Obrazem: Muzeum motocyklů v Pavlíkově u Rakovníka po druhé

Minulý týden jsme se do motocyklového muzea v Pavlíkově podívali poprvé, teď to bude po druhé. Dnes jsme si pro vás vybrali tři překrásné kousky. Muzeum je plné krásných motorek, ale také dalších dalo by se říct „zajímavostí“. Některé z nich už jsme vám nabídli na našem facebookovém profilu.

Hned po příchodu nás zaujala motorka pyšnící se jménem ROYALENFIELD. Anglický motocykl s dieselovým motorem z padesátých let minulého století, který ale nebyl vyráběn v Anglii nýbrž v indickém Madrasu, dnešním Chennai. Byl to jediný sériově vyráběný stroj této třídy s dieselovým motorem. Ani se mi nechce věřit informaci, kterou jsem někde získal – spotřeba 1,0 litru na 100 km. Je to možné?

[nggallery id=15]

Nepřehlédnutelná je ČZ175 VATIKÁN. Motorka, která vznikala z popudu armády, byla vybrána pro papežskou gardu. Motorka byla ve smetanově bílé barvě a součásti, jež se běžné chromovaly, tu byly zlacené. Objednáno bylo 14 strojů. Kdo a proč si v té době vybral právě strakonickou továrnu jako dodavatele motorek papežské gardě? Těžko říct.

[nggallery id=14]

Koho by nechal v klidu Indian, v tomto případě INDIAN FOUR z roku 1936. Firma Indian zakoupila v roce 1927 konstrukční práva motocyklů ACE a začala vyrábět čtyřválce. Indian Four byl dodáván ve dvou provedeních: 402 a později 439 (mohutné žebrování, upravený výfuk, nádrž s větším objemem), což je i tento stroj. Škoda, že čtyřválce byly příliš drahé a Indian nevydržel a zanikl.

Mohlo by vás zajímat:  Husqvarna Factory Racing a ProTaper obnovují dlouhodobé partnerství pro rok 2025

[nggallery id=16]

Další informace o těchto i dalších motorkách na vás čekají v Pavlíkově. Udělejte si čas a zajděte se podívat.

OLYMPUS DIGITAL CAMERA

-VS-