Řada Sport Heritage od Yamahy kombinuje emoce evokující design některých z nejznámějších motocyklů v historii značky a kombinuje jej s nejnovější technologií vysoce výkonného podvozku a motoru, čímž vzdává hold závodním strojům, které utvářely minulost Yamahy bez kompromisů v moderní době. Pro rok 2023 jde toto kývnutí na slavnou závodní historii Yamahy ještě dále. Po odhalení příslušenství XSR900 RACER a speciálu CafeRacersofInstagram Yard Built for Good z 80. let 20. století inspirovaném Grand Prix na začátku tohoto roku, prototyp XSR900 DB40 poprvé prolomil kryt na ikonickém festivalu rychlosti v Goodwoodu.
Prototyp XSR900 DB40, který každý ze čtyř festivalových dnů jezdil na prestižním Goodwood Hill, představuje směs bohaté závodní historie Yamahy a špičkové moderní technologie v souladu s mantrou Sport Heritage. Bývalý závodník YZR 500 Grand Prix Niall Mackenzie, který jezdil pro Marlboro Yamaha v roce 1989, vyjede na kopec na XSR900 DB40 Prototype ve čtvrtek a pátek.
V 80. letech 20. století byla Yamaha průkopníkem nové vlny technologického pokroku v konstrukci motocyklů zavedením podvozku Deltabox do svých závodních strojů Grand Prix. Tato technologie se brzy přenese na silniční motorky a nyní, po 40 letech, zůstává design ve stylu Deltabox v srdci mnoha motocyklů Yamaha.
Prototyp XSR900 DB40 založený na XSR900 – pojmenovaný na oslavu 40 let podvozku Deltabox – je poháněn oceňovaným tříválcovým motorem CP3 o objemu 890 ccm, umístěným v nejnovější verzi rámu ve stylu Deltabox. Název „Deltabox“ pochází ze sloučení slova „Delta“, čtvrtého písmena řecké abecedy, reprezentovaného trojúhelníkem a slova „box“. Z bočního pohledu je Deltabox tvořen trojúhelníkem spojujícím hlavovou trubku s čepem kyvné vidlice, přičemž průřez je krabicovitý. Tento vztah mezi hlavou řízení a otočným bodem nabízí vynikající tuhost a zpětnou vazbu tam, kde to jezdec bude nejvíce potřebovat. Skříňový profil ve tvaru kříže umožňuje větší plochu a zároveň poskytuje nižší hmotnost a vyšší úroveň tuhosti.
Yamaha debutovala šasi Deltabox ve svém stroji YZR500 OW61 Grand Prix z roku 1982, zatímco rám se poprvé objevil v sériovém závodním motocyklu jen o tři roky později u TZR250, který přinesl vlastnosti továrního závodního stroje YZR na silnice. Deltabox se od té doby stal synonymem pro modely Supersport Yamaha, včetně revolučního R1. Prototyp XSR900 DB40 je nejnovější model založený na platformě XSR900, který vzdává hold závodní identitě Yamahy. Minulý měsíc custom house caferacersofinstagram odhalil svůj první projekt Yard Built for Good na Bike Shed Motorcycle Club Show.
To následovalo po odhalení řady originálního příslušenství Yamaha, které proměnilo standardní XSR900 na RACER s mini kapotáží ve stylu café racer a potahem na jedno sedadlo v závodním stylu. Tento XSR900 RACER debutoval na Bike Shed Motorcycle Show předtím, než se legendární závodník Velké ceny Francie Christian Sarron v červnu zúčastnil slavného závodu Wheels and Waves Punk’s Peak.
Prototyp XSR900 DB40 se objevil ve slavných závodech ‚Batch 6 First Glance‘ v Goodwoodu v následujících časech:
Čtvrtek 13. července – Niall Mackenzie
Pátek 14. července – Niall Mackenzie
Sobota 15. července – Marc Potter
neděle 16. července – Chris Newbigging (Motocyklové zprávy)