Test Yamaha MT-07: Malá velká trvalka

test-2018-yamaha-mt07- (23)

K Yamaze MT-07 jsem se dostal vlastně náhodou. Osud tomu chtěl, že se původně domluvená XSR900 se spolu s mnoha dalšími nevrátila včas z akce na Slovensku. Asi tam pořádaná akce byla úspěšná, což je jistě dobře. Mně tím vznikl problém, který se ale díky PR & Communication CZ/SK YAMAHA MOTOR EUROPE N.V. Martinu Tománkovi a nedávno otevřenému dealerství Yamahy KaraOne v Praze Štěrboholech podařilo rychle a zdárně vyřešit. MT-07 místo XSR900.

Do KaraOne jsem přijel odpoledne, a protože původně neočekáván, motorka ještě nebyla k dispozici. Naproti dealerství je příjemná hospůdka, kde jsem potřebný čas v pohodě přečkal. Kolem půl šesté konečně nastal ten okamžik a já jsem si MT-07 šel přebrat. Přesto že jsme MT-07 již v redakci měli v roce 2014, těšil jsem se na svezení na jednom z obchodně nejpovedenějším modelu Yamahy. Více než 90 000 prodaných exemplářů jednoznačně potvrzuje MT-07 v pozici jednoho z nejúspěšnějších modelů v celé historii značky.

Povinně jsme obešli motorku a zrekapitulovali nedostatky. Pravý zadní blinkr bez krytu. Z mého pohledu nepochopitelný výkon některého z předchozích řidičů.  Bez dalších dlouhých řečí usedám za řídítka a několika zvídavými pohledy zkoumám ovládání , které je oproti roku 2014 bez koncepčních změn. Jako první mě logicky zaujme LED displej s digitálními přístroji, kde jsou, myslím, všechny potřebné údaje. Osobně se mi líbily velké číslice, které jsou super dobře čitelné. Srovnám si v hlavě umístění dalších ovladačů jako jsou blinkry, světla, klakson. Start, vyrážím na cesty.

Mohlo by vás zajímat:  Yamaha Motor Europe oznamuje závazek vůči budoucnosti R1

Byť se motorka na první pohled jeví jako menší sestra „dospělých motorek“,věřte, klame tělem. Posez vcelku příjemný, pohodlný. Díky tomu, že mám pod 180 cm, pak ani nohy nemám zalomené tak, že při delší cestě by mě měly trápit křeče. Moje nevelká figura tak nemá problém s řídítky, dosahem na ovládací prvky, ani, světe div se, s výškou sedla 805 mm. Jen klakson mě občas pozlobil. Nevím jestli mám tlustější prsty, ale někdy jsem před blikáním i troubil.

test-2018-yamaha-mt07- (27)

MT-07 jsem si půjčil v době konání oslav 115. výročí Harley-Davidson. Jak jinak. Tahle skutečnost předznamenala i většinu využití našeho společného času.  Nízká hmotnost bez provozních náplní, pouhých 164 kg byla při spanilé jízdě Prahou velkou devizou, stejně jako skvělý rejd. Nebyl problém se otočit do protisměru během spanilky v ulicích města. Při přípravách na spanilou jízdu jsem měl sice v úmyslu se nadměrným manipulacím mezi tisícovkami motorek vyhnout.

Nedefinovatelný pocit jsem měl chvilku z faktu, že se budeme srovnávat se silnými burácejícím stroji od legendární americké značky. Kapalinou chlazený řadový dvouválec o objemu 689 cm3 s nejvyšším výkonem 55 kW/74,8 koní při 9000 min-1 a točivý moment 68 Nm při 6500 min-1 si s okolním obry nezadal. Super je zvuk. Na volnoběh se to nezdá, ale v otáčkách začne motorka příjemně pobroukávat a strojem začnou procházet i velice příjemné vibrace. Spotřebu jsem nedosahoval ve výši udávané v příručce, což jak známo, je obecná skutečnost. Pravda, většinu kilometrů jsem absovoval po dálnici či ve velkoměstě a ještě při spanilé jízdě. Spotřeba někde kolem 5,5  litrů na 100 km tak nemusí být pro nikoho strašákem.  

Mohlo by vás zajímat:  2025 Honda CRF125F

Nová kapotáž s ostřeji řezaným sáním vzduchu dokládají příbuznost s řadou MT.  Výrazné a agresivně působící linie hlavního světlometu spolu s novou palivovou nádrží, bočními panely a sedlem opticky přibližují MT-07 jeho větším příbuzným. I deště se nám společně dostalo. V tu chvíli jsem opravdu ocenil tvarovanou nádrž. Koleny jsem pevně sevřel její tělo a voda nebyla tak hrozná. Nejen funkční tvarování  je výhodou nádrže. Na pohled působí nádrž i motorka příjemně, barevná kombinace s výrazně modrou barvou je atraktivním prvkem. Někdy si jezdím pro snídani a motorku stavím hned vedle vchodu do obchodu. „Vy máte zase nějakou jinou tu motorku co?“ slyšel jsem za sebou. „Ta je ale krásná,“ dodal na lavičce sedící pán. Prohodili jsme pár slov. Po informaci, že ji zase za pár dnů musím vrátit, se pán rozjasnil. „A stejně je krásná, i když není Vaše,“ rozloučil se se mnou.

A jaká tedy Yamaha MT-07 je? Příjemná, lehká, dobře ovladatelná, oku lahodící, cenově dostupná motorka nejen pro začátečníky. Yamahu MT-07 si člověk může pořídit za 169 990 Kč.

Technická specifikace

Motor

Typ motoru2válcový, 4taktní, kapalinou chlazený, DOHC, 4ventilový
Zdvihový objem689 cm³
Vrtání x zdvih80,0mm x 68,6mm
Kompresní poměr11,5 : 1
Maximální výkon55,0 kW (74,8PS) @ 9 000 rpm
Limited power version35,0 kW
Maximální točivý moment68,0 Nm (6,9 kg-m) @ 6 500 rpm
Systém mazánízásoba oleje v klikové skříni
Typ spojkymokrá, vícelamelová
Systém zapalováníTCI
Systém startováníElektrický
Převodovkastálý záběr, 6rychlostní
Koncový převodŘetěz
Fuel consumption4,3 l/100km
CO2 emission100 g/km
Mohlo by vás zajímat:  Yamaha Motor získala celosvětově uznávanou cenu Red Dot Design Award pro MT-09 a XMAX 300

Podvozek

RámDiamond
Přední zdvih130 mm
Úhel sklonu24º 50
Stopa90 mm
Systém předního odpruženíTeleskopické vidlice
Systém zadního odpruženíkyvná vidlice, (kloubové odpružení)
Zadní zdvih130 mm
Přední brzdaHydraulická s dvojitým kotoučem, Ø 282 mm
Zadní brzdaHydraulická jednokotoučová, Ø 245 mm
Přední pneumatika120/70 ZR 17M/C(58W) (Tubeless)
Zadní pneumatika180/55 ZR 17M/C(73W) (Tubeless)

Rozměry

Celková délka2 085 mm
Celková šířka745 mm
Celková výška1 090 mm
Výška sedla805 mm
Rozvor kol1 400 mm
Minimální světlá výška140 mm
Mokrá hmotnost včetně náplní182 kg
Kapacita palivové nádrže14 L
Kapacita olejové nádrže3,0 L