klíčem doleva zároveň odemknete úložný prostor pod sedadlem. Samozřejmostí je i možnost uzamčení řízení – řídítek.

Mohlo by vás zajímat:  Podmol Dakar nepojede

Pod řídítky v prostoru na nohy je praktický háček na zavazadla a malý prostor se zámkem na uložení drobností. Nepřehlédnutelné je velké a pohodlné sedadlo. Vpředu pod sedlem je konektor pro připojení nabíječky, po stranách jsou pak vyklápěcí stupačky pro spolujezdce.

S ohledem na to, že skútr je napájen z akumulátorů, projeví se každá úspora energie na dojezdu stroje. Proto jsou směrová světla a koncové brzdové světlo osazeny moderními úspornými LED. Elektromotor je zcela ukrytý v disku zadního kola. Přední i zadní brzda je kotoučová.

Skútr je napájen ze sady bezúdržbových, olověných – gelových akumulátorů, jejichž celkové napětí je 72 V a kapacita 20 Ah. To ve spojení s 3000 W elektromotorem vystačí pro maximální dojezd na jedno nabití až 60 km. Skutečný dojezd pak závisí na stylu jízdy, hmotnosti řidiče, případně i spolujezdce a samozřejmě i na terénu. Maximální zatížení stroje je 150 kg. Celková hmotnost skútru včetně akumulátorů je 130 kg (samotné akumulátory váží 42 kg). 

Maximální rychlost je omezena na 45 km/h tak, aby stroj splňoval požadavky pro provoz s řidičským oprávněním skupiny AM, které je možné získat již od 15 let. K dostání jsou ve třech barevných provedeních: modré, stříbrné a bílé, za 39 990 Kč.