
Yamaha T-Max je výborný skútr z kategorie těch největších, který se vyznačuje hlavně vysokým výkonem, perfektními jízdními vlastnostmi a vcelku úsporným provozem .Skútry nejsou určeny pouze pro loudavou jízdu po městě a i mezi těmito prostředky lze najít pořádně rychlé modely. Yamaha T-Max patří mezi ně a s dvouválcovým motorem o zdvihovém objemu 530cc patří mezi nejdynamičtější modely své kategorie.
Motor o objemu 530 ccm s vysokým krouticím momentem společně s automatickou převodovkou poskytují pozoruhodné klidové i dynamické zrychlení. Lehký hliníkový rám a důmyslné zavěšení přináší do světa skútrů techniku vyspělých motocyklů. Velká kola s širokými pneumatikami zajišťují skvělou jízdní stabilitu a ové bezklíčové zapalování Smartkey a systém imobilizéru usnadňují ovládání. A díky výkonným brzdám s novými radiálním třmeny – a s volitelným systémem ABS může být výkon bez nějakých problémů pod kontrolou..
Jízdní vlastnosti jsou velmi agilní a na klikatých okreskách zaujme tento model hlavně výbornou ovladatelností. Poslouchá na každé slovo, rychlé změny směru jízdy mu nedělají žádný problém a i přes trochu vyšší hmotnost je ovládání jednoduché, a to i v městském provozu .
Výbava je spíše standardní. A co ale zaslouží pozornosti ? Například nově navržená aerodynamická přední kapotáž , nové světlomety LED a LED obrysová světla, technicky vyspělá přístrojová deska se dvěma analogovými přístroji a displejem LCD, snadné a pohodlné ovládání zapalování Smartkey tlačítkem , dvojité přední kotoučové brzdy o průměru 267 mm novými radiálním třmeny nebo volitelný systém ABS.
Yamaha T-Max je velmi dobrý skútr z kategorie těch největších, který se vyznačuje hlavně vysokým výkonem, perfektními jízdními vlastnostmi a vcelku úsporným provozem. Asi není velkým překvapením , že zaujal jednu z nejvyšších příček v letošní soutěži Motocykl roku 2015.
Typ: | YAMAHA T-MAX |
---|---|
Motor: | paralelní dvouválec s náklonem dopředu; kapalinou chlazený; čtyřtaktní; DOHC; čtyřventilový |
Zdvihový objem: | 530 ccm |
Vrtání x zdvih: | 68 mm x 73 mm |
Kompresní poměr: | 10:9 : 1 |
Maximální výkon: | 34.2 kW při 6 750 ot./min |
Maximální točivý moment: | 52.3 Nm při 5 250 ot./min |
Systém mazání: | Se suchou skříní |
Palivový systém: | Vstřikování paliva |
Systém zapalování: | TCI |
Systém startování: | Elektrický |
Převodovka: | automatická s variátorem |
Systém předního odpružení: | teleskopická vidlice |
Přední zdvih: | 120 mm |
Systém zadního odpružení: | kyvná vidlice |
Zadní zdvih: | 116 mm |
Přední brzda: | Hydraulická s dvojitým kotoučem; Ø 267 mm |
Zadní brzda: | Hydraulická jednokotoučová; Ø 282 mm |
Přední pneumatika: | 120/70-15 |
Zadní pneumatika: | 160/60-15 |
Celková délka: | 2 200 mm |
Celková šířka: | 775 mm |
Celková výška: | 1 420-1 475 mm (adjustable windscreen) |
Výška sedla: | 800 mm |
Rozvor kol: | 1 580 mm |
Minimální světlá výška: | 125 mm |
Mokrá hmotnost: | 219 kg / ABS 222 kg |
Kapacita palivové nádrže: | 15 litrů |