Test Honda CB1000R Neo Sports Café (2019)

test-honda-cb1000r-neo-sports-cafe-2019- (52)

Nedalo mi to a letos jsem si znovu půjčil Hondu CB1000R. Letošní CB1000R byla ale celá v černé barvě se světlými doplňky a oproti loňskému, červeně doladěnému modelu působila serioznějším a možná vážnějším dojmem. Omyl, přátelé, byla to stejná pokušitelka jako ta barevnější.

Motorku jsem si vyzvedával a bylo dost horko. Do tak slunečného počasí jsme tentokrát zvolili jistě dobře. Před sebou jsem měl skutečného naháče. Minimalistický vzhled, jež je spojením sportovního naháče a obnažených Café Racerů, je patrný na první pohled.

Motorka je vyvedená v nádherně tmavém kabátě s minimem plastů. Exteriér doplňuje pouze 6 dílů vyrobených z tohoto materiálu, přičemž největší z nich je přední blatník. Designově je CB1000R velmi povedená a zejména prémiové kovové prvky na celém stroji jako bočnice chladiče či kryt vzduchové komory z leštěného hliníku, obrobená skříň motoru, hlava válců a náboj ozubeného kola či leskle lakovaná bezpřírubová ocelová palivová nádrž opravdu přitahují pozornost.

Moc se mi líbil držák registrační značky a blatník upevněný na kyvném rameni, což, myslím, je poprvé u značky Honda. Motorce to vzhledově jen prospělo. Tohle řešení umožnilo použití extrémně krátké zádi, na které jsou připevněná madla pro spolujezdce. Madla asi budou dost důležitým prvkem, protože při pohledu na umístění zadních stupaček a tvaru a poloze sedla je zřejmé, že posez spolujezdce je nepochybně zajímavý.

Motorka CB1000R pro rok 2019 je o 12 kg lehčí než předchozí model, což znamená zejména 20% zlepšení poměru výkonu a hmotnosti. Já jsem předtím měl půjčenou motorku podstatně vyšší „kategorie hmotnosti“ a tak mi zpočátku manipulace se strojem o 212 kg připadalo jak skotačení s elektrokolem.

test-honda-cb1000r-neo-sports-cafe-2019- (19)

Čtyřválcový DOHC motor o objemu 998 cm3, který Hondu CB1000R pohání, sdílí „spojitost a uspořádání“ s modelem CBR1000RR Fireblade 2006 a poskytuje výkon 107 kW při 10 500 ot./min. a točivý moment 104 Nm při 8 250 ot./min. Motor je vyladěn s důrazem na sílu točivého momentu zejména v rozmezí 6000 až 8000 otáček za minutu a přispívá tak k příjemně dynamické jízdě. To je zároveň užitečné pro rychlou akceleraci v provozu, zejména při předjíždění. Vedle nárůstu hodnot výkonu došlo k důležitému 4% zkrácení převodových poměrů, čímž se výrazně zlepšila akcelerace v širokém rozmezí rychlosti – od 30 do 130 km/h. Snížená hmotnost s dalšími úpravami nejen motoru mě jednoduše svádí k tomu, že CB1000 je prostě a jednoduše pokušitelka.  

Mohlo by vás zajímat:  Honda CB750 Hornet pro rok 2025

Tahle pokušitelka má navíc k dispozici tři úrovně výkonu motoru (Engine Power – P), brzdění motorem (Engine Brake – EB) a nastavitelné kontroly trakce (Honda Selectable Torque Control – HSTC). Mimochodem systém HSTC je možné i zcela deaktivovat. Tři jízdní režimy RAIN, Standard a Sport nabízejí různé kombinace jednotlivých parametrů. Čtrvrtý režim USER umožňuje zvolit některé ze tří nastavení pro každý parametr a tato nastavení uložit pro budoucí použití. To jsem ale nevyzkoušel, nebylo potřeba, protože nastavení předchozích režimů mi plně vyhovovala.

Co jsem ale zjistil hned, to bylo vyhřívání madel. Téměř po pár metrech mi do rukavic sálalo v aktuálním počasí docela nepříjemné teploučko. Chvíli mi trvalo než jsem na levé straně objevil maličkou zeleně svítící kontrolku. S radostí jsem vyhřívání vypnul. Moje hledání možná rozptylovalo barevně se měnící  světýlko na pravé straně informačního displeje, které slouží i jako vizuální vodítko o zařazeném stupni a také jako impuls pro přeřazení na vyšší rychlostní stupeň. Informační panel řidiči poskytuje nezbytné informace například právě o zařazeném rychlostním stupni, indikaci jízdního režimu, ale i indikátor ekonomické jízdy ECO. Samozřejmostí je stav paliva v nádrži, otáčky, ale i rychlost.

