Podmola po pádu sešívali v obličeji

Prokázal, že je nezdolným drsňákem. Kolem 200. kilometru třetí etapy Dakarské rallye nepříjemně havaroval. Libor Podmol dopadl hlavou na šutry až měl všude na tváři krev. Několik jezdců mu zavolalo pomoc a vrtulník s doktory. „Byla to slušná rána. Dali mi devět stehů nad pravým okem a pokračoval jsem dál. Hodně mě ještě bolí ruka,“ popisoval velmi těžké chvíle Podmol, který dorazil do cíle s dvouhodinovým zpožděním na 75. místě.

Drsná byla třetí etapa, ve které si účastníci zkusili snad všechny možné terény – od vyschlých řečišť po velké písečné duny. Libor Podmol se zkraje dostával do tempa, pohyboval se kolem 50. a 40. místa. „Jel jsem ve skupině s Benji Melotem, který byl několikrát na pódiu v kategorii jezdců bez asistence. Jeli jsme hezky a já tu skupinku vedl. Jenže pak přišly kameny a já jeden z nich trefil,“ vyprávěl slavný freestyle motokrosař.

Dosud na letošním Dakaru několikrát spadl, například v neděli vyletěl z motorky po highsideru. Pokaždé se však jednalo o přistání bez větších komplikací. A v kamenitých cestách v první etapě si dával velký pozor na chybu. V pondělí ale dopad nebyl měkký… „První kámen mě hodil s motorkou na druhý a pak jsem letěl na šutry. Bohužel hlavou. Hrozně z mého obličeje chcala krev, takže mi kluci zavolali helikoptéru. Já ale rozhodně nechtěl končit, organizátoři mi ránu zašili devíti stehy a pokračoval jsem dál,“ popisoval velmi náročné momenty Podmol, který má levé oko značně potlučené a na něm monokl.

Mohlo by vás zajímat:  OPEN MČR Supermoto v Melku

Pojede na „Žižku“

To ale není ze zdravotních potíží vše: „Hodně mě bolí ruka, což je zásadní problém. Už mám v sobě prášky na bolest, takže docela dobrý,“ dodal Podmol cestou do sprchy. Ránu si nemůže pořádně zkontrolovat, protože je v cíli maratonské etapy. „Není zde rentgen ani sádra. Zkusím dojet zítra do dalšího bivaku, kde mě lépe zkontrolují a ošetří. A když to půjde, budu pokračovat dál. Bude to ale zajímavé, pojedu na Žižku.

Podmol se účastní Dakaru v kategorii bez asistence, k dispozici nemá žádného mechanika. V průběžném pořadí je na 58. místě se ztrátou skoro pěti hodin. V kategorii bez asistence je však desátý a na lídra ztrácí hodinu a půl.