Nové BMW R 18 Transcontinental a nové BMW R 18 B

Nové BMW R 18 Transcontinental a R 18 B: „Big Boxer“ jako Grand American Tourer pro luxusní cestování a jako Bagger pro stylové cestování po amerických dálnicích.

S novými modely R 18 Transcontinental a R 18 B „Bagger“ rozšiřuje BMW Motorrad rodinu motocyklů R 18 o velké cestovní modely – Grand American Tourer, které jsou obzvláště oblíbené v USA. Stejně jako u stávajících modelů R 18, i nové R 18 Transcontinental a R 18 B spojují vzrušující výkon velkého motoru „Big Boxer“ s klasickou koncepcí podvozku vycházející z historických modelů, s exkluzivní výbavou a stylovým designem.

Díky tomu je R 18 Transcontinental ideální pro cestování a jízdy na dlouhé vzdálenosti v americkém stylu, a to jak pro jízdu sólo, tak i se spolujezdcem a zavazadly. Naproti tomu model R 18 B je navržen jako „stroj pro jezdce“ poskytující emotivní potěšení z jízdy a je ideální pro stylové cestování a výletní projížďky.

Mezi speciality nového modelu R 18 Transcontinental patří přední kapotáž s vysokým větrným štítem, větrným deflektorem, přístroje se čtyřmi analogovými kruhovými ukazateli a 10,25palcovým barevným displejem, přídavný světlomet, zvukový systém Marshall, ochranný rám motoru, boční kufry, zadní kufr, vyhřívání sedla, chromované ozdobné prvky a motor ve stříbrné metalíze.

Naproti tomu nový model R 18 B se obejde bez zadního kufru a přesně ve stylu „bagger“ je vybaven kromě jiného nízkým větrným štítkem, štíhlejším sedlem a motorem v matně černé metalíze.

Nejvýkonnější boxer BMW všech dob s plným točivým momentem.
Srdcem nových modelů R 18 Transcontinental a R 18 B je dvouválcový motor typu boxer, „Big Boxer“, který byl pro modely řady R 18 vyvinut zcela nově. Nejen jeho působivý vzhled, ale i technické parametry ukazují na jeho vazbu na tradiční vzduchem chlazené motory boxer od BMW Motorrad, které poskytují inspirativní jízdní zážitky již více než sedm desetiletí, přesně od roku 1923, kdy se začaly vyrábět. Nový motor „Big Boxer“ má dokonce i některé stejné konstrukční prvky, jako je například oddělený blok a skříň převodovky a ventilový rozvod OHV s dvojicí vačkových hřídelů. Současný motor má však spalovací prostory navržené na základě nejnovějších poznatků, je vybaven čtyřventilovou technikou, nepřímým vstřikováním a dvojitým zapalováním. 

Na rozdíl od dřívějších vzduchem chlazených dvouventilových motorů boxer od BMW Motorrad má kovaný klikový hřídel motoru „Big Boxer“ uprostřed přídavné hlavní ložisko, které zabraňuje nežádoucím vibracím vznikajícím v motoru s takto velkým zdvihovým objemem.

Nejvýkonnější dvouválcový plochý dvouválec, jaký kdy byl nabízen v sériově vyráběném motocyklu, se vyznačuje objemem 1802 cm3 a dosahuje výkonu 67 kW (91 k) při 4750 1/min. V rozmezí 2000 až 4000 otáček za minutu poskytuje za všech okolností točivý moment více než 150 Nm a také živelný zátah a jadrný zvuk.

Šestistupňová převodovka je umístěna ve dvoudílné hliníkové skříni, je navržena jako čtyřhřídelová a její ozubená kola mají šikmé ozubení. Zpětný chod je k dispozici jako volitelná výbava. Řadí se manuálně a je poháněn elektromotorem (startérem) přes vložený převod.

