Nové BMW Motorrad X2City je dalším zajímavým přírůstkem společnosti BMW Group do segmentu jednostopé mobility s nulovými emisemi. Koloběžka s elektrickým pomocným pohonem je lehká a kompaktní a jezdec se dostane tam, kam potřebuje, bez ohledu na dopravní zácpy, nedostatek parkovacích míst a jízdní řády městské hromadné dopravy. S maximální rychlostí až 25 km/h a dojezdem 25 až 35 kilometrů čistě na elektřinu je BMW Motorrad X2City předurčeno k jízdě ve stále přetíženějších městských aglomeracích. X2City je klasifikováno jako „Pedelec25“, tedy dopravní prostředek, který nevyžaduje přilbu, ani řidičský průkaz pro všechny jezdce starší 14 let.
BMW Motorrad X2City je výsledkem spolupráce mezi BMW Motorrad a ZEG a jeho značkami Kettler, Bulls, Pegasus, Hercules a dalšími. Z toho důvodu není elektrická koloběžka distribuována přes síť prodejců BMW Motorrad, ale prostřednictvím vybraných obchodů s jízdními koly a přes internetový obchod firmy KETTLER Alu-Rad GmbH. Servis. Očekává se, že BMW Motorrad X2City bude v prodeji na konci roku 2017. Cena zatím nebyla stanovena, ale bude nižší než 2500 €.
Díky nízké hmotnosti 20 kilogramů a sklopným řídítkům je možné BMW Motorrad X2City snadno uložit do zavazadlového prostoru malého automobilu. Elektrickou koloběžku lze k jízdě připravit během několika jednoduchých úkonů a jezdce dokáže přemístit z parkoviště nebo městské periférie až do cílové destinace ve středu přetíženého velkoměsta. Kompaktní rozměry BMW Motorrad X2City také umožňují snadnou přepravu autobusem nebo metrem, je tak ideálním řešením pro spontánní a pohodlnou dopravu v oblastech, které nejsou dosažitelné pomocí motorových dopravních prostředků.
Díky svým kompaktním rozměrům je BMW Motorrad X2City ještě menší než skládací jízdní kolo. Na rozdíl od skládacích kol je ale v zadním kole ukrytý pomocný elektromotor, který jezdci poskytuje účinnou podporu a je schopen BMW Motorrad X2City rozjet až na 25 km/h. Ovládací jednotka na řídítkách nabízí pět rychlostí (8, 12, 16, 20 a 25 km/h). Z bezpečnostních důvodů se elektromotor aktivuje až po dosažení rychlosti 6 km/h. Elektrický pohon lze kdykoli vypnout pomocí spínače v brzdové páčce. Energii elektromotoru dodává lithium-iontový akumulátor s kapacitou 408 Wh. Nachází se ve voděodolné schránce pod nášlapnou deskou a je integrován do rámu, odkud jej lze snadno vyjmout. Systém řízení akumulátoru s integrovanou výkonovou elektronikou zaručuje při každodenním používání dojezd v rozmezí 25 až 35 km. Speciální nabíjecí jednotka s magnetickým konektorem usnadňuje nabíjení prostřednictvím nabíjecího konektoru na koloběžce, nebo přímo na akumulátoru samotném. Akumulátor lze nabíjet přes konvenční domácí zásuvku a proces nabíjení prázdného akumulátoru zabere přibližně 2,5 hodiny.
[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“280″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“100″ thumbnail_height=“75″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“0″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“0″ slideshow_link_text=“[Show as slideshow]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″]