Nové modely RS 125 a Tuono 125 jsou nejmladšími dědici tradice značky Aprilia, výrobce nejlepších motocyklů třídy 125, vyráběných výhradně v Itálii. Tyto motocykly jsou navrhované pro absolutní zábavu, pro nejmladší jezdce a vycházejí z unikátních zkušeností nasbíraných divizí Aprilia Racing. Ta se ve třídě 125 může pochlubit 10 jezdeckými tituly mistra světa, 10 poháry konstruktérů a 151 vítězstvími. Tyto stroje vždy vynikaly svojí dokonalou architekturou podvozku, agresivním designem a výkonnými motory. Pro značku Aprilia je výroba osminkových motocyklů, na kterých mnoho jezdců v současnosti i nedávné minulosti začínalo svou kariéru šampiona, opravdovým posláním.
Řada sportovních motocyklů Aprilia 125 byla kompletně modernizována. Pečlivá práce na modelech RS 125 a Tuono 125 přinesla zlepšení výkonu, bezpečnosti, kvality zpracování a standardní výbavy.
Design přední části modelů Aprilia RS 125 a Tuono 125 našel inspiraci u zcela nových modelů RS 660 a Tuono 660, toužebně očekávaných motocyklů s agresivním a originálním vzhledem, který zvýrazňuje ikonický trojitý přední světlomet. U obou modelů je světelný systém osazený kompletně LED, přičemž přední směrovky jsou vestavěny do světlometu.
Rozměry přední kapotáže modelu Tuono 125 byly kompletně zmenšeny tak, aby byla kompaktnější ale zároveň poskytovala ochranu před větrem. Stejně tak se zúžily také rozměry pod kapotáží. Oba modely mají nový plně digitální přístrojový panel s množstvím užitečných informací (včetně palivoměru, okamžité a průměrné spotřeby paliva a zbývajícího dojezdu). Barvu podsvícení přístrojového panelu si jezdec může zvolit ze dvou možností (bílá nebo světle modrá) a systém je připraven k instalaci multimedíální platformy Aprilia MIA, která vám umožní připojit k motocyklu chytrý telefon přes Bluetooth, a změnit jej v plně funkční palubní počítač.
RS 125 a Tuono 125 dále vynikají novým dvoukanálovým ABS vyvinutým ve spolupráci s firmou Bosch, které je vybaveno funkcí bránící zdvihání zadního kola v případě nouzového brzdění. Stabilita a přilnavost v zatáčkách se zvýšila díky novým pneumatikám Michelin, přičemž zadní pneu se rozšířila na 140 mm. Kvalita zpracování je rovněž vyšší: hliníkový rám RS 125 se nyní pyšní kvalitnějším lakováním, stejně jako motor, stupačky a můstky vidlic u obou modelů.
RS 125 a Tuono 125 jsou jedinými italskými osminkovými modely na trhu s hliníkovým rámem, vyrobeným z litých nosníků a výztužných žeber s využitím know-how značky Aprilia. To zaručuje špičkovou podvozkovou architekturu a maximální úroveň stability a ovladatelnosti na silnici i na okruhu. Dokonalou architekturu podvozku doplňuje převrácená přední vidlice a centrální zadní tlumič na asymetrické kyvné vidlici.
Také brzdový systém vychází z motocyklů vyšší kategorie a spoléhá na radiální brzdový třmen (spojený s hlavním brzdovým válcem oplétanými hadicemi) který svírá 300mm ocelový kotouč: kombinace těchto technických prvků s novým ABS je nejlepší v dané třídě.
RS 125 a Tuono 125 se mohou pochlubit největším objemem palivové nádrže ve své kategorii (14,5 litru), větším podsedlovým úložným prostorem (s volitelnou USB dobíjecí zásuvkou), do kterého se vejde 8″ tablet, a jako jediné nabízí převodovku s elektronickým quickshifterem (jako volitelné příslušenství). Dělená řídítka modelu RS 125 jsou nyní umístěna o 18 mm výše v zájmu lepšího jízdního komfortu, ale bez kompromisu na úkor sportovních jízdních vlastností ve všech situacích.
V obou nových modelech se představuje nový jednoválcový, kapalinou chlazený motor se čtyřventilovým rozvodem, který byl kompletně modernizovaný v oblasti termodynamiky, s novou hlavou válce a upraveným spalovacím prostorem, novými sacími a výfukovými kanály a novými iridiovými svíčkami. Vačkové hřídele s agresivnějšími profily jsou rovněž nové, modernizací prošel celý sací systém včetně zcela nového vzduchového filtru. Vstřikovací jednotka je nyní umístěna výše, aby nasávaný vzduch proudil do hlavy válce přímější cestou. Kompletně upravený výfukový systém byl vybaven novým a účinnějším katalyzátorem. Křivka točivého momentu je nyní mohutnější a maximálního výkonu motor dosahuje v nižších otáčkách což, umožňuje dosáhnout nižší spotřeby paliva, částečně také díky vyladěnému elektronickému motormanagementu v podobě nové řídicí jednotky Marelli MIUG4 ECU. V zájmu co nejvyššího využití výkonového potenciálu motoru, se zvýšil poměr sekundárního převodu (řetězem s O-kroužky), přičemž zadní rozeta má nyní 58 zubů. Na silnici se to projeví citlivější reakcí na otočení plynové rukojeti a zábavnější, sportovnější a snadnější ovladatelností při jízdě po městě.
Aprilia RS 125 je v nabídce ve dvou barevných provedeních: Aprilia Black, charakterizovaném nádhernou kombinací černé a červené, a Sintesi Blue s jasnějšími barvami. RS 125 je v nabídce rovněž ve verzi GP Replica s grafikou velmi podobnou závodním motocyklům Aprilia RS-GP MotoGP a elektronickým rychlořazením a krytem sedla spolujezdce ve standardní výbavě.
Aprilia Tuono 125 je v nabídce ve třech barevných provedeních: Aprilia Black, charakterizovanou kombinací černé a červené; Lightning White s atraktivním bílým matem a šedými odstíny, a temnější Arrow Gray s leskle šedým a černým lakováním.
Přidejte odpověď