Honda o podnikání v oblasti motocyklů. Dosažení uhlíkové neutrality s primárním zaměřením na elektrifikaci

Společnost Honda se snaží dosáhnout uhlíkové neutrality do roku 2050 prostřednictvím všech svých produktů a firemních aktivit. Společnost Honda dnes uspořádala tiskovou konferenci týkající se jejích podnikových iniciativ v oblasti motocyklů, které představili Kohei Takeuchi (Director, Executive Vice President and Representative Executive Officer) a Yoshishige Nomura (výkonný ředitel).

Přístup k uhlíkové neutralitě motocyklových produktů

S cílem vyhovět zvyklostem zákazníků a požadavkům na celém světě motocykly Honda pokrývají širokou škálu produktů od malých motocyklů k dojíždění až po velké modely. Jezdí se na nich po celém světě, v rozvojových i rozvinutých zemích. Zejména v rozvojových zemích, kde motocykly plní v každodenním životě zákazníků funkci svou službu, sledujeme vysokou poptávku po modelech pro dojíždění. Rozšíření elektrických modelů však čelí výzvám s ohledem na hmotnost a cenu. Samozřejmě také, poptávka po elektrických modelech závisí do značné míry na vládních podnětech a předpisech a dostupnosti dobíjecí infrastruktury.

S ohledem na tato fakta, společnost Honda akceleruje elektrifikaci motocyklů s primárním zaměřením svých motocyklových obchodních aktivit na environmentálních strategie, ale také bude pokračovat ve vývoji spalovacích motorů s cílem dosáhnout do 40. let 21. století uhlíkové neutrality ve všech motocyklových produktech. Navíc, Honda chce nadále zůstat lídrem v tomto odvětví, pokud jde o péči o životní prostředí.

Mohlo by vás zajímat:  Indian Motorcycle zahajuje prodej vstupenek na Indian Riders Fest 2025

Pokračující iniciativy k vývoji spalovacích motorů

S cílem dosáhnout uhlíkové neutrality a zároveň vyhovět široké škále požadavků zákazníků a podmínek užívání, které jsou pro motocykly jedinečné, společnost Honda pokračuje ve svých iniciativách ke snížení emisí CO2 ze spalovacích motorů a zároveň aktivně vyvíjí modely poháněné palivy kompenzujícími emise uhlíku, jako jsou směsi benzínu a etanolu.

Kromě modelu na flex-fuel (E100) uvedeného v Brazílii plánuje společnost Honda uvést na indický trh, jeden ze svých hlavních motocyklových trhů, v roce 2023 modely na flex-fuel (E20) a v roce 2025 modely na flex-fuel (E100 ).

Iniciativy elektrifikace

Uvedení modelů elektrických motocyklů, které vyhovují široké škále požadavků

S rozšiřováním trhu bude společnost Honda uvádět elektrické motocykly schopné vyhovět široké škále požadavků zákazníků. Díky uvedení více než 10 nových modelů pro dojíždění a zábavných elektrických modelů do roku 2025 chce společnost Honda v příštích pěti letech dosáhnout ročního prodeje elektrických motocyklů ve výši 1 milionu kusů a 3,5 milionu kusů (přibližně 15 % celkových prodejů) od roku 2030.

Podrobnosti o plánovaných produktech:

Elektrická vozidla k dojíždění

Jako řešení problémů s rozšiřováním použití elektrických motocyklů, dojezdovou vzdáleností a dobou nabíjení vyvinula společnost Honda vyměnitelné baterie Honda Mobile Power Pack (MPP). Baterie MPP se dobře hodí pro firemní použití, jako jsou dodávky malých zásilek, a řadu motocyklů Honda e: pro podniky s bateriemi MPP již používají Japonská pošta a Vietnamská pošta. Podniky si stále více uvědomují nutnost pečovat o životní prostředí a společnost Honda se tak snaží globálně rozšířit své motocykly pro podnikání na elektrický pohon. V současné době provádí společné zkoušky s Thajskou poštou a letos v září plánuje zahájit výrobu a prodej modelu Benly e: v Thajsku.

Pro osobní použití plánuje společnost Honda v letech 2024 až 2025 uvést na trh dva modely na elektrický pohon pro dojíždění v Asii, Evropě a Japonsku. Honda pečliě monitoruje požadavky jednotlivých trhů a využívá ty nejodbornější poznatky a neustále zvažuje a objevuje další možnosti, jak se v těchto sférách vyvíjet.

