Test BMW G 310 GS: Dorostenec, co vypadá jako dospělák

Test BMW G 310 GS

Při převzetí motorky jsem byl celkem zmatený. Jdu si pro „kinder“ BMW v příplatkové White pearl barvě a nikde ho nevidím. Stojí tu jen skútr a dva „velikáni“. Říkám si: „Že by se někdo spletl a já tu ni nemám? Nebo snad pojedu na dospělim GéeSu?“ BMW G 310 GS totiž zpovzdálí vypadá jako dvojče velkého GéeSa, ale když jsem přišel blíž, už jsem měl jasno. Omyl, chyba lávky. Prozradilo se malým motorem. Na první pohled ale vypadá stejně jako větší sourozenec. Přebírám tedy motorku, prohlížím ji. Po chvíli nacházím nějaké oděrky a zároveň k tomu dostávám informaci, že prý předchozímu jezdci „nějak upadla“, ať si na ní dávám pozor. Koukám s vyvalenýma očima a jdu si motorku odvézt domů.

Nedočkavě startuji a hned mě překvapuje, jak pěkně běží a pobrumlává si do výfuku. Seznamuju se s ovládáním. Na levém řidítku jsou ovladače pro tlumené a dálkové světlomety, tlačítko pro světelnou houkačku, ovladač blikačů, klakson a tlačítko vypnutí systému ABS, které stačí na cca 5 sekund přidržet a je deaktivováno. Uprostřed je digitální displej schovaný za malým, ale účinným plexi štítkem zobrazujícím informace o stavu paliva v nádrži, celkovému počtu ujetých kilometrů, denní počitadlo kilometrů, otáčkoměr ve spodní části displeje ataké hodiny a zařazený kvalt. Na pravém řidítku je kolébkový chcípák a tlačítko startéru.

Oblíkám se, usedám na stroj a přicházím na první neduhu, stojánek jde sklopit tak ztuha, že jsem si málem vykloubil kotník. Třeba je to jen následek předchozích pádů… Řadím jedničku. což je doprovázeno celkem silným klapnutím Říkám si: „Hm, to bude tím prvním zařazením, je to studený…“ Rozjíždím se, dávám dvojku a hned narážím na neutrál. Při řazení se tady nevyplácí být jemný, ale musí se tam kvalt důrazně poslat, jinak se bude řadit „falešný“ neutrál. První jízdu dávám po městě a začínám přicházet motorce na chuť. Jako by říkala: tady se mi líbí. Díky své hmotnosti a těžišti je velice obratná, hravá, krásně se s ní manipuluje. Spojka jde zlehka a tudíž není problém jí ovládat pouze jedním prstem, totéž platí o přední brzdě. Zadní brzda má trošku delší chod, ale to je celkem jedno, protože jí člověk vůbec nepotřebuje, vše zvládá ubrzdit s klidem předek. Pérování je výborně naladěné a pobírá nerovnosti s naprostou lehkostí. V jedné zatáčce jsem dokonce potkal pootevřený kanál a tlumiče se s tím vypořádaly líp, než bych čekal.

Mohlo by vás zajímat:  Cena BMW M v MotoGP. Vítěz v roce 2024 si odveze zcela nové BMW M5

Vyjíždím z města do lehkého terénu, vypínám ABS, stoupám si do stupaček a začíná další legrace. GéeSo poslouchá na slovo a projevuje se jeho obratnost a lehkost. Projíždím různé hupy a nerovnosti, tlumiče fungují parádně. Problém nastane až, když se člověk chce svézt po zadním nebo z nějakého hrbu přes spojku přejet na druhý. To je pak slyšet tak tupá rána z předních tlumičů že mi z toho málem vypadla plomba. Je to bohužel daň za cenu motocyklu (startuje na 155 000 Kč). Zase na druhou stranu, kolikrát člověk bude tahat „kinderGéeSo“ po zadním nebo lítat po nějakých skocích…? Tahle motorka se nejlépe cítí ve městě nebo při přejezdu v lehkém terénu.

Tohle malé GéeSo mě velice mile překvapilo. Krásně poslouchá řidiče. Je to stroj, na kterém se parádně jezdí po městě, bez problému jede po dálnici, aniž by na řidiče extra foukalo, a když vás překvapí uzavírka dálnice a s tím související ucpané město, prostě to vezmete to terénem. Můžete se spolehnout na to, že všude dojedete včas. Prostě ideál jak pro začátečníky, dámy řidičky, tak i pro majitele dospělého GS, který si chce zablbnout s jistotou udržení motorky v jakékoliv krkolomné situaci.

Technické údaje:

Motor

 
TypVodou chlazený čtyřdobý jednoválec, čtyři ventily, dva vačkové hřídele
Vrtání x zdvih80 mm x 62,1 mm
Zdvihový objem313 ccm
Nominální výkon25 kW/34 koní při 9500 ot./min (ECE Verze)
Největší točivý moment28 Nm při 7500 ot./min
Kompresní poměr10,6:1
Úprava paliva/ Systém řízení motoruElektronické vstřikování paliva BMS-E2.
Čištění spalinUzavřený třícestný katalyzátor, emisní norma EU-4
Jízdní vlastnosti 
Největší rychlost143 km/h
Spotřeba paliva dle WMTC na 100km3,33 l
Typ palivaBezolovnatý benzín Natural 95
Elektrické systémy  
AlternátorAlternátor 308 W
Baterie12 V / 8 Ah, bezúdržbová
Přenos energie 
SpojkaMechanicky ovládaná spojka v olejové lázni
Převodovka6stupňová převodovka integrovaná v bloku motoru.
PohonŘetězová sada
Podvozek / brzdy  
RámTrubkový ocelový rám
Vedení předního kola / odpruženíUpside-down vidlice Ø 41 mm
Vedení zadního kola / odpruženíHliníková kyvná vidlice, nastavitelné předpětí
Dráha pružiny vpředu /vzadu180 mm / 180 mm
Rozvor kol1420 mm
Závlek98 mm
Rejdový úhel hlavy63,3°
KolaLitá kola z hliníkové slitiny
Rozměr ráfků vpředu2,50 x 19″
Rozměr ráfků vzadu4,0 x 17″
Pneumatiky vpředu110/80 R 19
Pneumatiky vzadu150/70 R 17
Brzdy vpředuJednokotoučové, průměr 300 mm, 4pístkový pevný třmen
Brzdy vzaduJednokotoučové, průměr 240 mm, 1pístkové plovoucí třmeny
ABSBMW Motorrad ABS
Rozměry / hmotnost  
Délka2 075 mm
Šířka (nad zrcátkem)880 mm
Výška (bez zrcátek)1 230 mm
Výška sedadla při hmotnosti prázdného vozidla835 mm (820 mm: Snížené sedlo; 850 mm Komfortní sedlo)
Délka podsedlového rámu při hmotnosti prázdného vozidla1 870 mm (1 840 mm: Snížené sedlo; 1 900 mm: Komfortní sedlo)
Hmotnost prázdného vozidla, připraveno k jízdě, plně natankováno 1)169,5 kg
Celková přípustná hmotnost345 kg
Užitečná nosnost (u sériové výbavy)175,5 kg
Využitelný objem nádrže11 l
z toho rezervacca. 1 l
Mohlo by vás zajímat:  Poslední možnost pořídit si legendární modely Indian Motorcycle se vzduchem chlazenými motory