Stejně jako u všech motocyklů BMW s motory typu boxer je i v případě nových modelů R 18 Transcontinental a R 18 B točivý moment přenášen z převodovky na zadní kolo spojovacím hřídelem s křížovým kloubem – v případě modelů R 18 jsou tyto díly poniklované a otevřené, takže odkrývají pohled na fascinující techniku. Vzadu je použit úhlový převod a vpředu u výstupu z převodovky je instalován tripoidní kloub, který kompenzuje délkový rozdíl vznikající při propružení.

Dvoutrubkový rám z oceli vyztužený tvarovanými plechovými díly, zadní kyvná vidlice s integrovaným pohonem a velmi tuhou stavbou.
Srdcem podvozku nových modelů R 18 Transcontinental a R 18 B je dvojitý trubkový rám z ocelových trubek doplněný plechovými prvky. Jeho konstrukce se drží dlouholeté tradice tohoto typu rámu používaného u motocyklů BMW Motorrad. Mimořádně vysoká kvalita výroby a pozornost věnovaná detailům se projevuje i v sotva postřehnutelných detailech, jako jsou svařované spoje mezi ocelovými trubkami a litými nebo kovanými díly. Stejně jako u legendárního BMW R 5, i zadní kyvné rameno, které je vyrobeno v podobném designu, nese přišroubovaný a uzavřený úhlový převod pohonu zadního kola.

Mohlo by vás zajímat:  Rekordní víkend na Mistrovství světa Superbiků v Mostě

Geometrie podvozku nového modelu R 18 Transcontinental a R 18 B byla odpovídajícím způsobem upravena s cílem dosáhnout vynikající jízdní stability a současně vynikajících jízdních vlastností, a to i při jízdě ve dvou s plným zatížením. Úhel čepu řízení nyní činí 62,7 stupně (R 18/R 18 Classic: 57,3 stupně) a závlek je 183,5 mm (R 18/R 18 Classic: 150 mm). V porovnání s modely R 18 a R 18 Classic se rozvor náprav R 18 Transcontinental a R 18 B zkrátil z původních 1731 mm na 1695 mm.

Teleskopická vidlice s pouzdry, pružicí vzpěra cantilever, kola z lehké slitiny a kotoučové brzdy v kombinaci s plně integrovaným systémem BMW Motorrad Full Integral ABS.
Prvky odpružení nového modelu R 18 Transcontinental a R 18 B záměrně nejsou elektronicky řízené. Místo toho teleskopická vidlice a zadní centrální pružicí jednotka s progresivní charakteristikou a automaticky nastavitelným předpětím zajišťují vynikající kontrolu nad koly z lehké slitiny a komfortní odpružení. Aby bylo dosaženo co nejlepší odezvy i při jízdě se spolujezdcem a plným zatížením, má zadní pružicí jednotka progresivní charakteristiku a automatickou kompenzaci zatížení. Stejně jako u legendárního BMW R 5 jsou trubky teleskopické vidlice uloženy v pouzdrech. Průměr trubek vidlice je 49 mm, zdvih odpružení vpředu i vzadu činí 120 mm. Nové R 18 Transcontinental a R 18 B zpomalují dvojité kotoučové brzdy vpředu a jednoduché kotoučové brzdy vzadu ve spojení se čtyřpístkovými pevnými třmeny a integrovaným protiblokovacím systémem BMW Motorrad Full Integral ABS.

Dynamický tempomat (DCC) ve standardní výbavě. Aktivní tempomat (ACC) – tempomat s kontrolou odstupu pro pohodové cestování jako výbava na přání.
R 18 Transcontinental a R 18 B jsou sériově vybaveny dynamickým tempomatem DCC (Dynamic Cruise Control). DCC automaticky udržuje rychlost jízdy nastavenou jezdcem. Dynamický znamená, že přednastavená rychlost se udržuje konstantní i při jízdě z kopce. Aktivní tempomat (ACC) umožňuje uvolněnou jízdu s automatickou kontrolou vzdálenosti od vozidla nebo motocyklu vpředu, aniž by jezdec musel rychlost regulovat manuálně. Pomocí radarů integrovaných v přední kapotáži motocykl buď automaticky zrychluje, aby dosáhl nastavené rychlosti, nebo v případě rozpoznání pomalejšího vozidla odpovídajícím způsobem zpomalí s využitím integrovaného brzdového systému. Systém ACC rovněž zajišťuje mimořádně bezpečné průjezdy zatáčkami. V případě potřeby systém v zatáčce automaticky zpomalí a jezdci tím zajistí správnou rychlost pro pohodlný a bezpečný úhel náklonu.

