Nová Yamaha XSR700 XTribute: retro scrambler Faster Sons

2019-Yamaha-XSR700-XTribute- (19)

V modelech Yamaha řady Sport Heritage se snoubí nadčasový design a krásný retro vzhled s moderními technologiemi. Široká nabídka – od dvouválcového XSR700 přes tříválcový XSR900 po model XV950 s vidlicovým dvouválcem – byla vytvořena pro jezdce různých věkových kategorií tak, aby jim usnadnila úpravy podle jejich potřeb a představ.

Filozofie Faster Sons společnosti Yamaha spojuje kultovní styl se špičkovými konstrukčními řešeními motoru a podvozku a je zárukou, že každý motocykl řady Sport Heritage má svůj vlastní, jedinečný charakter a půvab. Jezdci, kteří chtějí s jedním motocyklem prožít delší dobu, jsou díky tomu nesmírně hrdí na jeho vlastnictví.

Modely XSR po svém představení okamžitě upoutaly pozornost vyhlášených evropských úpravců motocyklů. V několika posledních letech společnost Yamaha v rámci spolupráce na více než 60 projektech přispěla ke vzniku mnoha jedinečných speciálů vycházejících z modelů řady Sport Heritage. Díky své nízké hmotnosti, agilní ovladatelnosti a emotivnímu zátahu se model XSR700 stal oblíbencem dílen zabývajících se přestavbami motocyklů a rovněž jezdců, kteří si chtěli postavit speciální scrambler. V roce 2019 uvede Yamaha na trh novou verzi motocyklu XSR700 spojující tradiční vášeň a charakter s moderními trendy úprav motocyklů.

Nový XSR700 XTribute: moderní odkaz ikony 70. let 20. století

Před více než 40 lety představila společnost Yamaha model XT500 se vzduchem chlazeným čtyřtaktním jednoválcem, který se stal jedním z nejoblíbenějších motocyklů v Evropě. Klíčem k úspěchu se stala jednoduchá konstrukce, využitelný výkon a mimořádná všestrannost. Nový model XSR700 XTribute, s barvami vycházejícími z modelu XT a vzhledem klasického scrambleru, si zachovává ryzí charakter XT a vzdává tak hold tomuto kultovnímu motocyklu.

Kombinace nadčasového vzhledu a moderních technologií je dokonalou ukázkou filozofie Faster Sons. Díky jedinečným technickým parametrům dává XSR700 XTribute nové generaci jezdců příležitost připomenout si historii a současně si dopřát moderní technologie a mimořádné zážitky z jízdy.

Mohlo by vás zajímat:  Nová generace supersportů: 2025 Yamaha R9

Barevné provedení a grafika „1981″ inspirované retro modelem XT

Motocykl XT500, prodávaný v letech 1976 až 1989, byl v Evropě mimořádně komerčně úspěšný. Během dlouhé doby jeho výroby se tento ikonický model prodával v celé řadě výrazných i decentních barevných provedení. Na počest modelu XT zvolila společnost Yamaha pro XSR700 XTribute kultovní barvy: stříbrnou nádrž, bílé blatníky a zlatá kola – a dokonce i ukazatele směru jsou opět oranžové, stejně jako na původním XT.

Nová barva dostala příhodný název „1981″, jako poctu zlatým časům modelu XT, a oddaní fanoušci značky Yamaha tuto moderní interpretaci uctívaného designu okamžitě poznají. Součástí je logo XSR700 inspirované legendárním provedením na modelu XT500. Mladí jezdci jistě ocení nadčasový retro styl, který tomuto motocyklu z řady Sport Heritage dodává nezaměnitelný vzhled.
Terénní řídítka a robustní stupačky

XSR700 XTribute má mimo barevného provedení ve stylu XT také tapered řídítka ve stylu off-roadových motocyklů, která doplňují vzhled městského scrambleru. Kromě pohodlné vzpřímené jízdní pozice poskytují širší řídítka lepší oporu, se kterou se s motocyklem lépe manévruje při nízkých rychlostech. Mezi další osobité prvky patří mohutné stupačky ve stylu motokrosových strojů, které dotvářejí charakter odolného scrambleru.

Pneumatiky s hrubým vzorkem

Lehká litá kola s deseti paprsky jsou obuta do pneumatik s hrubým vzorkem, který u modelu XSR700 XTribute umocňuje vzhled agresivního městského scrambleru. Skvělá přilnavost a úchvatné jízdní vlastnosti na zpevněných i nezpevněných vozovkách zajišťují tomuto motocyklu řady Sport Heritage pneumatiky Pirelli MT60RS – 180/55-17 vzadu a 120/70-217 vpředu.

