Moto Guzzi V85TT je úplná novinka. Teď přede mnou stojí v krásné barvě Premium Graphics Giallo Sahara. Pojďme se podívat na to, co se pod označením skrývá. 85 značí objem motoru 850 ccm a TT je Tutto Terreno tedy „jakýkoliv terén“. Na tenhle test se těším.
Po otočení klíče se na TFT displeji zobrazuje animace orla Moto Guzzi a zároveň s tímto se automaticky rozsvěcí zajímavě tvarované denní svícení. To má vpředu tvar orla a vzadu letícího tryskáče. Jinak LED diody vládnou kompletně celé motorce.
Ovládání motorky není složité. Na levé rukojeti nalezneme ovladač pro světelnou houkačku a dálková světla, přepínač blikačů, ovladač tempomatu a klakson. Uprostřed se nachází LCD displej zobrazující informace o rychlosti, otáčkách motoru, počítadlo ujetých kilometrů, ukazatel zařazeného rychlostního stupně, hodiny, teplotu vzduchu, množství paliva v nádrži, průměrnou a aktuální spotřebu paliva, zbývající dojezd a nastavený jízdní režim. Jezdec si může také nastavit maximální otáčky, při nichž se rozsvítí signalizace doporučeného okamžiku pro přeřazení, což je užitečné při zajíždění motocyklu nebo při snaze o co nejnižší spotřebu paliva. Vedle displeje je umístěn vstup pro USB a pod sedlem je příprava pro druhé USB.
Na pravé rukojeti je přepínač funkcí denního svícení-obrysových světel a potkávacích světel, tlačítko varovných blikačů, chcípák, startovací tlačítko a ovladač pro palubní počítač a ovládání jízdních režimů. Moto Guzzi V85 TT disponuje třemi jízdními režimy a to Road, Rain a Off-road. Každý jízdní režim disponuje vlastní charakteristikou motoru včetně rychlosti ovládání škrtící klapky a odlišnými nastaveními protiblokovacího systému ABS a protiprokluzového systému MGCT.
Jak se jednotlivé režimy liší?
- Road: režim pro klidnou a plynulou jízdu. Střední úroveň nastavení protiprokluzového systému MGCT, aktivní ABS na obou kolech a rychlé reakce motoru na povely jezdce.
- Rain: ideální v situacích se sníženou adhezí pro zajištění maximální bezpečnosti jízdy. Vyšší úroveň nastavení protiprokluzového systému MGCT, ABS aktivní na obou kolech a pozvolnější reakce motoru na povely jezdce.
- Off-road: nastavení pro jízdu v jakémkoli terénu, které umožňuje maximálně využívat potenciál podvozku a motoru. Nejnižší úroveň zásahů protiprokluzového systému, ABS je aktivní pouze na předním kole se speciálním nastavením (a s možností deaktivace), ve spojení s pozvolnějšími reakcemi motoru na povely jezdce, podporovaného intenzivnějším brzděním motorem. Podvozek je plně nastavitelný jak vpředu tak vzadu, je naladěn skvěle a neměl jsem jedinou potřebu ho upravovat. Nejsou cítit žádné nepříjemné kopance do řidítek ani do sedla. Sedlo je kapitola sama. Při jízdě jsem se cítil snad lépe, jak doma na gauči. Vůbec mě nebolel zadek, ani záda. O brzdění se stará systém Brembo, který poslouchá pokyny od řidiče s naprostou přesností. Jedinou chybkou byl delší krok páky pro zadní brzdu, ale to se dá vše vyštelovat při servisu.
Moto Guzzi V85 TT je také vybaveno systémem MIA, což je nová multimediální platforma umožňující propojení chytrého telefonu s motocyklem. MOTO GUZZI MIA lze využívat k přehrávání hudby a telefonování prostřednictvím komunikačního systému v přilbě. Součástí systému je poprvé také navigační funkce, která umožňuje jezdci vyhledat a nastavit si cíl a sledovat pokyny v podobě intuitivních ikonek na panelu přístrojů.
První usednutíprozrazuje nízký plexištítek a řidítka v příjemné pozici. Po nastartování s sebou motorka mírně pohazuje ze strany na stranu. Ve vzduchem chlazeném dvouválci se ukrývá 80 koní a 80 Nm, ale motor je trochu měkký a to nejlepší předvádí až kolem 4500 ot./min. Nemá ale ostré reakce a jeho zvuk je poměrně decentní, přesto se hezky poslouchá.
Jezdit na této motorce není problém a vlastně to je i docela pohodlné, pro dlouhé přesuny je k dispozici tempomat, takže vás nebude bolet ruka od neustálého držení plynu. Spotřeba se při běžném ježdění pohybuje kolem 4 až 4,5 l/100 kilometrů. Pokud vyrazíte na dálnici a budete „tahat“, pak se připravte spíše na 7litrovou spořtebu.
Za tu pohodu na silnici, ale i mimo ni může i nastavitelný podvozek Kayaba. Chcete jet po silnici? Anebo raději v terénu? Anebo jste ztloustli? Není problém, tlumiče naladíte podle potřeby. Vpředu i vzadu se dá nastavit předpětí pružiny a odskok kola, jen útlum nenastavíte. Ale to vlastně nevadí. Já jsem podvozek nenastavoval, protože to, jak byla nastavená motorka, mi vyhovovalo. Velmi dobře totiž fungoval na kvalitní silnici, ale i na rozbité okresce, ale nakonec i mimo silnici. Zatáčky tahle motorka hltá a budou vás bavit a to i přesto, že motorka váží 229 kilogramů.
Při vracení motorky jsem váhal, zda si jí nenechám. Při představení konceptu V85TT byla všude vychvalována a všichni měli pravdu, jedná se o skvělou motorku s naprosto úžasným zážitkem z každého kilometru. A že jich na plnou nádrž najede až kolem 450! Moto Guzzi V85TT svůj název vystihuje naprosto přesně a do každého detailu.
Technické údaje
Motor | Podélně uložený 90° dvouválec do V, dva ventily na válec (titanové sání) |
Chlazení | Vzduch. |
Zdvihový objem | 853 ccm |
Vrtání x zdvih | 84 x 77 mm. |
Maximální výkon | 80 HP (59 kW) při 7 750 ot./min. (Dostupné také s 35 kW pro řidičské oprávnění A2) |
Maximální točivý moment | 80 Nm při 5 000 ot./min. |
Shoda | Splňuje evropskou direktivu EURO4 |
Emise | 118 g/km (CO2). |
Spotřeba | 4,9 l/100 km. |
Převodovka | 6 rychlostí. |
Nádrž | 23 l (5 rezerva) |
Výška sedla. | 830 mm. |
Suchá váha | 208 kg. |
Hmotnost s náplněmi | 229 kg (Váha stroje připraveného k jízdě se všemi provozními náplněmi a 90% paliva) |
Přední odpružení | Upside-down hydraulická teleskopická vidlice Ø 41 mm se stavitelnou tuhostí a předpětím pružiny. |
Zadní odpružení | Oboustranná kyvná vidlice s bočním tlumičem, stavitelná tuhost a předpětí pružiny. |