Vynikající ergonomie pro co nejlepší ovládání motocyklu.
Nové modely R 18 Transcontinental a R 18 B se vyznačují přirozenou, takzvanou „středovou“ polohou stupaček, která je zcela v souladu s filozofií BMW Motorrad.

Tato klasická poloha za válci je nejen typická pro BMW, ale umožňuje také uvolněnou a aktivní jízdní pozici pro co nejlepší ovládání motocyklu. Model R 18 Transcontinental je standardně vybaven mimořádně pohodlným sedlem vybaveným vyhříváním, které zajišťuje vysoký komfort jízdy na dlouhé vzdálenosti i ve dvou osobách. R 18 B má poněkud štíhlejší sedlo navržené pro dvě osoby. R 18 Transcontinental je sériově vybaveno velkými stupačkami a nové R 18 B širšími a pohodlnějšími stupačkami než model R 18.

Přístroje s klasicky řešenými kulatými ukazateli a 10,25″ barevným displejem s mapovou navigací pro pohodlné plánování trasy a s rozsáhlou konektivitou ve standardní výbavě.
Přístroje jsou speciálně navržené pro R 18 Transcontinental a R 18 B. Jsou tvořené čtyřmi analogovými kulatými budíky a 10,25″ barevným displejem, který je harmonicky integrován do jinak klasicky pojatých přístrojů nesoucích hrdý nápis „BERLIN BUILT“. Současně je ale na dokonale čitelném barevném displeji k dispozici maximum dalších funkcí a informací.

Mohlo by vás zajímat:  Nové pojištění MotogGap: Aby se z harleye nestal moped

Barevný 10,25palcový TFT displej je vybaven mapovou navigací, rozsáhlými funkcemi konektivity a vyniká přehledným menu s promyšlenou koncepcí obsluhy. Umožňuje zejména zobrazení navigační mapy na přístrojovém panelu prostřednictvím chytrého telefonu a aplikace BMW Motorrad Connected, takže zcela odpadá potřeba dalšího displeje.

Pro zajištění dlouhé životnosti je obrazovka opatřena tvrzeným, a tudíž extrémně odolným skleněným krytem. Pro ideální zobrazení je antireflexní a současně je chráněn proti znečištění a poškrábání speciální povrchovou úpravou. Rozlišení Full HD s 1920 x 720 pixely nabízí jedinečné detaily a ostrost.

V režimu celé obrazovky se naplno projeví zobrazovací schopnosti. Alternativní zobrazení s rozděleným displejem umožňuje zobrazit na ploše obrazovky několik funkcí současně a zároveň přehledně. Lze je ovládat pomocí ovladače Multicontroller. Hlavní část displeje (tzv. Pure Ride Screen) zobrazuje rychloměr a otáčkoměr, jakož i základní funkce a menu. Alternativně se zobrazuje také navigační mapa prostřednictvím aplikace BMW Motorrad Connected. Na další dělené obrazovce se zobrazuje palubní počítač, cestovní počítač, šipková navigace, aktuální telefonní hovor nebo zdroj rádia/média.

Součástí nového displeje jsou dvě rádiové antény pro připojení například k helmě nebo chytrému telefonu. Jedna anténa je k dispozici pro Bluetooth, druhá umožňuje výměnu dat prostřednictvím bezdrátových rozhraní WiFi a Bluetooth.

