Test Harley-Davidson Low Rider S: Drsňák, co srdce potěší

Harley-Davidson Low Rider S. Drsňák, co srdce potěší. Low Rider S, patřící do modelové řady Dyna, již při pouhém pohledu vyzařuje sílu, pohodu a osobitost. Však to opravdu není žádný slaboch. Nejen vzduchem chlazená osmnáctistovka je toho dokladem. Vždyť motor Screamin’ Eagle Twin Cam  110™ je ten nejsilnější V-Twin, který se u motocyklů H-D používá. Motor dosahuje točivého momentu 156 Nm při 3500 otáčkách za minutu.

test-Harley-Davidson-Low-Rider-S-p1

Přitom mezi vedle stojícími „rošťáky“ z řady Sportster nepůsobil vůbec mimořádně. Že se ale jedná o něco nového a jiného, to je poznat hned. Laděný do černé barvy se zlatými detaily. Pozornosti neunikne přední kryt světlometu, maska, pěti paprsková litá kola ani otevřené sání, slušivě oblečené rovněž do černého obalu.

Stačilo si sednout a tři metráky váhy začaly promlouvat známým jazykem, jazykem H-D. Okamžitě po nastartování se mašina příjemně (pro někoho možná nepříjemně) celá rozklepala. První zařazení a ozve se typicky harleyovská rána. Takže jedem.

Letos se snad počasí zbláznilo, a tak jsem i tentokrát vyjel na mokrou cestu a do mírného deštíku. Asi jsem si v tom probublávajícím poklidu nechtěl uvědomit, co řídím. Ve chvíli, kdy jsem vzal za plyn, motorka se mi pod sedínkou roztancovala čardášem. Srovnali jsme si názory a od té chvilky už to v hlavě zůstává. Trůníš na drakovi s motorem Screamin’ Eagle Twin Cam 110 o objemu 1 801 ccm. A bylo nám jasno…

Mohlo by vás zajímat:  Cena BMW M v MotoGP. Vítěz v roce 2024 si odveze zcela nové BMW M5

Výška sedla 685 mm byla pro mě pozitivní skutečností. Musím ale statečně přiznat, že člověk s mírně vyšším vzrůstem (což ani nemám na mysli dvoumetrové dlouhány)  by mohl řešit známý problém – kam s nimi. Tady si myslím, že i dobře fyzicky disponovaní (300 kg je 300 kg ) „prckové“ by stáli pevně nohama na zemi. Přitom řidič sedí v poměrně měkkém sedle s dostatečně esteticky i funkčně provedeným vykrojením a opěrkou. Obdivuhodně mě ani po delší jízdě nebolela záda a netrápily mě bolesti v kyčlích či jiných částech mého já. Brzdy, které někdo považuje za slabší místo Harleyů, brzdily podle mě dobře. Jen páčka měla odpor jak pro posilování za jízdy.

test-Harley-Davidson-Low-Rider-S-p2

Na palivové nádrži jsou umístěné všechny informační zdroje – palubní počítač, otáčkoměr i rychloměr. Z mého pohledu jsou přístroje lehce mimo zorný úhel a jednoduše řečeno tak trochu utopené. Snad kromě informace o zařazeném rychlostním stupni a kontrolky oznamující změnu směru, je to věc nepodstatná. Není hlavní náplní řidiče sledování budíků, které mimochodem skvěle zapadají do koncepčního řešení a náramně drží a podtrhují styl.

Low Rider S nepochybně není mašina na cestu kolem světa nebo pro tisíce naježděných kilometrů během letní dovolené. Delší výlet či cestu za poznáním je však možné absolvovat v klidu a bez očekávaných obtíží s páteří či částí těla ještě níž. Výrazný, nezaměnitelný, nepřehlédnutelný. Jízda je kompromisem mezi pohodlím a zážitky ze sportovní jízdy. V klidu na místě pak Low Rider S budí nesrovnatelně větší pozornost než předvolební meeting nejoblíbenějších politických stran s pivem či sladkým občerstvením. Skoro se vtírá myšlenka, že chybu je potřeba dlouho hledat nebo si ji vymyslet. Leckdo by chybku objevil hned. Zkuste to s Low Riderem a sami se rozhodněte , který názor je vám bližší.

Mohlo by vás zajímat:  Yamaha Motor bude spolupracovat s britskou společností Caterham na vývoji nového elektrického sportovního kupé

Prostě drsňák, co umí srdce potěšit…

Technické údaje:

Motor: Vzduchem a kapalinou chlazený vidlicový dvouválec. Vrtání a zdvih 101,6 x 111.1 mm, zdvihový objem 1801 ccm, kompresní poměr 9,2 : 1. Největší točivý moment 156 N.m při 3500 1/min. Elektronické vstřikování, tlakové oběžné mazání a elektrické spouštění.

Pohonné ústrojí: Primární převod ozubenými koly, sekundární řemenem, spojka v olejové lázni, šestistupňová převodovka.

Podvozek: Dvojitý páteřový rám, přední teleskopická vidlice, průměr nosníků 49 mm, zadní kyvná vidlice. Brzdy kotoučové se systémem ABS, vpředu dvojitá o průměru 320 mm se čtyřpístkovým třmenem, vzadu jednoduchá ventilovaná o průměru 320 mm s čtyřpístkovým třmenem. Kola litá, desetipaprsková. Pneumatiky 100/90 R19 vpředu a 160/70 R17 vzadu. Rozvor 1630 mm, výška sedla nad zemí 685 mm, světlá výška 125 mm, pohotovostní hmotnost 305 kg. Objem palivové nádrže 17,8 litrů.