Test: Honda CTX 700 N DCT ABS

Už z dálky byla vidět. Stála tam v řadě, kolem ní spousta dalších, společnost jí dělaly i krásky v barvách Městské policie. Ona stroze černobílá, ale hodně výrazná. HONDA CTX 700N.

Zcela neobvyklý vzhled, že se pro mnohé stává terčem připomínek a symbolem něčeho, co je za hranou „motorkové designocé přijatelnosti“. A to mě právě baví.

Pomalu ji obcházím a zjišťuji, co je na ní díky automatu jiného. Chybí spojka, na levé straně jsou mrňavé páčky (ruční řazení) a černé dělené kolečko (ruční brzda!). Marně pátrám i po řadící páce u stupačky. No nic, uvidíme. „Zvykneš si na ni rychle,“ říká technik a podává mi klíčky. Ujímám se tedy té černobílé krásky a chci mu věřit.

Start. Nádhera. Zvuk má jako dospělá, krásně si brouká. „Zařazuji“ jeden z provozních systémů (pro začátek „D“, ale má i sportovní „S“), motorka odpoví krátkým cuknutím a pobrukuje si dál. Přidávám plyn a vyrážím vstříc několika dnům s automatem. Honda CTX 700 N mě svým neotřelým vzhledem opravdu nadchla a tak očekávám, co mi řekne dál.

Už po prvních pár metrech je mi jasné, že v pohodlném, nízko položeném sedle s nohama mírně dopředu, bude jízda příjemným zážitkem. Přes mé očekávání nemám ani žádné problémy s automatickým řazením a v poklidu spolu polykáme kilometry pražských cest prokládané křižovatkami se semafory.

Test-Honda-CTX-700-N-DCT-ABS-p3

Motorka šlape v pohodě, a tak mám i čas sledovat další prvky z její výbavy. Jasně, měl bych se věnovat silničnímu provozu. Věřte, Honda si poradila s řazením a já zvládal řízení i poznávání.

Mohlo by vás zajímat:  Honda RF1100L Africa Twin se představuje pro rok 2024

Přehledná digitální palubní deska zobrazuje všechny údaje nezbytné pro jízdu. Osobně jsem ocenil výraznou numerickou hodnotu aktuální rychlosti. Nechybí počítač celkově ujetých kilometrů a dva režimy pro dílčí vzdálenost, otáčkoměr, ukazatel zařazeného rychlostního stupně a zvoleného režimu převodovky a jsou tam i hodiny nebo stav paliva v nádrži. Extravagantně působí nádrž, která pojme 12,4 litru. Její tvary jsem ocenil při nepřízni počasí. Schoval jsem do „vybrání“ kolínka. A jak jim tam bylo teploučko, dědečku…

Ale zpátky k tomu automatu s dvouspojkovou převodovkou DCT. Volit je možné mezi variantou „D“ nebo „S“. Třetí polohou přepínače je N, tedy neutrál. Režim D je taková pohodovka, která mě ale občas „tahala za uši“. V určitých chvílích jsem s převodovkou nesdílel její názor o zařazeném rychlostním stupni. Naštěstí jsem mohl využít ručního řazení, protože lze do obou automatických režimů vstupovat a řadit jiné stupně manuálně. Jízdní režim S už byla jiná káva. Pro zpestření jízdy jsem volil ruční řazení. Musím přiznat, že byly chvíle, kdy jsem rád využíval přízně automatické převodovky a na druhé straně mi jízda s automatem připadala jako nuda. Nepochybně se automat může hodit pro pohodovou, poklidnou, nenarušovanou jízdu, pro začínající řidiče nebo lenochy a samozřejmě pro využití ve městě. Možná bych ale pro dlouhodobé používání do města volil raději skútr.

Test-Honda-CTX-700-N-DCT-ABS-p2

S automatem přišla i špatná zpráva pro „lovce“. Moc špatně se řadí s meziplynem, moc špatně je možné před křižovatkou protúrovat plyn, moc špatně je opakovaným otáčením plynu oznámit přitažlivé slečně u krajnice či na plovárně, že se blíží „velký kluk“ na skvělé motorce. Když už zastavíte, málokterá se vás nevšimne. Vzhledem Honda zaujme určitě a to nejen děvčata…

Mohlo by vás zajímat:  Honda NT1100 získává pro rok 2024 dvě nové barvy

CTX je zkratkou pro Comfort-Technology-Experience (komfort, technologie, zážitek) a je jasné, že u tohoto modelu Honda tuto filosofii naplňuje. Honda CTX 700 N umí zaujmout nejen vzhledem, ale i suverénními vlastnostmi a extrémně nízkou spotřebou paliva.

Myslím, že si své spokojené majitele nemusí hledat. Je sice pravdou, že adrenalin z rychlé a agresivní jízdy je potřeba hledat jinde, to ovšem neznamená, že nedokáže poskytnout dostatek pohodlí i zážitků při delším cestování a ve městě se bude chovat jako ryba ve vodě. Osobně bych ji doporučil zejména řidičům menšího vzrůstu, začátečníkům, poklidným lidem, ale i třeba ženám řidičkám. Pro mě milý zážitek z jízdy na širokém pohodlném sedle s příjemně širokými, dozadu nasměrovanými řídítky a mírně dopředu vystrčenými nohami. A když si k tomu člověk dopřeje i (bohužel na té testované odejmuté) kufry, pak s ní můžete vyrazit stejně tak stejně dobře do školy, do práce, na výlet nebo dovolenou.

[table caption=“Technické údaje:“ width=“615″ colwidth=“70|30″ colalign=“left|center“]
Typ:,Honda CTX 700 N DCT ABS
Motor:,Kapalinou chlazený čtyřtaktní osmiventilový paralelní dvouválec SOHC
Spouštění motoru:,elektrické
Karburace:,Elektronické vstřikování paliva PGM-FI
Objem motoru:,670 ccm
Výkon:,35 kW/48 koní při 6 250 ot./min
Točivý moment:,60 Nm při 4 750 ot./min
Převodovka:,automatická (DCT); šest rychlostí
Pohotovostní hmotnost:,227 kg
Rozměry (D x Š x V):,2 250 x 840 x 1 155 mm
Výška sedla:,720 mm
Světla výška:,130 mm
Objem nádrže:,12.4 litru
Cena:,224 900 Kč
[/table]