Druhou adventní neděli, 4. prosince 2022, proběhla v Praze Vespa charitativní jízda pro Kapku naděje. Celá akce byla pořádána českým importérem značky Vespa ve spolupráci s Nadačním fondem Kapka naděje pod záštitou Vespa Clubu Czech Republic. Pro navození vánoční atmosféry – a vzhledem k nízkým teplotám i pro zahřátí – oblékli řidiči kostýmy Santa Clause. Současně byla vypsána finanční sbírka, kam mohli všechny Vespistky, Vespisti a další přispět libovolnou částkou. Vybrané finanční prostředky poputují na nákup lékařského přístroje na dětské oddělení do jedné z nemocnic v České republice.
Jednalo se o první charitativní jízdu takového druhu v Praze. „První pokus s podobnou akcí byl loni v Bratislavě a Košicích, tak jsme si letos řekli, že to kromě Slovenska také pořádně rozjedeme v Praze,” vysvětlují organizátoři z Vespa Clubu Czech Republic.
Akce odstartovala ve dvě hodiny odpoledne u Strahovského stadionu. Zde se sešlo 14 odvážných motoristů, které před konáním dobra neodradilo ani chladné počasí. Tak jako při každoročních spanilých jízdách PragoVespa projely skútry dvakrát okolo Václavského náměstí a trasu tentokrát zakončily u Fakultní nemocnice Motol. Celá projížďka vzbudila zájem také ze strany obyvatel Prahy a turistů, kteří si účastníky fotili s úsměvem na tváři.
Od 22. listopadu do 6. prosince 2022 probíhala také veřejná sbírka. Celkem se na účet Kapky naděje vybralo krásných 38 251 Kč. Nadační fond po dohodě s organizátory tuto částku zdvojnásobil a celkový obnos 76 502 Kč tak pomůže v nákupu potřebných lékařských přístrojů.
„Nápaditou a obdivuhodnou akci jsme se rozhodli podpořit tím, že vybranou částku zdvojnásobíme. Doufáme, že s členy českého Vespa Clubu vymyslíme další povedenou akci, která opět pomůže dobré věci,“ komentuje akci ředitelka Nadačního fondu Kapka naděje Dita Loudilová.
Šek s výslednou částkou byl v úterý 6. 12. 2022 symbolicky předán prezidentce Nadačního fondu Kapka naděje Vendule Pizingerové před Fakultní nemocnicí v Motole zástupcem importéra značky Vespa, společnosti Faber moto, Rostislavem Kočařem, za dohledu Karolíny Hornové z Vespa Clubu Czech Republic.