Retro skútr Honda Super Cub se vrací do Evropy

První model Honda Super Cub C100 byl představen v roce 1958, kdy japonská značka slavila 10. výročí své existence. Téměř o 60 let později, v roce 2017, byl vyroben 100miliontý Super Cub, čímž se z tohoto stroje stalo nejpopulárnější motorové vozidlo na světě. Dosud byl nejnovější model – Super Cub C110 – dostupný v Japonsku, kde získal velkou oblibu mezi firemními zákazníky včetně japonské pošty, a v Jihovýchodní Asii, kde si našel místo v domovech mnoha lidí jako soukromý dopravní prostředek.

Super Cub se od klasické šablony neodchyluje, nárůst výkonu a točivého momentu díky motoru o objemu 125 cm3 napomáhá při pohybu v městském provozu; také jeho automatická odstředivá spojka byla vylepšena, aby se dokázala vypořádat s nárůstem výkonu a poskytla mimořádně hladké a tiché řazení. Vylepšení se dotkla i ocelového rámu, který byl optimalizován s důrazem na vyváženou tuhost, která je v případě modelu Super Cub zárukou skvělé použitelnosti. Přední i zadní odpružení s dlouhým zdvihem, 17palcová kola z hliníkové slitiny, či přední kotoučová brzda jsou zárukou svižných a sebejistých jízdních vlastností a vysokého brzdného výkonu. Osvětlení tvořené výhradně LED diodami dodává stroji moderní dotek, zatímco inteligentní klíč Smart Key je zárukou pohodlí při každodenním používání.Všechny detaily jsou čisté a kvalitní na pohled i na dotek a nabízejí elegantní rovnováhu mezi hladkými, jemně zakřivenými částmi a ostrým okrajem chráničů nohou a předního i zadního blatníku. Zadní blatník je mimořádně tenký a namísto z plastu je vyroben z lisované oceli, čímž je zdůrazněna klasická silueta ve tvaru písmene S.

Mohlo by vás zajímat:  Policie radí, jak připravit děti na bezpečný návrat do škol

Již od první generace modelu Super Cub je jeho klíčovým prvkem „jednotka“ řízení, která spojuje jinak samostatné prvky – vidlici, řídítka a chrániče nohou – do jednoho nedílného celku. U původního stroje byla řídítka ve tvaru ptačích křídel příjemná na dotek a mezi zákazníky velmi oblíbená. Tento motiv odráží i nový Super Cub C125 s kovanými zkosenými řídítky, obalenými zakřiveným lisovaným plastem, v němž se nacházejí spínače a přístroje.

Rukojeti jsou umístěny v přirozené a uvolněné poloze, takže jezdec může na stroji sedět vzpřímeně a má tak skvělý výhled před sebe i do stran. Pro vyšší komfort je sedlo opatřeno silnější a hustší uretanovou pěnou než u verze C110. Výřezy na obou stranách jeho přední části umožňují jezdci snáze dosáhnout na zem.

Veškeré osvětlení je tvořeno moderními a jasnými LED diodami. Hloubku designu stroje zdůrazňují také přístroje oddělené dvěma chromovými kroužky. Ve vnějším kruhu se nachází analogový ukazatel rychlosti a kontrolky, zatímco střední část je vyhrazena pro digitální displej.

Moderním prvkem stroje je inteligentní klíč Honda Smart Key; stačí jej mít v kapse a zapomenout na něj. Super Cub C125 je připraven vyrazit. Klíč ovládá imobilizér, který zvyšuje ochranu proti odcizení, a je vybaven funkcí „odpovědi“, kdy ukazatele směru po stisknutí tlačítka zablikají a usnadní tak nalezení vozidla na zaplněných parkovištích. Jako hold svým předchůdcům (a na připomínku historie značky Honda) je na klíči umístěno historické 3D ‘Old Wing’ logo.

Mohlo by vás zajímat:  Závody v centru Moravského Krumlova nadchly tisíce fanoušků

Jednoduchý, robustní, spolehlivý, úsporný; to je stručná charakteristika motoru Super Cub C125. Vzduchem chlazený dvouventilový SOHC motor o objemu 125 cm3 s elektronickým vstřikováním paliva byl kosmeticky vylepšen použitím matného laku s kovovým vzhledem a chromových detailů, jež mu dodávají prémiový vzhled. Změny se dotkly také jeho vnitřních částí a zaměřily se především na lepší jízdní vlastnosti.

