Z oficálních stránek se dočteme: „Rocket III Roadster není normální, je velmi, ale opravdu velmi zvláštní. Žádný jiný motocykl na této planetě se ani nepřibliží síle kroutícího momentu, která trhá stromy z kořenů a kterou produktuje tříválec, který si nic nezadá s turbínou. Otoč plynem a vyraž! Skvělý zvuk a neméně skvělé brzdy. ABS již ve standardu. Stylový vzhled streetfighteru.“ Kdo by ho po takových slovech nechtěl sedlat. Nejdřív ale pár slov teorie…
Motor je vodou chlazený tříválec o objemu 2294 ccm s výkonem 146 koní při 5 750 otáčkách za minutu. Točivý moment vrcholí hodnotou 221Nm. Roadster zrychluje jako nic jiného. Hladký a vyvážený, to je Rocket III Roadster. Obrácené vidlice umožňují přesné řízení a zároveň zadní tlumiče poskytují komfortní jízdu i když jezdíte sami nebo ve dvou. Sofistikovaný protiblokovací brzdový systém, který 100 krát každou sekundu kontroluje polohu kola pro zajištění maximální výkonnosti, je dobrý nejen pro bezpečnost jízdy.
Ve světovém tisku lze u testů Triumphu Rocket často nalézt silná slova. Pohybovat se na dvou kolech s tímhle motocyklovým monstrem musí být jistě pro každého silný a setrvalý zážitek. I přes svoji trochu děsivou velikost a výkonové parametry zůstává Rocket 3 Roadster snadno ovladatelným „kamarádem“. Jízdní poloha je přirozená a díky velkoryse řešenému sedlu je také dostatečně pohodlný.
Takže neváhejte a svezte se. Prostor tu je, třeba u dealerů. A pokud neobracíte každou korunu několikrát, kupte si ji. Tohle „železo“ za to určitě stojí.
Specifikace:
Motor a Převodovka | |
Typ | Kapalinou chlazený DOHC tříválec |
Obsah | 2 294 ccm |
Vrtání / Zdvih | 101,6 x 94,3mm |
Palivový systém | Vícebodové sekvenční vstřikování |
Výfukový systém | 3 do 1 do 2 |
Sekundární převod | Kloubovým hřídelem |
Spojka | Vícelamelová, v olejové lázni |
Převodovka | pětirychlostní |
Rám, Podvozek, Přístrojová deska | |
Rám | Dvojitý kolébkový z trubkové oceli |
Kyvná vidlice | Dvouramenná, ocelová |
Kola | Přední ráfek: Lehká slitina, 5 paprsků, 17 x 3,5 Zadní ráfek: Lehká slitina, 5 paprsků, 16 x 7,5 |
Pneumatiky | Přední pneumatikya: 150/80 R 17 Zadní pneumatika: 240/50 R 16 |
Odpružení | Přední odpružení: 43mm obrácené vidlice Kayaba, délka pružení 120mm Zadní odpružení: Dvojité zadní pérování Kayaba s nastavitelnými 5 pozicemi, délka pružení 105mm |
Brzdy | Přední brzdy: Dvoukotoučová plovoucí o průměru 320mm, 4 pístky Nissin, ABS Zadní brzda: Jednokotoučová o průměru 316mm, 2 pístky Brembo, ABS |
Přístrojová deska / Funkce | analogový tachometr a otáčkoměr, trip computer, hodiny, kontrola stavu paliva |
Rozměry | |
Délka | 2 500mm (98.4in) |
Šířka | 970mm (38.2in) |
Výška | 1 165mm (45.9in) |
Výška sedla | 750mm (29.5in) |
Rozvor | 1 695mm (66.7in) |
Úhel řízení | 32 stupňů/148mm |
Hmotnost (pohotovostní) | 367kg (807 lbs) |
Objem nádrže | 24 litrů (5.3 gal) |
Výkon | |
Maximální výkon | 148PS / 146bhp / 109kW @ 5 750 ot./min. |
Maximální kroutící moment | 221Nm / 163ft.lbf @ 2 750 ot./min. |