Inspirován britskou „kavárenskou“ kulturou padesátých a šedesátých let. Nový model GT650 odráží styl svého předchůdce, ale je to zcela nový motocykl. Jeho ergonomie nabízí snadný dosah na řidítka pro optimální kombinace pocitu z řízení a pohodlí. Zadní opěrky nohou zlepšují oporu v zatáčkách, čímž jezdce posouvají kupředu, do sportovního pocitu z jízdy na GT.
Vzduchem/olejem chlazená paralelní dvojitá konfigurace, která byla vybrána pro své nezahlcené linie. Motor 648 cm³ vytvořen pro jízdu v reálném světě, s dostatečnou silou pro lehkou jízdu v městské dopravě nebo bez námahy na otevřené cestě. Dvojité těleso škrticí klapky spárované s vysoce přesným systémem vstřikování paliva Bosch vede k vynikající odezvě škrtící klapky v celém rozsahu otáček.
Royal Enfield poprvé používá šestistupňovou převodovku, vyvinutou speciálně pro 650 Twin – prošla náročným testováním, s pečlivě vybranými převodovými poměry, které dodávají nejlepší poměr pro všechny jízdní podmínky. Výsledek je patrný z optimálního řazení a ideálního záběru. Převodovka je doplněna o spojku, která má asistovanou funkci pro lehký stisk páky.
A víte, že…?
…v roce 1955 zřídila firma svou pobočku v Indii zavřela roku 1967 svůj závod ve Velké Británii a výroba pokračovala dále již jen pod hlavičkou společnosti Enfield India. Když v roce 1993 získala značku skupina Eicher a od královské rodiny dostala opět souhlas s používáním přívlastku Royal a jméno značky se tedy vrátilo do původní podoby „Royal Enfield“.
Technické specifikace
Motor
Typ: 2 válec, 4-taktní, vzduchem/olejem chlazený
Zdvihový objem: 648 cc
Maximální výkon: 47 koní při 7100rpm
Maximální točivý moment: 52 Nm při 4000 rpm
Systém digitálního elektronického zapalování
Spojka: Mokrá, vícelamelová
Převodovka: 6 stupňová
Rozměry
Rozvor: 1360 mm
Světlá výška: 174 mm
Délka: 2122 mm
Šířka: 790mm
Výška sedla: 790mm
Hmotnost: 198 Kg
Objem nádrže: 12.5l