Osobně jsem se s motorkou nerad loučil. Nejsem ten typ, co zvládá jízdu po předním i zadním kole kdykoliv si vzpomene, a který u každé mašiny „jede na krev“, aby našel její limity. Domívám se, že ani v této disciplíně by CB1000R nezklamala.

Mohlo by vás zajímat:  2025 Kawasaki Ninja 1100SX: Trans-Europe Express

Přemýšlel jsem, co napsat na konci jako takové celkové hodnocení. Nakonec jsem se rozhodl využít slov pana S. Uchida, vedoucího projektu CB1000R pro modelový rok 2018: „Naším úkolem ve společnosti Honda je dívat se vždy do budoucnosti a být připraveni zaujmout vedoucí postavení. S tím, jak požadavky na nahé motocykly vyzrávají, jsme věděli, že musíme udělat mnohem více, než přidat nové CB1000R na reálných výkonech. Očekávání a zájmy zákazníků jsou mnohem širší než pouhé „jak rychle?“. Chtěli jsme do každého zážitku s CB1000R začlenit nejen vzrušení a emoce, ale zejména ryzí potěšení z možnosti vlastnit a ukázat svému okolí takto individualistický stroj. Proto jsme se vydali novým směrem a jsme na výsledek velmi pyšní – a to nejen při jízdě na silnici, ale i ve chvíli, kdy lze stroj obdivovat v garáži!” A pro modelový rok 2019 se to povedlo ještě lépe!

HONDA přichází pro letošní rok s nabídkou, která se neodmítá a nabízí akční bonus.

Akční bonus je platný při nákupu vybraných modelů do 30. 9. 2019. Platí do uvedeného data nebo vyprodání skladu.

Akční cena: 299 900 Kč s DPH

Doporučená cena: 329 900 Kč s DPH

Technické parametry

MOTOR 
TypKapalinou chlazený DOHC řadový čtyřválec
Počet ventilů na válec4
Zdvihový objem (cm³)998 cm3
Vrtání x zdvih (mm)75 mm x 56,5 mm
Kompresní poměr11,6:1
Maximální výkon107 kW při 10 500 ot./min.
Max. točivý moment104 Nm při 8 250 ot./min.
PALIVOVÝ SYSTÉM 
KarburacePGM FI
Objem palivové nádrže16,2 litru
Spotřeba paliva5,9 l/100 km
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA 
Startováníelektrický
Kapacita baterie12 V/8,6 AH
HNACÍ ÚSTROJÍ 
Typ spojkyMokrá lamelová spojka
Typ převodovky6stupňová
Stálý převodŘetěz
RÁM 
TypOcelový, páteřový
PODVOZEK 
Rozměry (DxŠxV)2120 mm x 789 mm x 1095 mm
Rozvor kol1 455 mm
Úhel přední vidlice25 stupně
Závlek100 mm
Výška sedla830mm
Světlá výška135 mm
Pohotovostní hmotnost212 kg; „+“ verze 213 kg
ZAVĚŠENÍ KOL 
Typ vpředuInverzní vidlice Showa SFF-BP (zdvih, 120 mm)
Typ vzaduShowa monoshock (Zdvih 131mm)
KOLA 
Velikost ráfku PředníLitá, hliníková
Velikost ráfku ZadníLitá, hliníková
Pneumatika vpředu120/70 ZR17
Pneumatika vzadu190/55 ZR17
BRZDY 
Systém ABS, Typ2kanálový
VpředuDva 310mm kotouče
VzaduJeden 256mm kotouč
PŘÍSTROJE A ELEKTRICKÁ VÝBAVA 
Přístrojový panelLCD
SvětlometLED
Zadní světloLED
Mohlo by vás zajímat:  Indian Motorcycle uzavírá sérii videí Forged modelem Indian Scout pro legendárního bubeníka kapely Scorpions, Mikkeyho Dee

 

Veškeré parametry jsou předběžné a mohou být bez předchozího upozornění změněny

** Upozornění: uvedené hodnoty jsou výsledky naměřené společností Honda při standardních zkušebních podmínkách stanovených WMTC. Zkoušky jsou prováděny na rovné vozovce se standardní verzí vozidla, s jedním jezdcem a bez dodatečné volitelné výbavy. Skutečná spotřeba paliva se může lišit v závislosti na způsobu jízdy, údržbě vašeho stroje, povětrnostních podmínkách, stavu vozovky, tlaku pneumatik, instalovaném příslušenství, nákladu, hmotnosti jezdce a spolujezdce a dalších faktorech.