Test Hondy Monkey je pro mě návratem do školních let. Poprvé jsem na ní jezdil v nějakých 14 letech, když jsem si jí půjčil od táty mého kamaráda na závodech. Tenkrát to byla strašná legrace natak mrňavé motorce strašná legrace. Jak to bude ale teď? V dospělosti? Bude to opět tak příjemná motorka nebo ne?
Vyrazil jsem pro ní jen normálním autem, vyndal jsem sedačku a motorku jsem zaparkoval do kufru. Paráda. Jakožto správná opice má testovaný model banánovou barvu v kombinaci s bílou. Přívesek na klíčích je dokonce ovladač k alarmu a zároveň funguje jako vyhledávání motocyklu na přeplněném parkovišti. Opice jde s dobou a je vybavena systémem ABS, kompletním LED osvětlením, digitálním displejem, ale také vstřikováním paliva nebo kotoučovými brzdami vpředu i vzadu. Mimochodem změn dostala Honda Monkey pro modelový rok 2018 ještě mnohem více, psali jsme o nich ZDE.
Po vložení klíče do zapalování a otočení do první polohy, přivítá řidiče úvodní animace v podobě „opičího“ obličeje, který otevře pusu a zamrká očima. Poté naběhne ukazatel celkových ujetých kilometrů, denní počitadlo kilometrů, stav paliva v nádrži a digitální rychloměr. Na levém řidítku je přepínač blikačů, tlumených a dálkových světlometů a tlačítko klaksonu. Pravé řidítko pak má na sobě tlačítko startéru a vypínač motoru.
Startuji, zapínám helmu a pln nedočkavosti vyrážím. První kilometry jsou městské a hodně mě překvapuje posez. Jelikož opice trošku narostla, není řidič tolik zlomený a nebudou ho tedy tolik bolet ho záda a nohy. Je vtipné, že po městě se za mnou otočil snad každý. Věřím tomu, že muselo být i slyšet, jak jsem se těm nevěřícným pohledům smál. Ve městě je Honda Monkey opravdu hravá. Hodně zlehka funguje spojka a není problém ji ovládat i jen jedním prstem. Naprosto stejně jsou na tom i brzdy, stačí na ně jen jeden prst a motorka zastaví „na metru“.
Nedalo mi to a vyrazil jsem na nevyužívanou cestu, abych zkusil, jestli je opice tak hravá jak vypadá a jak si pamatuji. O tom, že „to“ v ní zůstalo a je to tak, jak si pamatuju, mě přesvědčila hned. Na té motorce je neskutečná legrace. Na zadní kolo se jí chce jako nic, jen je třeba mít dostatečnou zásobu podznačníků… 🙂 Však se podívejte ve videu sami.
Po zadním kole se mi povedlo jet nejvíce 54 km/h na trojku, čtyřce se už moc nechtělo. I po předním jezdila jako nic. Dokonce jsem si vyzkoušel „maximálku“ a na vymotanou čtyřku jsem jel 115 km/h. Pravda, silnice byla lehce z kopce.
Trošku jsem se vybláznil a vydal jsem se na projížďku. Udělal jsem si malý výlet, asi 45 km po silnicích. Zadek byl naprosto v pohodě, nohy a záda taky. Projížďka to byla fantastická, minimálně z hlediska zážitků. Na takové dlouhé cestování ale Honda Monkey není, i když to bez problémů zvládá.
Mimochodem co dneska člověk dostane za 60 korun, za které jsem opici po testování natankoval? Já jsem dostal cca 180 km radosti, z toho 70 % bylo po zadním nebo po přednim kole, několik nevěřících pohledů a hlavně neuvěřitelný úsměv na tváři. Jo, Honda Monkey je pořád taková, jakou si jí pamatuju. Je s ní legrace a zábava. Co víc si může člověk přát?
Technické údaje: 2018 Honda Monkey
Motor
Vrtání × zdvih (mm) | 52,4 x 57,9 |
Karburace | Elektronické vstřikování paliva |
Kompresní poměr | 9,3:1 |
Zdvihový objem motoru (cm3) | 125 cm3 |
Motor | Vzduchem chlazený čtyřtaktní jednoválec se 2 ventily |
Max. výkon | 6,9kW / 7 000 ot. za min |
Max. točivý moment | 11 Nm / 5 250 ot. za min |
Kapacita oleje (litry) | 1,1 l |
Startér | Elektrický |
Kola
Přední brzdy | Hydraulická 220 mm s ABS |
Zadní brzdy | Hydraulická 190 mm |
Přední zavěšení | Teleskopická převrácená vidlice se zdvihem 100 mm |
Zadní zavěšení | Dva tlumiče se zdvihem 104 mm |
Velikost přední pneumatiky | 120/80-12 65J |
Velikost zadní pneumatiky | 130/80-12 69J |
Přední kola | desetipaprskové lité z hliníku |
Zadní kola | desetipaprskové lité z hliníku |
Rozměry a hmotnost
Úhel sklonu | 25° |
Rozměry (D × Š × V) (mm) | 1 710 x 755 x 1 029mm |
Typ rámu | Ocelový z trubek |
Objem palivové nádrže (litry) | 5,6 litru |
Spotřeba paliva | 1,5 l/100 km (WMTC) |
Světlá výška (mm) | 160 mm |
Světlomety | LED |
Pohotovostní hmotnost (kg) | 107 kg |
Výška sedla (mm) | 776 mm |
Závlek (mm) | 82 mm |
Rozvor (mm) | 1 155 mm |
Převodovka
Spojka | V olejové lázni |
Převodovka | 4stupňová manuální |
Typ převodovky | 4 speed |