Triumph Rocket III Roadster

Z oficálních stránek se dočteme: „Rocket III Roadster není normální, je velmi, ale opravdu velmi zvláštní. Žádný jiný motocykl na této planetě se ani nepřibliží síle kroutícího momentu, která trhá stromy z kořenů a kterou produktuje tříválec, který si nic nezadá s turbínou. Otoč plynem a vyraž! Skvělý zvuk a neméně skvělé brzdy. ABS již ve standardu. Stylový vzhled streetfighteru.“ Kdo by ho po takových slovech nechtěl sedlat. Nejdřív ale pár slov teorie…

Motor je vodou chlazený tříválec o objemu 2294 ccm s výkonem 146 koní při 5 750 otáčkách za minutu. Točivý moment vrcholí hodnotou 221Nm. Roadster zrychluje jako nic jiného. Hladký a vyvážený, to je Rocket III Roadster. Obrácené vidlice umožňují přesné řízení a zároveň zadní tlumiče poskytují komfortní jízdu i když jezdíte sami nebo ve dvou. Sofistikovaný protiblokovací brzdový systém, který 100 krát každou sekundu kontroluje polohu kola pro zajištění maximální výkonnosti, je dobrý nejen pro bezpečnost jízdy.

Ve světovém tisku lze u testů Triumphu Rocket často nalézt silná slova. Pohybovat se na dvou kolech s tímhle motocyklovým monstrem musí být jistě pro každého silný a setrvalý zážitek. I přes svoji trochu děsivou velikost a výkonové parametry zůstává Rocket 3 Roadster snadno ovladatelným „kamarádem“. Jízdní poloha je přirozená a díky velkoryse řešenému sedlu je také dostatečně pohodlný.

Takže neváhejte a svezte se. Prostor tu je, třeba u dealerů. A pokud neobracíte každou korunu několikrát, kupte si ji. Tohle „železo“ za to určitě stojí.

Mohlo by vás zajímat:  Nová Honda CB750 Hornet na showroomech

Specifikace:

Motor a Převodovka
Typ Kapalinou chlazený DOHC tříválec
Obsah 2 294 ccm
Vrtání / Zdvih 101,6 x 94,3mm
Palivový systém Vícebodové sekvenční vstřikování
Výfukový systém 3 do 1 do 2
Sekundární převod Kloubovým hřídelem
Spojka Vícelamelová, v olejové lázni
Převodovka pětirychlostní
Rám, Podvozek, Přístrojová deska
Rám Dvojitý kolébkový z trubkové oceli
Kyvná vidlice Dvouramenná, ocelová
Kola Přední ráfek: Lehká slitina, 5 paprsků, 17 x 3,5 Zadní ráfek: Lehká slitina, 5 paprsků, 16 x 7,5
Pneumatiky Přední pneumatikya: 150/80 R 17 Zadní pneumatika: 240/50 R 16
Odpružení Přední odpružení: 43mm obrácené vidlice Kayaba, délka pružení 120mm Zadní odpružení: Dvojité zadní pérování Kayaba s nastavitelnými 5 pozicemi, délka pružení 105mm
Brzdy Přední brzdy: Dvoukotoučová plovoucí o průměru 320mm, 4 pístky Nissin, ABS Zadní brzda: Jednokotoučová o průměru 316mm, 2 pístky Brembo, ABS
Přístrojová deska / Funkce analogový tachometr a otáčkoměr, trip computer, hodiny, kontrola stavu paliva
Rozměry
Délka 2 500mm (98.4in)
Šířka 970mm (38.2in)
Výška 1 165mm (45.9in)
Výška sedla 750mm (29.5in)
Rozvor 1 695mm (66.7in)
Úhel řízení 32 stupňů/148mm
Hmotnost (pohotovostní) 367kg (807 lbs)
Objem nádrže 24 litrů (5.3 gal)
Výkon
Maximální výkon 148PS / 146bhp / 109kW @ 5 750 ot./min.
Maximální kroutící moment 221Nm / 163ft.lbf @ 2 750 ot./min.