Tři jízdní režimy a standardně dodávané systémy ASC a MSR zajišťují vysokou míru zábavy a bezpečnosti při jízdě. Asistent pro couvání a kontrola rozjezdu do kopce jako výbava na přání.
Aby bylo možné vyhovět individuálním potřebám zákazníků, jsou nové modely R 18 Transcontinental a R 18 B standardně nebo na přání vybaveny třemi jízdními režimy: Rain, Roll a Rock. Součástí standardní výbavy je také systém automatické kontroly stability ASC (Automatic Stability Control), který zajišťuje vysokou úroveň bezpečnosti. Kromě toho jsou nové modely R 18 Transcontinental a R 18 B standardně vybaveny systémem regulace brzdného točivého momentu motoru (MSR). Kromě další výbavy usnadňuje manévrování asistent pro couvání a funkce kontrolovaného rozjezdu do kopce Hill Start Control.

Nové modely R 18 Transcontinental a R 18 B: Ikonický vzhled v kombinaci se vzhledem pevného rámu a moderními technologiemi.
Nové R 18 Transcontinental vyniká jako luxusní cestovní stroj, zatímco nové R 18 B jako stylový „Bagger“. Pro obě novinky je charakteristická čistota a jednoduchost tvarů s dokonale integrovanou přední kapotáží, kufry a v případě R 18 Transcontinental i zadním kufrem. 

Přenášejí ikonický styl velkých cestovních motocyklů let minulých do současnosti. Puristický design, který byl formován mnoha klasickými modely BMW Motorrad, je zde oživován v mnoha detailech. Funkční a styl určující prvky, jako je dvojitý trubkový rám, palivová nádrž s objemem 24 litrů ve tvaru kapky, odkrytý spojovací hřídel nebo lakování s dvojicí linek (volitelné), připomínají legendární motocykly BMW s motory boxer. Také odpružení se skvěle vrací do starých časů. Spolu s oboustrannou kyvnou zadní stavbou a předním odpružením cantilever se podařilo dokonale přenést uspořádání tuhého rámu modelu R 5 do moderní doby.

Audiosystém se zvukovým systémem Marshall: Nový digitální zvukový rozměr jako standardní výbava.
Se zvukovým systémem Marshall nabízejí nové motocykly R 18 Transcontinental a R 18 B intenzivní zvukový zážitek. Již ve standardní výbavě jsou obě novinky vybaveny zvukovým systémem vyvinutým ve spolupráci s britským výrobcem Marshall. Obsahuje dvoupásmové reproduktory integrované do přední části kapotáže. Klasický vzhled doplňují černé krycí mřížky s bílým nápisem Marshall. Zvukové systémy Marshall Gold Series Stage 1 a Stage 2 jsou dodávané volitelně a poskytují ještě intenzivnější požitek z poslechu. Až 4 reproduktory a 2 subwoofery s celkovým výkonem 280 W přinášejí nesrovnatelnou kvalitu zvuku a „dobré vibrace“. Již 60 let vyrábí společnost Marshall, původně z londýnského Hanwellu, nyní se sídlem v Bletchley v Milton Keynes (Velká Británie), legendární kytarové zesilovače, které používají nejlepší světoví hudebníci. Od roku 2012 rozšířila kvalitu svého zvuku do segmentu sluchátek a aktivních reproduktorů určených pro milovníky hudby.

Mohlo by vás zajímat:  Yamaha Motor investuje do Electric Motion SAS

R 18 Transcontinental First Edition a R 18 B First Edition: Exkluzivní vzhled lakování a chromování.
Hned od uvedení na trh budou nové R 18 Transcontinental a R 18 B po celém světě k dispozici jako exkluzivní modely R 18 Transcontinental First Edition a R 18 B First Edition. Tyto „první edice“ kombinují vzhled modelu R 18 s exkluzivními prvky v klasickém černém laku s dvojitými bílými linkami. Dalšími zajímavostmi jsou speciálně navržené povrchy (paket Chrome), vysoce kvalitní prošívání sedel a nápis „First Edition“. 

