Honda REBEL: představila se novinka pro rok 2017

Model Rebel s řadovým 500 ccm dvouválcem, který je určen pro držitele řidičského oprávnění A2, přichází s novým svěžím vzhledem. Díky kombinaci klasického a nového stylu se jedná o atraktivní a snadno ovladatelný stroj, jenž svému majiteli nabízí spoustu prostoru pro další customizaci.

Vývoj modelu Rebel začal v Severní Americe, přičemž tamní konstruktéři se snažili nabídnout představivosti mladší generace jezdců něco jiného, než tradiční cruisery. S 471 ccm řadovým dvouválcovým motorem vyznačujícím se silným záběrem v nízkých otáčkách a hladkým lineárním přísunem výkonu je Rebel vhodný pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2. Stroj je štíhlý, s nízko umístěným sedlem a proto je dobře ovladatelný i při nízkých rychlostech. Pozice jezdce je uvolněná a neutrální, s mírně roztaženýma rukama, což vhodně doplňují uprostřed umístěné stupačky. Trubkový ocelový rám modelu Rebel je zcela nový a dodává obnažené zádi v „bobber“ stylu svěží a moderní linie. Pro stroj je typické maximální využití černé barvy s minimem laku. Pomocí dvou šroubů jej lze navíc přeměnit z jednomístného na dvoumístný.

Díky nízkým pneumatikám a štíhlé „bobber“ siluetě korunované strmě se svažující 11,2 litrovou nádrží a silným řídítkům jezdec sedí pevně „ve“ stroji. Při každém pohledu vyzařuje z jeho obnažených linií nekonvenční individualita. Vše, co může být černé, je černé. Tím jsou zdůrazněny plynulé linie modelu Rebel. Vysoko na přídi se nachází sugestivní kruhový světlomet se skleněnou čočkou o průměru 135 mm upevněný na nosníku z hliníkové slitiny. Jednodílný ukazatel rychlosti má kompaktní číselník o průměru 100 mm s negativním LCD displejem a modrým podsvícením a vyznačuje se nejen atraktivním vzhledem, ale i dobrou funkčností. Zapalování se nachází níže na levé straně nádrže. Sedačku a stupačky spolujezdce lze snadno demontovat. Pro model Rebel bude k dispozici široká nabídka příslušenství na míru, jež zahrnuje trubkový zadní nosič, tašky, štítek a 12V zásuvku. 

Mohlo by vás zajímat:  Díky příznivému počasí se v prvním pololetí dařilo trhu s motocykly. O pětinu však stoupl i počet nehod

8ventilový kapalinou chlazený řadový dvouválcový motor Hondy Rebel o objemu 471 cm3 byl převzat ze sportovního modelu CBR500R. S ohledem na způsob použití došlo změnou map v systému vstřikování paliva PGM-FI k posunu charakteru motoru od výkonu ve vysokých otáčkách typického pro řadu CBR k maximalizaci točivého momentu v nízkých otáčkách, jemuž sekunduje hladký a lineární přísun výkonu v celém rozsahu. Maximum točivého momentu 44,6 Nm při 6 000 ot./min. se snoubí s maximálním výkonem 33,5 kW při 8 500 ot./min. Tichý (SV Chain) rozvodový řetěz má povrch kolíků potažený vanadem, což snižuje tření a zvyšuje ochranu proti prachu. Průměr sacích ventilů je 26,0 mm, výfukové ventily mají průměr 21,5 mm.

Výfuk s uspořádáním 2-1 obsahuje katalyzátor pro čištění výfukových plynů, odkud procházejí přes první komoru dále do rezonátoru. Výfuk o průměru 120 mm byl navržen ve stylu puškové hlavně a zvuk, který vytváří, je naplněn silnými pulzy, jež dobře ladí s robustním točivým momentem motoru.  

K nízkému a uhlazenému vzhledu modelu Rebel přispívá jeho atraktivní trubkový rám, k němuž je na třech místech upevněn motor. Díky použité konstrukci je rám v oblasti kolem stehen jezdce co nejužší. Závlek činí 110 mm, sklon přední vidlice dosahuje hodnoty 28°; vidlice jsou pod úhlem 30° a výsledkem v kombinaci s rozvorem 1488 mm je nízká výška sedla (690 mm) a uprostřed umístěné stupačky pro vyvážené a neutrální řízení.

Standardně dodávané pneumatiky Dunlop mají rozměr 130/90-16 vpředu a 150/80-16 vzadu. Stylové 16palcové ráfky z hliníkové slitiny jsou čisté a jednoduché. Přední kotouč o průměru 264 mm slouží jako zrcadlo odrážející drátěný výplet. Dvoupístový přední brzdový třmen spolupracuje se zadním jednopístovým třmenem. Systém ABS je součástí standardní výbavy.

Mohlo by vás zajímat:  Motorkáře pomůže vycvičit neuronová síť

[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“234″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“100″ thumbnail_height=“75″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“0″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“0″ slideshow_link_text=“[Show as slideshow]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″]

Honda REBEL 2017: Technické parametry

Motor 
TypKapalinou chlazený řadový dvouválec, DOHC
Zdvihový objem (cm³)471 ccm
Počet ventilů na válec2
Vrtání´zdvih (mm)67 x 66.8
Kompresní poměr10.7
Maximální výkon33.5 kW při 8 500 ot./min
Max. točivý moment44.6 Nm při 6 000 ot./min
Olejová náplň3.2 litru
Palivový systém 
KarburacePGM-FI
Objem palivové nádrže11.2 litru
Spotřeba paliva26 km/litr
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA 
StartérElektrický
Kapacita baterie12 V
Výkon alternátoru0.402 kW
HNACÍ ÚSTROJÍ 
Typ spojkyMokrá hydraulická
Typ převodovky6rychlostní
Stálý převodŘetěz
RÁM 
TypOcelový
PODVOZEK 
Rozměry (DxŠxV)2,188 x 820 x 1,094
Rozvor kol1488 mm
Úhel přední vidlice28°
Závlek110 mm
Výška sedla690 mm
Světlá výška136 mm
Pohotovostní hmotnost190 kg
Poloměr otáčení2.85 m
ODPRUŽENÍ 
Typ vpředu41 mm Teleskopická vidlice
Typ vzaduShowa, pro-link
KOLA 
Velikost ráfku Přední16M/C x MT3.00
Velikost ráfku Zadní16M/C x MT3.00
Pneumatika vpředu130/90-16M/C 67H
Pneumatika vzadu150/80-16M/C 71H
BRZDY 
Systém ABS, Typ2kanálové
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA 
PřístrojeDigitální
SvětlometŽárovka 55 W
Zadní světloŽárovka 8.3 W