Yamaha MT-07: První jízdní dojmy

V pátek se mi dostala do rukou zřejmě nejdiskutovanější motorka současnosti od Yamahy – model MT-07 – ta nedávno zaujala i naši čtenářku. Vzhledem k tomu, že je po motorce obrovská poptávka, byl jsem nesmírně poctěn možností si tuto motorku vyzkoušet. Již na první pohled se mi zalíbila především barevná kombinace Race Blu s výrazným rámem a ráfky. K dispozici je také v bílé, červené, šedé a černé barvě.

MT07_001

Vezmeme-li v potaz pouze technickou specifikaci motocyklu, zaujme nás ihned váha – 179 kg pohotovostní hmotnosti. Motocykl pohání řadový dvouválec o objemu 689 ccm, výkonu 55 kW při 9000 ot/min a kroutící moment 68 Nm při 6500 ot/min. Tyto hodnoty v kombinaci s výškou sedla 805 mm z této motorky dělají stroj vhodný především pro ženy nebo jezdce bez velkých sportovních ambicí. V neposlední řadě pak stojí za zmínku cena – 129 990 Kč včetně DPH v základní verzi a 149 990 Kč ve verzi s ABS. Dovolím si tvrdit, že Yamaha tímto modelem udělala neskutečnou revoluci a nasadila laťku dost vysoko. Pojďme se podívat na to, jaké ve mne svezení zanechalo pocity.

Již při prvním pohledu se sám sebe ptám, zda to Yamaha s cenou myslí vážně. Pěkné přední světlo, zajímavě tvarovaná nádrž s náfuky ve stylu V-maxe, šikovně schovaný výfuk ve spodní části motocyklu a kyvná vidlice, která ani zdaleka nepřípomíná rozpočtové řešení, a LED zadní světlo perfektně zapadající do podsedlového plastu? Vše vypadá dotažené do posledního detailu, pokud pominu držák SPZ, který trochu kazí celkový dojem.

Mohlo by vás zajímat:  Světový šampion Krajčovič bude řádit v Pardubicích

MT07_004

Pod sedlem spolujezdce se nachází balíček nářadí, respektive jeho část, zbytek je přichycen přímo na sedle. Na něm jsou i šikovné popruhy, které lze použít pro uchycení helmy nebo kamery. Moc prostoru pod sedlem k dispozici není. S trochou štěstí se vám do tohoto prostoru vejde povinná lékárnička.

MT07_005

Usedám na MT-07 s nejistým pocitem, zda nebudou nakonec náklady na výrobu přiškrcené v použitém motoru. Otáčím klíčkem, používám chcípák, který má zároveň funkci startování a nejistota je pryč. „Ten motor zní fakt dobře, to nemůže být špatné,“ říkám si.

MT07_002

Procházím si jednotlivé funkce na přístrojové desce. Již od výroby je zde ukazatel zařazené rychlosti což mi vyhovuje. Otáčkoměr se nachází ve spodní části, vpravo je ukazatel aktuální rychlosti, vlevo  je ukazatel paliva v nádrži a pod ním přepínatelné údaje (celkový nájezd, trip A, trip B, aktuální spotřeba, dlouhodobá spotřeba, teplota motoru, venkovní teplota a při jízdě na rezervu informace o tom, kolik jste na ní najeli).

Motor se mezitím ohřál na provozní teplotu a já vyrážím na cestu. Při prvním zatočení mne motorka překvapí svou ovladatelností. Ačkoliv se vzadu nachází pneumatika o rozměru 180/55, motocykl to dohání malým rozvorem a nízko uloženým těžištěm. Díky tomu se i v utažených zatáčkách motorka chová dobře. V nižším spektru otáček se MT-07 chová velice hodně, nad pět tisíc ale vystrkuje růžky. Naneštěstí musím dodržovat záběhový režim, takže ji nechci trápit, ale působí i tak dojmem, že úplný začátečník by mohl mít problém ji ukočírovat. Kladně hodnotím brzdy, které jsou nezáludné, dobře dávkovatelné a tak dobře fungují i na mokrém povrchu. Musím pochválit přední světlo – při jízdě v noci na okreskách, kde můžete prakticky celou dobu jet s zapnutým dálkovým světlem nemám problém sledovat kudy vede silnice, aniž bych trasu znal a vidím daleko před sebe. Podvozek je komfortní a i na silnici horší kvality nemusím za každou cenu jezdit slalom mezi dírami. Není zde nastavitelná přední vidlice, která je měkká, ale to jde ruku v ruce s určením motocyklu pro běžné ježdění. Při svižnější jízdě chybí větrný štítek (ten je zde pouze za příplatek). V rámci povolených rychlostních litimů však není problém.

Mohlo by vás zajímat:  Motocykly a skútry Yamaha pro rok 2025

Abych jen nechválil, trochu nešťastně řešené mi přijde sedlo řidiče. Již po pár kilometrech mne začíná bolet zadek a musím si stále poposedat. Pokud bych si tuto motorku pořizoval, asi bych toto řešil ještě dříve než-li zmíněný větrný štítek. Dobře řešené mi nepřijdou ani ovladače na levé straně, kde při používání blinkrů nejednou ťuknu o klakson, který je umístěn výše.

MT07_003

Více však motorce nemůžu vytknout. V poměru cena/výkon je MT-07 naprosto perfektní a tomu odpovídá i poptávka, která dalece převyšuje nabídku. Pokud tedy zvažujete koupi tohoto modelu, neváhejte a rychle si ji zarezervujte. Dle dostupných informací jsou aktuální skladové zásoby opravdu nízké a tak se může stát, že si budete muset počkat i několik měsíců než se k Vám dostane.

mt07_nahled

-JK-