Velký výběr dílů umožňuje dokonalé přizpůsobení a široké možnosti individualizace. Exkluzivní výbava Option 719.
Nabídka BMW Motorrad Originálního příslušenství nabízí maximum možností individualizace pro přizpůsobení modelů R 18 Transcontinental a R 18 B osobnímu vkusu majitele. Designové kolekce frézovaných hliníkových dílů známé z modelů R 18 a R 18 Classic, které byly vytvořeny ve spolupráci s Roland Sands Design, jsou k dispozici také pro nové R 18 Transcontinental a R 18 B. Pokud jde o audiosystémy, BMW Motorrad spolupracuje s britským výrobcem Marshall. Pro nové modely R 18 Transcontinental a R 18 B nabízí BMW Motorrad řadu mimořádně kvalitních a exkluzivních doplňků „Option 719“, jako například volitelný metalický lak Galaxy Dust.

Nejdůležitější vlastnosti nových modelů R 18 Transcontinental a R 18 B:

  • Kapotáž na řídítkách pro vynikající ochranu proti větru a nepřízni počasí.
  • Vysoký větrný štít (R 18 Transcontinental).
  • Nízký větrný štít (R 18 B).
  • Kufry v barvě kapotáže (27 litrů, se zvukovým systémem 26,5 litru).
  • Zadní kufr v barvě kapotáže (48 litrů, s audiosystémem 47 litrů, pouze R 18 Transcontinental).
  • Větrné deflektory v barvě kapotáže (pouze R 18 Transcontinental).
  • Palivová nádrž o objemu 24 litrů.
  • Přístrojový panel se čtyřmi analogovými kruhovými přístroji a 10,25palcovým barevným displejem.
  • Dosud největší motor BMW boxer o objemu 1802 cm3.
  • Výkon 67 kW (91 k) při 4750 1/min, maximální točivý moment 158 Nm při 3000 1/min.
  • Více než 150 Nm k dispozici od 2000 do 4000 1/min.
  • Odkrytý lesklý poniklovaný spojovací hřídel s klasickým designem.
  • Optimální řešení rámu s dvojicí zahnutých trubek s nosnými prvky vyrobenými z tvarovaného plechu.
  • Zadní kyvné rameno s designem pevného rámu a integrovaným uzavřeným úhlovým převodem.
  • Teleskopická vidlice s kryty a pružicí vzpěra cantilever s progresivní charakteristikou a automatickým vyrovnáváním zatížení zajišťují optimální jízdní projev za všech podmínek.
  • Pohodlná pozice pro uvolněnou jízdu a cestování s nejlepším možným ovládáním motocyklu.
  • Přední a zadní kotoučové brzdy a kola z lehké slitiny.
  • Brzdový systém BMW Motorrad Full Integral ABS.
  • Dynamický tempomat (DCC) ve standardní výbavě.
  • Adaptivní tempomat (ACC): tempomat s integrovanou kontrolou odstupu pro pohodovou jízdu jako volitelná výbava.
  • Nejmodernější technologie LED osvětlení s klasickým designem.
  • Adaptivní odbočovací světla s otočným modulem pro ještě lepší osvětlení vozovky při průjezdu zatáčkou jako výbava na přání.
  • Ochranný rám motoru (pouze R18 Transcontinental).
  • Vyhřívání sedla ve standardní výbavě (pouze R18 Transcontinental).
  • Vyhřívané rukojetí řídítek ve standardní výbavě.
  • Bezklíčový přístupový systém pro pohodlnou aktivaci stroje.
  • Tři jízdní režimy, jakož i ASC a MSR ve standardní výbavě.
  • Asistent pro couvání pro pohodlné manévrování a kontrola rozjezdu do kopce Hill Start Control jako výbava na přání.
  • Tři atraktivní barvy: Kromě černé a metalické 719 Galaxy Dust jsou nové modely R 18 B a R 18 Transcontinental k dispozici také v matné metalíze Manhattan.
  • R 18 Transcontinental „First Edition“ a R 18 B „First Edition“: exkluzivní lakování a chromování.
  • Rozsáhlá nabídka volitelných doplňků, BMW Motorrad Originálního příslušenství a také atraktivní kolekce Ride & Style.
  • „Option 719“ je k dispozici jako obzvláště kvalitní a exkluzivní výbava na přání.