Test Honda Monkey: Malá a opravdu hravá motorka

test-2018-honda-monkey-nahled

Test Hondy Monkey je pro mě návratem do školních let. Poprvé jsem na ní jezdil v nějakých 14 letech, když jsem si jí půjčil od táty mého kamaráda na závodech. Tenkrát to byla strašná legrace natak mrňavé motorce strašná legrace. Jak to bude ale teď? V dospělosti? Bude to opět tak příjemná motorka nebo ne?

Vyrazil jsem pro ní jen normálním autem, vyndal jsem sedačku a motorku jsem zaparkoval do kufru. Paráda. Jakožto správná opice má testovaný model banánovou barvu v kombinaci s bílou. Přívesek na klíčích je dokonce ovladač k alarmu a zároveň funguje jako vyhledávání motocyklu na přeplněném parkovišti. Opice jde s dobou a je vybavena systémem ABS, kompletním LED osvětlením, digitálním displejem, ale také vstřikováním paliva nebo kotoučovými brzdami vpředu i vzadu. Mimochodem změn dostala Honda Monkey pro modelový rok 2018 ještě mnohem více, psali jsme o nich ZDE.

Po vložení klíče do zapalování a otočení do první polohy, přivítá řidiče úvodní animace v podobě „opičího“ obličeje, který otevře pusu a zamrká očima. Poté naběhne ukazatel celkových ujetých kilometrů, denní počitadlo kilometrů, stav paliva v nádrži a digitální rychloměr. Na levém řidítku je přepínač blikačů, tlumených a dálkových světlometů a tlačítko klaksonu. Pravé řidítko pak má na sobě tlačítko startéru a vypínač motoru.

Startuji, zapínám helmu a pln nedočkavosti vyrážím. První kilometry jsou městské a hodně mě překvapuje posez. Jelikož opice trošku narostla, není řidič tolik zlomený a nebudou ho tedy tolik bolet ho záda a nohy. Je vtipné, že po městě se za mnou otočil snad každý. Věřím tomu, že muselo být i slyšet, jak jsem se těm nevěřícným pohledům smál. Ve městě je Honda Monkey opravdu hravá. Hodně zlehka funguje spojka a není problém ji ovládat i jen jedním prstem. Naprosto stejně jsou na tom i brzdy, stačí na ně jen jeden prst a motorka zastaví „na metru“.

Mohlo by vás zajímat:  Společnost Honda přijíždí na festival Wheels and Waves 2024 − a na hondacustoms.com − ve velkém stylu

Nedalo mi to a vyrazil jsem na nevyužívanou cestu, abych zkusil, jestli je opice tak hravá jak vypadá a jak si pamatuji. O tom, že „to“ v ní zůstalo a je to tak, jak si pamatuju, mě přesvědčila hned. Na té motorce je neskutečná legrace. Na zadní kolo se jí chce jako nic, jen je třeba mít dostatečnou zásobu podznačníků… 🙂 Však se podívejte ve videu sami.

Po zadním kole se mi povedlo jet nejvíce 54 km/h na trojku, čtyřce se už moc nechtělo. I po předním jezdila jako nic. Dokonce jsem si vyzkoušel „maximálku“ a na vymotanou čtyřku jsem jel 115 km/h. Pravda, silnice byla lehce z kopce.

Trošku jsem se vybláznil a vydal jsem se na projížďku. Udělal jsem si malý výlet, asi 45 km po silnicích. Zadek byl naprosto v pohodě, nohy a záda taky. Projížďka to byla fantastická, minimálně z hlediska zážitků. Na takové dlouhé cestování ale Honda Monkey není, i když to bez problémů zvládá.

Mimochodem co dneska člověk dostane za 60 korun, za které jsem opici po testování natankoval? Já jsem dostal cca 180 km radosti, z toho 70 % bylo po zadním nebo po přednim kole, několik nevěřících pohledů a hlavně neuvěřitelný úsměv na tváři. Jo, Honda Monkey je pořád taková, jakou si jí pamatuju. Je s ní legrace a zábava. Co víc si může člověk přát?

Technické údaje: 2018 Honda Monkey

Motor

Vrtání × zdvih (mm)52,4 x 57,9
KarburaceElektronické vstřikování paliva
Kompresní poměr9,3:1
Zdvihový objem motoru (cm3)125 cm3
MotorVzduchem chlazený čtyřtaktní jednoválec se 2 ventily
Max. výkon6,9kW / 7 000 ot. za min
Max. točivý moment11 Nm / 5 250 ot. za min
Kapacita oleje (litry)1,1 l
StartérElektrický
Mohlo by vás zajímat:  Nový vzhled modelu Honda MSX125 Grom pro rok 2025

Kola

Přední brzdyHydraulická 220 mm s ABS
Zadní brzdyHydraulická 190 mm
Přední zavěšeníTeleskopická převrácená vidlice se zdvihem 100 mm
Zadní zavěšeníDva tlumiče se zdvihem 104 mm
Velikost přední pneumatiky120/80-12 65J
Velikost zadní pneumatiky130/80-12 69J
Přední koladesetipaprskové lité z hliníku
Zadní koladesetipaprskové lité z hliníku

Rozměry a hmotnost

Úhel sklonu25°
Rozměry (D × Š × V) (mm)1 710 x 755 x 1 029mm
Typ rámuOcelový z trubek
Objem palivové nádrže (litry)5,6 litru
Spotřeba paliva1,5 l/100 km (WMTC)
Světlá výška (mm)160 mm
SvětlometyLED
Pohotovostní hmotnost (kg)107 kg
Výška sedla (mm)776 mm
Závlek (mm)82 mm
Rozvor (mm)1 155 mm

Převodovka

SpojkaV olejové lázni
Převodovka4stupňová manuální
Typ převodovky4 speed