Yamaha T-Max je výborný skútr z kategorie těch největších, který se vyznačuje hlavně vysokým výkonem, perfektními jízdními vlastnostmi a vcelku úsporným provozem .Skútry nejsou určeny pouze pro loudavou jízdu po městě a i mezi těmito prostředky lze najít pořádně rychlé modely. Yamaha T-Max patří mezi ně a s dvouválcovým motorem o zdvihovém objemu 530cc patří mezi nejdynamičtější modely své kategorie.
Motor o objemu 530 ccm s vysokým krouticím momentem společně s automatickou převodovkou poskytují pozoruhodné klidové i dynamické zrychlení. Lehký hliníkový rám a důmyslné zavěšení přináší do světa skútrů techniku vyspělých motocyklů. Velká kola s širokými pneumatikami zajišťují skvělou jízdní stabilitu a ové bezklíčové zapalování Smartkey a systém imobilizéru usnadňují ovládání. A díky výkonným brzdám s novými radiálním třmeny – a s volitelným systémem ABS může být výkon bez nějakých problémů pod kontrolou..
Jízdní vlastnosti jsou velmi agilní a na klikatých okreskách zaujme tento model hlavně výbornou ovladatelností. Poslouchá na každé slovo, rychlé změny směru jízdy mu nedělají žádný problém a i přes trochu vyšší hmotnost je ovládání jednoduché, a to i v městském provozu .
Výbava je spíše standardní. A co ale zaslouží pozornosti ? Například nově navržená aerodynamická přední kapotáž , nové světlomety LED a LED obrysová světla, technicky vyspělá přístrojová deska se dvěma analogovými přístroji a displejem LCD, snadné a pohodlné ovládání zapalování Smartkey tlačítkem , dvojité přední kotoučové brzdy o průměru 267 mm novými radiálním třmeny nebo volitelný systém ABS.
Yamaha T-Max je velmi dobrý skútr z kategorie těch největších, který se vyznačuje hlavně vysokým výkonem, perfektními jízdními vlastnostmi a vcelku úsporným provozem. Asi není velkým překvapením , že zaujal jednu z nejvyšších příček v letošní soutěži Motocykl roku 2015.
[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colalign=“left|center“]
Typ:,YAMAHA T-MAX
Motor:,paralelní dvouválec s náklonem dopředu; kapalinou chlazený; čtyřtaktní; DOHC; čtyřventilový
Zdvihový objem:,530 ccm
Vrtání x zdvih:,68 mm x 73 mm
Kompresní poměr:,10:9 : 1
Maximální výkon:,34.2 kW při 6 750 ot./min
Maximální točivý moment:,52.3 Nm při 5 250 ot./min
Systém mazání:,Se suchou skříní
Palivový systém:,Vstřikování paliva
Systém zapalování:,TCI
Systém startování:,Elektrický
Převodovka:,automatická s variátorem
Systém předního odpružení:,teleskopická vidlice
Přední zdvih:,120 mm
Systém zadního odpružení:,kyvná vidlice
Zadní zdvih:,116 mm
Přední brzda:,Hydraulická s dvojitým kotoučem; Ø 267 mm
Zadní brzda:,Hydraulická jednokotoučová; Ø 282 mm
Přední pneumatika:,120/70-15
Zadní pneumatika:,160/60-15
Celková délka:,2 200 mm
Celková šířka:,775 mm
Celková výška:,1 420-1 475 mm (adjustable windscreen)
Výška sedla:,800 mm
Rozvor kol:,1 580 mm
Minimální světlá výška:,125 mm
Mokrá hmotnost:,219 kg / ABS 222 kg
Kapacita palivové nádrže:,15 litrů
[/table]