Vývoj modelu Rebel začal v Severní Americe, přičemž tamní konstruktéři se snažili nabídnout představivosti mladší generace jezdců něco jiného než tradiční cruisery. S 471 cm³ řadovým dvouválcovým motorem vyznačujícím se silným záběrem v nízkých otáčkách a hladkým lineárním přísunem výkonu je Rebel vhodný pro držitele řidičského oprávnění kategorie A2. Dostupný, snadno použitelný a snadno ovladatelný Rebel se vydává vlastní cestou.
Po celou dobu vývoje modelu Rebel se konstruktéři soustředili na dvě slova: „JEDNODUCHÝ“ a „SYROVÝ“. Udělat co nejvíce s tak malým základem je již samo o sobě uměním a zkouškou v minimalistickém designu, kde záleží skutečně na každém detailu. A Rebel ani v tomto ohledu nezklame: díky nízkým pneumatikám a štíhlé „bobber“ siluetě korunované strmě se svažující 11,2litrovou kapkovitou nádrží a silným řídítkům jezdec sedí pevně „ve“ stroji. Při každém pohledu vyzařuje z jeho obnažených linií nekonvenční individualita. Vše, co může být černé, je černé. Tím jsou zdůrazněny plynulé linie modelu Rebel a je zvýrazněno jeho skromné lakování. Všechna světla jsou tvořena LED diodami a sugestivní kruhový světlomet je vybaven kompaktní čočkou o průměru 175 mm a úchytem z hliníkové slitiny. Nízký profil modelu Rebel dotváří nové ultratenké oválné zadní světlo a osvětlení registrační značky; miniaturní kruhové LED ukazatele směru mají průměr pouze 55 mm, přičemž v předních ukazatelích je navíc integrováno kruhové obrysové světlo. Výrazný a efektní ukazatel rychlosti je tvořen kompaktním číselníkem o průměru 100 mm s inverzním LCD displejem a bílým podsvícením. Navíc je vybaven ukazatelem zařazeného rychlostního stupně a údajem o spotřebě paliva. Spínací skříňka je umístěna pod levou stranou palivové nádrže.
Opěrku spolujezdce a zadní stupačky je možné snadno demontovat a nabídka příslušenství zahrnuje zadní nosič, opěrku, ochrannou nálepku na nádrž a štítek nad přední světlomet; kromě kožených brašen jsou k dispozici také brašny nylonové. Edice „S“ – v metalické šedé Mat Axis Grey Metallic – je dostupná s kompletní sadou příslušenství montovaného přímo ve výrobě, která zahrnuje kryt světlometu se zatmavěným štítkem, retro kryty a manžety přední vidlice a speciální sedlo s prošívaným kosočtvercovým vzorem.
Motor
8ventilový kapalinou chlazený řadový dvouválcový motor Hondy Rebel o objemu 471 cm3 byl převzat ze sportovního modelu CBR500R. S ohledem na způsob použití došlo změnou map v systému vstřikování paliva PGM-FI a úpravou časování ventilů a zapalování k posunu charakteru motoru od výkonu ve vysokých otáčkách typického pro řadu CBR k maximalizaci točivého momentu v nízkých otáčkách, jemuž sekunduje hladký a lineární přísun výkonu v celém rozsahu. Maximum točivého momentu 43,3 Nm při 6 000 ot./min. se snoubí s maximálním výkonem 34 kW při 8 500 ot./min. Motor se vyznačuje vynikající rovnováhou mezi fyzickými rozměry a flexibilními výkony. Vrtání a zdvih jsou 67 x 66,8 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 10,7:1. Hlava válců používá vahadla, která jsou lehká díky nastavení vůle ventilů pomocí podložek. Proto není u ventilů nutné použít tak silné pružiny, což se odráží v nižším tření.
Tichý rozvodový řetěz (SV Chain) má povrch kolíků potažený vanadem, což snižuje tření a zvyšuje ochranu proti prachu. Průměr sacích ventilů je 26,0 mm, výfukové ventily mají průměr 21,5 mm. Tření je sníženo přidáním kroužků na spodní části pláště pístu (úprava, která zvyšuje plochu povrchu a vytváří mezery, v nichž může proudit olej pro zajištění lepšího mazání). Solná lázeň AB 1, která se používá po nitridování v solné lázni, vytváří membránu chránící před oxidací.