Hlučnost motoru se snížila na minimum díky využití šikmých primárních ozubených kol a přesnějších radiálních ložisek klikového hřídele. Buben řazení byl nově opatřen ložisky, která přispívají k plynulejším změnám rychlostních stupňů; rameno řazení je opatřeno gumou (rovněž za účelem snížení hluku) a optimalizovaný pryžový tlumič spojky snižuje rázy řazení.

Vrtání a zdvih jsou 52,4 x 57,9 mm a kompresní poměr dosahuje hodnoty 9,3:1. Maximální výkon 7,1 kW je dostupný při 7 500 ot./min. a točivý moment vrcholí hodnotou 10,4 Nm při 5 000 ot./min.; křivky výkonu i točivého momentu jsou lineární, s plynulým nárůstem od středních otáček až po jejich maximální hodnotu. Převodovka je čtyřstupňová a – v souladu s tradicí modelu Super Cub – je řazení ovládáno automatickou odstředivou spojkou, která nepotřebuje spojkovou páku.

Motor modelu Super Cub C125 se vyznačuje spotřebou 1,5 l/100 km (v režimu WMTC), což mu s nádrží o objemu 3,7 l poskytuje dojezd přibližně 245 km.

[ngg_images source=“galleries“ container_ids=“410″ display_type=“photocrati-nextgen_basic_thumbnails“ override_thumbnail_settings=“0″ thumbnail_width=“100″ thumbnail_height=“75″ thumbnail_crop=“1″ images_per_page=“0″ number_of_columns=“0″ ajax_pagination=“0″ show_all_in_lightbox=“0″ use_imagebrowser_effect=“0″ show_slideshow_link=“0″ slideshow_link_text=“[Show as slideshow]“ order_by=“sortorder“ order_direction=“ASC“ returns=“included“ maximum_entity_count=“500″]

Mohlo by vás zajímat:  Jak zazimovat sezónně užívané motory

Technické parametry

MOTOR 
TypVzduchem chlazený, čtyřtaktní, s rozvodem SOHC a se 2 ventily
Zdvihový objem125 cm3
Vrtání x zdvih52,4 x 57,9 mm
Kompresní poměr9,3:1
Maximální výkon7,1 kW při 7 500 ot./min.
Max. točivý moment10,4 Nm při 5 000 ot./min.
Olejová náplň1,0 litru
PALIVOVÝ SYSTÉM 
KarburaceElektronické vstřikování paliva PGM-FI
Objem palivové nádrže3,7 litru
Spotřeba paliva1,5 l/100 km (v režimu WMTC)
ELEKTRICKÁ SOUSTAVA 
StartováníElektrické
Baterie 12 V – 3,5 Ah
HNACÍ ÚSTROJÍ 
Typ spojkyMokrá lamelová spojka a automatická odstředivá spojka
Typ převodovky4stupňová
RÁM 
TypJednopáteřní ocelový rám
PODVOZEK 
Rozměry (D x Š x V)1 915 x 720 x 1 000 mm
Rozvor kol1 245 mm
Úhel přední vidlice26,5°
Závlek71 mm
Výška sedla780 mm
Světlá výška125 mm
Poloměr otáčení2,0 m
Pohotovostní hmotnost109 kg
ZAVĚŠENÍ KOL 
Typ vpředu26mm teleskopická vidlice
Typ vzaduDva tlumiče 
KOLA 
Typ vpředu10paprskové, z lehké slitiny
Typ vzadu10paprskové, z lehké slitiny
Pneumatika vpředu70/90-17M/C 48P
Pneumatika vzadu80/90-17M/C 50P
BRZDY 
Typ vpředuJeden 220mm hydraulický kotouč
Typ vzadu130mm bubnová 
SVĚTLA 
SvětlometLED
Zadní světloLED

Veškeré parametry jsou předběžné a mohou být bez předchozího upozornění změněny.