Elektrické mopedy / elektrická jízdní kola pro dojíždění

Více než 90 % současného celosvětového trhu s elektrickými motocykly (přibližně 50 milionů kusů) tvoří elektrické mopedy a elektrická jízdní kola. V Číně, největším světovém trhu, jsou elektrické mopedy / elektrická jízdní kola široce přijímány jako vhodná forma mobility a společnost Honda využívá v místním rychle se proměňujícím prostředí své silné stránky k vývoji produktů pro tento trh. Vzhledem k tomu, že trh elektrických mopedů / elektrických jízdních kol expanduje po celém světě, společnost Honda plánuje uvést do roku 2024 pět kompaktních a cenově dostupných modelů elektrických mopedů a elektrických jízdních kol kromě Číny také v Asii, Evropě a Japonsku.

Mohlo by vás zajímat:  Společnost Honda završila marockou expedici Honda Adventure Roads a oznamuje další pokračování nepřehlédnutelné série

ZÁBAVNÁ (FUN) ELEKTRICKÁ VOZIDLA

Kromě motocyklů na elektrický pohon pro dojíždění společnost Honda aktivně vyvíjí elektrifikované modely pro zábavu v kategorii FUN. Na základě vyvíjené platformy FUN EV plánuje společnost Honda v letech 2024 až 2025 uvést na trh tři velké modely FUN EV v Japonsku, USA a Evropě. Společnost Honda zprostředkuje radost z jízdy také nejmladší generaci, a to uvedením KIDS EV.

Rozšiřování elektrických motocyklů s přístupem „Mono-zukuri“ zaměřeným na vysokou účinnost

Společnost Honda vyvine a rozšíří platformu elektrických motocyklů založenou na svém špičkovém know-how „Mono-zukuri“ (umění vytvářet věci), a to prostřednictvím vývoje platforem motorů s vnitřním spalováním v kombinaci se třemi hlavními součástmi pro elektrické motocykly – bateriemi, řídicími jednotkami pohonu (PCU) a motory – se strukturou a rámem motocyklu. Společnost Honda bude schopna vyhovět požadavkům zákazníků díky vysoce účinným výrobním metodám a nabídne tak u svých elektrických motocyklů za dostupnou cenu radost z mobility, která konkuruje jejím motocyklům s motorem s vnitřním spalováním.

Pokud jde o baterie, základní součást pro elektrické motocykly, společnost Honda aktivně využije své vlastní zdroje s cílem začlenit je do svých plně polovodičových baterií, které jsou v současné době pro její motocykly vyvíjeny.

Snadné a bezproblémové používání elektrického motocyklu

Iniciativy k rozvoji dobíjecí infrastruktury a standardizaci baterií

Vyvinutá dobíjecí infrastruktura a standardizované baterie jsou zásadní pro široké rozšíření elektrických motocyklů.

Široké rozšíření sdílení baterií

  • Společnost Honda založila společný podnik v Indonésii, jednom z hlavních motocyklových trhů, s cílem poskytovat služby sdílení baterií využívající MPP a mobilitu poháněnou MPP. V současnosti služba sdílení baterií funguje na Bali.
  • V Indii plánuje společnost Honda do konce tohoto roku spustit službu sdílení baterií pro elektrické tříkolkové taxíky (takzvané „rikšy“). Společnost Honda také plánuje rozšířit sdílení baterií do dalších asijských zemí.

Standardizace baterií

  • V Japonsku se čtyři hlavní japonští výrobci motocyklů dohodli na společných specifikacích pro vyměnitené baterie na základě směrnice JASO TP21003.
  • V Evropě se společnost Honda podílí na evropském konsorciu pro baterie a v Indii prosazuje prostřednictvím svých partnerství standardizaci vyměnitelných baterií.

Posílení oblastí softwarových technologií

S cílem zvýšit přidanou hodnotu těchto elektrických motocyklů společnost Honda maximalizuje využití zdrojů v rámci svých operací rozvoje podnikání (Business Development Operations), zahájených v dubnu tohoto roku, se záměrem přejít od jednorázového prodeje hardwaru (produktu) na průběžné transakce za kombinaci hardwaru a softwaru.

Mohlo by vás zajímat:  Estetická vylepšení modelů CRF1100L Africa Twin pro rok 2025

Pokud jde o vývoj softwaru, společnost Honda bude k rozvoji nových hodnot ve sféře konektivity využívat Drivemode, dceřinou společnost Honda. Počínaje svými elektrickými motocykly pro dojíždění plánovanými na rok 2024 chce společnost Honda přinést uživatelskou zkušenost, která neustále obohacuje kvalitu jízdy prostřednictvím konektivity, jako jsou optimální trasy s ohledem na zbývající dojezdovou vzdálenost EV, upozornění na dobíjecí stanici, školení bezpečné jízdy a pozáruční podpora.

Do budoucna bude společnost Honda pracovat na vybudování propojené platformy, která nabídne větší hodnotu díky připojení nejen motocyklů, ale také dalších produktů Honda a zajištění konektivity mimo jejich produktové domény.