Výfuk s uspořádáním 2-1 obsahuje katalyzátor pro čištění výfukových plynů, odkud procházejí přes první komoru dále do rezonátoru. Zvuk, který stroj vydává, se vyznačuje silným pulzujícím efektem, jenž odráží výkon motoru. Nový senzor lineárního proudění vzduchu (LAF) a vylepšení vnitřku 120mm koncovky výfuku ve stylu „brokovnice“ pomohly motoru splnit požadavky emisní normy EURO5.
Podvozek
K nízkému a uhlazenému vzhledu modelu Rebel přispívá jeho atraktivní trubkový rám, k němuž je na třech místech upevněn motor. Díky použité konstrukci je rám v oblasti kolem stehen jezdce co nejužší. Míra pružení vidlice a množství oleje byly optimalizovány s ohledem na co nejlepší tlumení a na hladkou jízdu. Závlek má hodnotu 110 mm, sklon přední vidlice pak dosahuje 28°; předsazení vidlice o 30° v kombinaci s rozvorem 1490 mm umožnilo snížení sedla na úroveň 690 mm. Uprostřed umístěné stupačky poskytují jezdci přirozenou pozici při jízdě a napomáhají vyváženému a neutrálnímu řízení. Součástí rámu je inovativní zadní smyčka, která odděluje silnější sedadlo od blatníku z texturovaného kovu. Další prostor pro customizaci nabízí šroubovaný pomocný rám z hliníkové slitiny.
Standardně dodávané pneumatiky Dunlop mají rozměr 130/90-16 vpředu a 150/80-16 vzadu. Stylové 16palcové ráfky z hliníkové slitiny jsou čisté a jednoduché. Přední kotouč o průměru 296 mm slouží jako zrcadlo odrážející drátěný výplet. Dvoupístový přední brzdový třmen spolupracuje se zadním jednopístovým třmenem.
Příslušenství
Vzhledem k tomu, že tento motocykl byl zrozen se záměrem doplnění o další příslušenství, je k dispozici široká nabídka originálního příslušenství Honda, jež lze zakoupit jak jednotlivě, tak ve formě speciálně vytvořených paketů. Všechny položky jsou připravené k instalaci přímo na CMX500 Rebel.
- Paket Comfort Pack je určen ke zvýšení praktičnosti modelu Rebel
- Paket Travel Pack zvyšuje praktičnost modelu Rebel
- Paket Special Pack je dostupný ve dvou barvách
Dále je k dispozici následující příslušenství
- Nosič pro jednomístnou verzi
- Kožené sedlové tašky
Technické parametry
MOTOR | |
Hluk (dB) | Lwot 78 Lurban 74 |
Typ | Kapalinou chlazený, SOHC |
Zdvihový objem (cm³) | 471 |
Počet ventilů na válec | 4 |
Vrtání ´ zdvih (mm): | 67 x 66,8 |
Kompresní poměr | 10,7 : 1 |
Maximální výkon | 34 kW při 8 500 ot./min. |
Max. točivý moment | 43,3 Nm při 6 000 ot./min. |
Olejová náplň | 3,2 litru |
PALIVOVÝ SYSTÉM | |
Karburace | PGM-FI |
Objem palivové nádrže | 11,2 l |
Spotřeba paliva | 3,7 l / 100 km |
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA | |
Startování | Elektrické |
Kapacita baterie | 12 V |
Výkon alternátoru | 0,5 kW |
HNACÍ ÚSTROJÍ | |
Typ spojky | Lamelová, mokrá |
Typ převodovky | 6stupňová |
Stálý převod | Řetěz |
RÁM | |
Typ | Ocelový, kosočtvercové profily |
PODVOZEK | |
Rozměry (DxŠxV), mm | 2 205 x 820 x 1 090 mm |
Rozvor kol | 1490 mm |
Záklon rejdového čepu | 28° |
Závlek | 110 |
Výška sedla | 690 mm |
Světlá výška | 125 mm |
Pohotovostní hmotnost | 191 kg |
Poloměr otáčení | 2,8 m |
ZAVĚŠENÍ KOL | |
Typ vpředu | 41mm teleskopická vidlice |
Typ vzadu | Dva tlumiče Showa |
KOLA | |
Velikost ráfku přední | 16M/C x MT3,00 |
Velikost ráfku zadní | 16M/C x MT3,50 |
Pneumatika vpředu | 130/90-16M/C 67H |
Pneumatika vzadu | 150/80-16M/C 71H |
BRZDY | |
Systém ABS, Typ | 2kanálový |
PŘÍSTROJE A ELEKTRONIKA | |
Přístrojový panel | Digitální |
Světlomet | LED |
Zadní světlo | LED |