Speciální ploché sedlo a manžety vidlice

Yamaha vytvořila pro XSR700 XTribute specifické sedlo s plochým profilem, vycházející z designu původního modelu XT. Sedlo v moderním, vysoce kvalitním provedení má vzadu vyraženo decentní logo XTribute a je dalším prvkem, který kombinuje původní a nové.

Mohlo by vás zajímat:  BMW Motorrad představuje BMW CE 02 x VAGABUND

U všech motocyklů Yamaha z řady Sport Heritage je mimořádná pozornost věnována jednotlivým detailům a ani XSR700 XTribute není výjimkou. Přední vidlice je opatřena černými pryžovými manžetami, které dotvářejí styl retro. V horní části jsou na trubky vidlice nasazeny černé plastové kryty zajišťující čistý vzhled přední části.

Charakter klasického scrambleru s moderními technologiemi

Skutečná krása motocyklu XSR700 XTribute spočívá v jeho schopnosti spojit nenucený projev scrambleru s moderní technikou. Motor, rám a vidlice černé barvy jsou v kontrastu s retro stříbrnou nádrží, zlatými koly a bílými blatníky, které zvýrazňují dojem jednoduchosti, jako projev úcty původnímu XT500.

Navzdory klasickému stylu jde o moderní motocykl vybavený nejnovější technikou. Výkonný motor a agilní podvozek jsou zárukou úchvatných moderních jízdních vlastnosti. Další prvky: např. menší LED koncové světlo a přístrojový LCD panel, tvoří dokonalou protiváhu původním barvám a povrchové úpravě. Klasika a moderna současně – XSR700 XTribute nabízí to nejlepší z obou světů.

Černé přístroje, ovládací prvky a kryty chladičů

Retro styl tohoto městského scrambleru je znát v každém detailu, například ve speciálních digitálních přístrojích s jiným umístěním než u standardního provedení XSR700. Stroj se může pochlubit také lehkou ochranou rámu v černé barvě, stejně jako černými kryty chladiče. Černou najdeme rovněž na ovládacích páčkách na řídítkách a držáku přístrojů. Výsledkem je decentní provedení, které nasměruje pozornost na výrazné retro barvy „1981″.

Vysoký výkon

Srdcem nového motocyklu XSR700 XTribute je úspěšný, vysoce ceněný řadový dvouválec o objemu 689 ccm značky Yamaha, který díky konstrukční filozofii klikového hřídele crossplane poskytuje vysoký, lineární točivý moment. Nabízí úchvatný výkon s výjimečně nízkou spotřebou paliva a je jednou z nejuznávanějších pohonných jednotek současnosti.

Mohlo by vás zajímat:  Honda CB750 Hornet pro rok 2025

Lehký, kompaktní a agilní

S hmotností pouhých 186 kg včetně náplní patří XSR700 XTribute k nejlehčím scramblerům ve své třídě. Spojením ocelového páteřového rámu a kompaktního podvozku vzniklo agilní konstrukční řešení se špičkovou ovladatelností. XSR700 XTribute je tak ideálním strojem do města, který nabídne vzrušující zážitky z jízdy také na otevřených silnicích.

Volitelný nahoru vedený černý výfuk Akrapovič

V roce 1976 byl první XT500 osazen nízko posazeným sběrným potrubím a vysoko umístěným tlumičem. Zákazníci si tento vzhled mohou u XSR700 XTribute dopřát prostřednictvím volitelného výfuku Akrapovič. V černém provedení – jako u původního XT500 – má tento špičkový systém 2-1 radikální vzhled a poskytuje výrazný zvukový projev, což jsou klíčové vlastnosti, které u nového modelu Faster Sons dále umocňují charakter scrambleru a prvotřídní technické parametry.

Hlavní vlastnosti:

  • Motor CP2 o objemu 689 ccm s vysokým točivým momentem
  • Kompaktní a agilní podvozek
  • XSR700 inspirovaný kultovním modelem XT500 z roku 1981
  • Speciální ploché sedlo ve stylu XT
  • Logo XSR700 XTribute na nádrži a sedle
  • Terénní řídítka a robustní stupačky
  • Manžety vidlice
  • Pneumatiky Pirelli MT60RS pro cestování po silnici a pohodlnou jízdu v terénu
  • Páčky a řídítka v černém provedení
  • Černý přístrojový LCD panel
  • Koncové LED světlo
  • Ochranné kryty chladiče
  • Volitelný nahoře vedený výfuk Akrapovič v černé barvě a provedení 2-1

Dostupnost

Nový model XSR700 XTribute bude dostupný u prodejců Yamaha začátkem dubna 2019. Pokud máte zájem o další informace a chcete zjistit místní maloobchodní cenu, obraťte se na oficiální zastoupení společnosti Yamaha ve vaší zemi.