Řada KTM RC 2022 přenáší „DNA KTM“ na silnice

Řada KTM RC je již mnoho let základním modelem Supersportu v řadě KTM, čímž vyplňuje mezeru Sportsbike v řadě KTM. Nová řada KTM RC se nyní může pochlubit designem inspirovaným Grand Prix, podvozkem odvozeným od skutečných závodů a špičkovou elektronikou, která byla v segmentu Supersportu s malým objemem dosud nevídaná.

Bezprostředně nejaktuálnější aktualizací je styl inspirovaný Grand Prix, který vidí přepracování téměř každého panelu, který se může pochlubit liniemi inspirovanými závody a dvěma novými barevnými kombinacemi, které jasně definují sportovní charakter těchto motocyklů. Tento nový design také optimalizoval ochranu před větrem a povětrnostními vlivy a vylepšil řízení tepla pomocí kombinace vnitřních a vnějších panelů karoserie k přímému proudění vzduchu pryč od jezdce. Zadní karoserie byla co nejvíce zmenšena pro agresivnější profil, ale také proto, aby předvedla co nejvíce z přepracovaného pomocného rámu ocelových mříží.

Jako opravdová sportovní kola byla věnována zvláštní péče zlepšení celkové ergonomie. Oblast kolen je nyní ergonomicky vyvinuta, aby umožňovala snadnější a plynulejší pohyb jezdce, byla co nejužší s největší možnou kontaktní plochou. Zcela nový dvoudílný držák kokpitu a čelního skla využívá horní část z litého hliníku a spodní kompozitní část, která zajišťuje světlomet, přičemž byla přidána větší palivová nádrž pro lepší každodenní jízdu, pohodlí a palivo rozsah. Nová karoserie je snadno odnímatelná, používá se snížený počet šroubů a také přepracovaný montážní systém. Díky tomu je výměna pouliční karoserie za panely připravené na závody praktičtější. Nejpozoruhodnější aktualizace řady KTM RC však najdete pod novou karoserií.

Mohlo by vás zajímat:  Harley-Davidson Factory Racing testoval na okruhu Barcelona-Catalunya po závodech MOTOGP

Řada 2022 KTM RC byla vyvinuta se zaměřením na úsporu hmotnosti s rozsáhlými úsporami v celém podvozku. Zcela nový design kol představuje oproti předchozí generaci úsporu neodpružené hmotnosti 3,4 kg, zatímco nový brzdový systém ByBre ušetří působivých 960 gramů. Také rám prošel nožem s úsporou 1,5 kg. Zásadní modernizací prošlo také odpružení s nastavitelnou otevřenou přední vidlicí WP APEX vzhůru nohama vpředu, která nabízí 30 kliknutí nastavení komprese vlevo a 30 kliknutí pro odskok vpravo. Řada KTM RC 390 je vybavena zadním tlumičem WP APEX, který nabízí nastavení předpětí a nastavení odrazu 5 kliknutí. KTM RC 125 je vybavena přední vidlicí WP APEX s otevřenou kazetou se zcela novým sportovnějším továrním nastavením a novým tlumičem WP APEX s funkcí děleného pístu.

Každý model řady KTM RC je poháněn nejmodernějším, kapalinou chlazeným, jednoválcovým čtyřválcem s dvojitým vačkovým hřídelem, čtyřmi ventily a elektronickým vstřikováním paliva. Díky novému designu airboxu přináší řada KTM RC pro rok 2022 vyšší točivý moment ve srovnání s předchozími modely. KTM RC 390 také obdržel nové mapování motoru pro zvýšení točivého momentu a celkové ovladatelnosti. Z elektronického hlediska stanoví řada KTM RC nové generace měřítko pro segment supersportu s malým výtlakem, přičemž KTM RC 390 se může pochlubit výběrem pomůcek pro jezdce, které jsou obvykle k dispozici pouze u větších motocyklů, konkrétně SUPERMOTO ABS, Lean Angle Cornering ABS a Cornering MTC a volitelný Quickshifter+.

Mohlo by vás zajímat:  Motocykly a skútry Yamaha pro rok 2025

KTM MY RIDE lze nyní také přidat do KTM RC 125 a KTM RC 390 díky novému barevnému displeji TFT, který umožňuje jezdcům přístup k důležitým informacím na první pohled, s přidanou flexibilitou možnosti přizpůsobit displej tak, aby ukázal, co chtějí vidět. Displej také automaticky přizpůsobuje svůj jas okolnímu světlu. Řada 2022 KTM RC jako balíček slibuje, že přinese do oblasti Supersportu více READY TO RACE se skutečnými schopnostmi a technologiemi, které budou odpovídat závodům.

Řada KTM RC nové generace bude k dispozici u prodejců v březnu 2022.