Model Rebel s řadovým 500 ccm dvouválcem, který je určen pro držitele řidičského oprávnění A2, přichází s novým svěžím vzhledem. Díky kombinaci klasického a nového stylu se jedná o atraktivní a snadno ovladatelný stroj, jenž svému majiteli nabízí spoustu prostoru pro další customizaci.
Vývoj modelu Rebel začal v Severní Americe, přičemž tamní konstruktéři se snažili nabídnout představivosti mladší generace jezdců něco jiného, než tradiční cruisery. S 471 ccm řadovým dvouválcovým motorem vyznačujícím se silným záběrem v nízkých otáčkách a hladkým lineárním přísunem výkonu je Rebel vhodný pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2. Stroj je štíhlý, s nízko umístěným sedlem a proto je dobře ovladatelný i při nízkých rychlostech. Pozice jezdce je uvolněná a neutrální, s mírně roztaženýma rukama, což vhodně doplňují uprostřed umístěné stupačky. Trubkový ocelový rám modelu Rebel je zcela nový a dodává obnažené zádi v „bobber“ stylu svěží a moderní linie. Pro stroj je typické maximální využití černé barvy s minimem laku. Pomocí dvou šroubů jej lze navíc přeměnit z jednomístného na dvoumístný.
Díky nízkým pneumatikám a štíhlé „bobber“ siluetě korunované strmě se svažující 11,2 litrovou nádrží a silným řídítkům jezdec sedí pevně „ve“ stroji. Při každém pohledu vyzařuje z jeho obnažených linií nekonvenční individualita. Vše, co může být černé, je černé. Tím jsou zdůrazněny plynulé linie modelu Rebel. Vysoko na přídi se nachází sugestivní kruhový světlomet se skleněnou čočkou o průměru 135 mm upevněný na nosníku z hliníkové slitiny. Jednodílný ukazatel rychlosti má kompaktní číselník o průměru 100 mm s negativním LCD displejem a modrým podsvícením a vyznačuje se nejen atraktivním vzhledem, ale i dobrou funkčností. Zapalování se nachází níže na levé straně nádrže. Sedačku a stupačky spolujezdce lze snadno demontovat. Pro model Rebel bude k dispozici široká nabídka příslušenství na míru, jež zahrnuje trubkový zadní nosič, tašky, štítek a 12V zásuvku.
8ventilový kapalinou chlazený řadový dvouválcový motor Hondy Rebel o objemu 471 cm3 byl převzat ze sportovního modelu CBR500R. S ohledem na způsob použití došlo změnou map v systému vstřikování paliva PGM-FI k posunu charakteru motoru od výkonu ve vysokých otáčkách typického pro řadu CBR k maximalizaci točivého momentu v nízkých otáčkách, jemuž sekunduje hladký a lineární přísun výkonu v celém rozsahu. Maximum točivého momentu 44,6 Nm při 6 000 ot./min. se snoubí s maximálním výkonem 33,5 kW při 8 500 ot./min. Tichý (SV Chain) rozvodový řetěz má povrch kolíků potažený vanadem, což snižuje tření a zvyšuje ochranu proti prachu. Průměr sacích ventilů je 26,0 mm, výfukové ventily mají průměr 21,5 mm.
Výfuk s uspořádáním 2-1 obsahuje katalyzátor pro čištění výfukových plynů, odkud procházejí přes první komoru dále do rezonátoru. Výfuk o průměru 120 mm byl navržen ve stylu puškové hlavně a zvuk, který vytváří, je naplněn silnými pulzy, jež dobře ladí s robustním točivým momentem motoru.
K nízkému a uhlazenému vzhledu modelu Rebel přispívá jeho atraktivní trubkový rám, k němuž je na třech místech upevněn motor. Díky použité konstrukci je rám v oblasti kolem stehen jezdce co nejužší. Závlek činí 110 mm, sklon přední vidlice dosahuje hodnoty 28°; vidlice jsou pod úhlem 30° a výsledkem v kombinaci s rozvorem 1488 mm je nízká výška sedla (690 mm) a uprostřed umístěné stupačky pro vyvážené a neutrální řízení.
Standardně dodávané pneumatiky Dunlop mají rozměr 130/90-16 vpředu a 150/80-16 vzadu. Stylové 16palcové ráfky z hliníkové slitiny jsou čisté a jednoduché. Přední kotouč o průměru 264 mm slouží jako zrcadlo odrážející drátěný výplet. Dvoupístový přední brzdový třmen spolupracuje se zadním jednopístovým třmenem. Systém ABS je součástí standardní výbavy.
[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“234″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“100″ thumbnail_height=“75″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“0″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“0″ slideshow_link_text=“[Show as slideshow]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″]
Honda REBEL 2017: Technické parametry
Motor | |
Typ | Kapalinou chlazený řadový dvouválec, DOHC |
Zdvihový objem (cm³) | 471 ccm |
Počet ventilů na válec | 2 |
Vrtání´zdvih (mm) | 67 x 66.8 |
Kompresní poměr | 10.7 |
Maximální výkon | 33.5 kW při 8 500 ot./min |
Max. točivý moment | 44.6 Nm při 6 000 ot./min |
Olejová náplň | 3.2 litru |
Palivový systém | |
Karburace | PGM-FI |
Objem palivové nádrže | 11.2 litru |
Spotřeba paliva | 26 km/litr |
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA | |
Startér | Elektrický |
Kapacita baterie | 12 V |
Výkon alternátoru | 0.402 kW |
HNACÍ ÚSTROJÍ | |
Typ spojky | Mokrá hydraulická |
Typ převodovky | 6rychlostní |
Stálý převod | Řetěz |
RÁM | |
Typ | Ocelový |
PODVOZEK | |
Rozměry (DxŠxV) | 2,188 x 820 x 1,094 |
Rozvor kol | 1488 mm |
Úhel přední vidlice | 28° |
Závlek | 110 mm |
Výška sedla | 690 mm |
Světlá výška | 136 mm |
Pohotovostní hmotnost | 190 kg |
Poloměr otáčení | 2.85 m |
ODPRUŽENÍ | |
Typ vpředu | 41 mm Teleskopická vidlice |
Typ vzadu | Showa, pro-link |
KOLA | |
Velikost ráfku Přední | 16M/C x MT3.00 |
Velikost ráfku Zadní | 16M/C x MT3.00 |
Pneumatika vpředu | 130/90-16M/C 67H |
Pneumatika vzadu | 150/80-16M/C 71H |
BRZDY | |
Systém ABS, Typ | 2kanálové |
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA | |
Přístroje | Digitální |
Světlomet | Žárovka 55 W |
Zadní světlo | Žárovka 8.3 W |