Vespa 125/300 GTS Super Tech přichází na český trh nejen s vyšším výkonem

Nová Vespa 300 GTS Super Tech je vrcholnou verzí modernizované modelové řady Vespa GTS. Kultovní italská značka koncipovala model GTS pro moderní zákazníky, kteří se chtějí odlišit, mají slabost pro krásné produkty s přitažlivým designem, oceňují sofistikované detaily a používají vyspělé technologie, které jim umožňují nepřetržité spojení se světem.

Modernizovaná Vespa GTS ve dvou barvách (šedá „Grigio Materia a černá „Nero Vulcano“) zaujme na první pohled novým designem přídě i zádě s osvětlovací technikou LED. Mezi nově navržené detaily patří elegantní povrchové úpravy, boční mřížky s voštinovou strukturou, zpětná zrcátka, charakteristické ozdobné prvky na přídi i zádi a logo GTS. Ještě více komfortu poskytuje jezdci i spolujezdci nové sedlo s optimalizovanou ergonomií.

Vespa uvedla na trh inovativní funkce v oblasti konektivity již v roce 2018 s modelem Primavera a modernizovaný model GTS tuto nabídku nyní ještě více rozšiřuje. Verze Super Tech v tomto ohledu přesvědčí i nejnáročnější zákazníky. Chytrý panel přístrojů s displejem TFT disponuje systémem VESPA MIA s rozhraním pro připojení chytrého telefonu s aplikací VESPA App. Ta je bezplatně k dispozici ke stažení na portálech App Store a Google Play. Ve spojení s přilbou Bluetooth může jezdec ponechat telefon v kapse a jednotlivé funkce od telefonování přes přehrávání hudby a navigaci s piktogramy až po upozornění ze sociálních sítí ovládat na řídítkách (všechny informace a pokyny se přitom zobrazují na displeji skútru), či dokonce hlasovými povely. VESPA App nabízí kromě zábavných funkcí také nejrůznější přehledy s podrobnými provozními údaji, informace o stavu vozidla a spojení se světem značky Vespa.

Mohlo by vás zajímat:  Řada prémiových skútrů Honda Forza pro rok 2025

Nová generace „300kubíkového“ motoru 300 hpe (high performance engine), který umožňuje komfortní a rychlé cestování po městě i za jeho hranicemi. Historicky nejvýkonnější motor ve skútrech Vespa disponuje kapalinovým chlazením a poskytuje nejvyšší výkon 17,5 kW/23,8 koní při 8250 ot./min a maximální točivý moment 26 N.m při 5250 ot./min. V porovnání s předchůdcem to znamená zvýšení výkonu o 12 % a točivého momentu o 18 %. Zároveň se podařilo snížit spotřebu paliva na 3,2 l/100 km a emise udržet pod limity normy Euro 4.

Nová „třístovka“ GTS si poradí i s cestováním na větší vzdálenosti. Jezdci v každodenním provozu ocení také vylepšené provozní vlastnosti díky vyššímu točivému momentu v nižších otáčkách. Inženýři značky Vespa se zaměřili rovněž na důslednou minimalizaci hluku a vibrací a zvýšení spolehlivosti. Jejich pozornosti neunikla ani převodovka CVT.

Vespa GTS reprezentuje řadu skútrů Vespa s velkou kapotáží, která přišla na scénu v roce 1977 s nesmrtelným modelem Vespa PX, z něhož se stal prakticky „přes noc“ bestseller. Model s označením GTS byl poprvé představen v roce 2005, tehdy s motorem 250 cm³, a o tři roky později následovala vrcholná verze GTS Super s motorem 300 cm3. Na mnoha trzích patří Vespa GTS dlouhodobě mezi velmi žádané motocykly a celkový počet prodaných skútrů GTS již překonal hranici 300 000. V sousedním Rakousku byla Vespa GTS 300 v loňském roce dokonce absolutně nejprodávanějším motocyklem a opět tak potvrdila svůj status jedničky trhu, který drží už několik let po sobě. Svým italským šarmem a radostí z jízdy, kterou přináší, je ideálním partnerem jak do města, tak na víkendové vyjížďky za jeho hranice.

Mohlo by vás zajímat:  Velké změny u barevných provedení Kawasaki řady 2025 Z

Na českém trhu, kde je výhradním dovozcem jednostopých vozidel značek Aprilia, Moto Guzzi, Piaggio a Vespa společnost Faber Moto s.r.o., lze modernizovaný model Vespa GTS 125/300 Super Tech, který bude k vidění rovněž na největším srazu PragoVespa 2019, objednávat za ceny 153 900/165 900 Kč. Modelová řada GTS zahrnuje 5 verzí: GTS, GTS Touring, GTS Super, GTS Super Sport a GTS Super Tech. Rozsáhlé možnosti individualizace završuje široký sortiment atraktivního příslušenství a doplňků včetně stylových přileb a oblečení.