Byl jediným Čechem, který mohl při Dakarské rallye pozorovat zblízka práci továrního týmu Peugeot. Marian Chytka pro francouzskou stáj fotil, stejně jako pro několik dalších.
Loňský ročník Dakarské rallye kritizoval těžce. Prý byl jeden z nejhorších… To právě skončenou verzi nejtěžší maratonské soutěže si naopak Marian Chytka pochvaloval. „Peru byla skvělá volba a letošní Dakar byl s loňským nesrovnatelný. Najeli jsme méně kilometrů, pohybovali se po lepších tratí a v lepším počasí,“ pochvaloval si Chytka. Zaujali ho zejména peruánské duny. To ostatně dal vědět také Marcu Comovi, hlavnímu organizátorovi. „V cíli se mě ptal, jak se mi soutěž líbila. Vše jsem pochválil, až na Bolívii. Coma o tom ví a spekuluje se, že by se v příštím roce měla vyškrtnout. V Peru by mělo vést deset etap a zbytek se přesune do Chile nebo Ekvádoru.“
Chytka málem zachytil i havárii Sébastiena Loeba. „Projel kolem nás na začátku etapy, zapadl do dun jen několik kilometrů od našeho místa. Pak už jsem ho neviděl. Byla to pro něho jedna z posledních šancí, jak vyhrát Dakar. V letošním roce se bude chtít věnovat rallye-crossu a o Dakaru poté vůbec nemluvil.“
Zaměřoval se také na další legendu – Carlose Sainze. „Jenže s ním to bylo opravdu hodně náročné. Ignoruje snad každého a není s ním vůbec jednoduché pracovat. Když jsem jednou říkal, že je těžké vyfotit smějícího se Loeba, tak u Sainze to platí dvojnásob,“ dodal Chytka, který v dunách v Peru v autě zapadl. „Jedete po rovince a najednou se utopíte v písku, vůbec jsme to nečekali, dojde k tomu opravdu po chvilce.“
Nejdramatičtější moment však prožil v Argentině. Několik kilometrů od auta stoupl na ostrou větev, jež byla zakrytá pískem feš-feš. „Chybělo málo k tomu, aby mi větev projela skrz nohu, měl jsem jen lehčí obuv. Se zakrvenou nohou jsem ještě vyfotil tři nebo čtyři auta a pak jsem musel jít s šestnáctikilovým batohem tři kilometry zpátky. V bivaku mi ještě doktoři tahali kusy dřeva z té rány,“ líčil zranění Chytka, který si pro letošní ročník pořídil dron a k dispozici měl v Jižní Americe také vlastní satelit. Kromě Peugeotu se zaměřoval na Mini, Toyotu, Hondu a mnoho dalších. Spolupracoval rovněž také s českými týmy – BARTH Racing, Buggyrou či s Martinem Prokopem.
Chytka s Dakarskou rallye bude pokračovat dál. „Je škoda, že Peugeot končí. Stále tam mám však velkou klientelu. Tím, že se v příštím roce budeme pohybovat hlavně v dunách, tak mě to velice láká,“ dodal přední český fotograf.
[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“360″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“100″ thumbnail_height=“75″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“0″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“0″ slideshow_link_text=“[Show as slideshow]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″]