Vespa GTV je od svého zrodu v roce 2006 ambasadorem nejčistšího klasicismu v rámci rodiny Vespa díky nízkému světlometu „faro basso“, umístěnému na předním blatníku, a odkrytým trubkovým řídítkům, která odkazují na styl nejznámějších modelů minulosti.
Na EICMA 2022 se představuje Vespa GTV ve zcela revolučním designu, který si zachovává základní rysy původu legendy, ale kombinuje je s ultra moderním technologickou výbavou a zcela novými sportovními prvky. Výsledkem je mimořádné spojení tradice a moderny, klasicismu a agresivity, které se projevuje v nejautentičtější sportovní Vespě všech dob.
Nová Vespa GTV je poháněna silným jednoválcem 300 hpe (High Performance Engine) se čtyřmi ventily, kapalinovým chlazením a elektronickým vstřikováním paliva. S výkonem 17,5 kW (23,8 k) jde o nejsilnější motor, jaký Vespu kdy poháněl.
Autentický styl, ještě sportovnější charakter
Nová Vespa GTV má ještě sportovnější charakter a vyznačuje se množstvím zásadních designových vylepšení, představených dříve u řady GTS, s ještě pečlivějším zaměřením na detaily a konstrukční kvalitu, které ji povyšují na bezkonkurenční úroveň.
Přední světla jsou nyní kompletně osazena LED, včetně charakteristického nízkého světlometu, zatímco nový přístrojový panel si zachovává elegantní kruhový tvar, ale je již plně digitální, což je řešení, které umožňuje plně využít funkce nabízené systémem konektivity Vespa MIA. Ten je k dispozici jako volitelné příslušenství.
Přístrojový panel je na řídítkách upevněn pomocí originální konzoly a obklopuje jej malý, ale agresivní štít s očividnou inspirací ve světě závodů. Je vylepšený o tři horizontální průduchy a lakovaný oranžovou barvou, která se zároveň objevuje v grafice a kontrastních detailech Vespy GTV. Nepřehlédnutelnou „kravatu“ uprostřed přední kapotáže zdobí sportovní detaily a oranžové lemování. Nový je také pětipaprskový design ráfků kol, lakovaných matnou černou barvou s oranžovou grafikou. Dalším charakteristickým prvkem Vespy GTV je jednomístné dvoubarevné sedlo v závodním stylu. Jeho zadní část je připravena na montáž pevného krytu barevně sladěného s kapotáží, který připomíná typické kapoty závodních Vesp. Kryt je k dispozici jako volitelné příslušenství. V každém případě je sedlo homologované pro jízdu ve dvou a vyznačuje se dostatkem prostoru i pohodlí. Jeho styl podtrhuje technická grafika a kontrastní oranžové prošívání na okrajích.
Celkový vzhled modelu Vespa GTV vyniká matně černou povrchovou úpravou, která pokrývá rám dolního světlometu a rámeček zadního světlometu, ozdobnou lištu podél obvodu karoserie, madlo a stupačky spolujezdce, kryt koncovky výfuku, zpětná zrcátka a držák a rámeček přístrojového panelu. Nová Vespa GTV se dodává ve speciálním barevném provedení Beige Avvolgente Opaco s kontrastní oranžovou grafikou vedenou šikmo přes boční panely.
Hi-tech výbava
Vespa GTV přebírá technologie a cestovatelské ambice nedávno modernizované řady Vespa GTS, slavné „Vespone“. Proto typicky dokonalou Vespa ergonomii umocňuje pohodlí velké kapotáže; přirozená poloha sedla umožňuje dokonalou kontrolu nad skútrem a zajišťuje absolutní pohodlí i na dlouhých trasách.
Pohodlí a praktičnost zvyšuje použití bezklíčového systému, který umožní nastartovat bez nutnosti vkládat klíč do zámku. Na vnitřní straně kapotáže je praktický ovladač místo klasické skříňky zapalování se zámkem. Pro nastartování vozidla stačí jej jednoduše stisknout a otočit do polohy ON. Motor se spouští obvyklým způsobem pomocí tlačítka umístěného na pravém ovládacím bloku.
Použití nových digitálních LCD přístrojů umožňuje zobrazení velkého množství cestovních informací (maximální rychlost, průměrná rychlost, okamžitá spotřeba, průměrná spotřeba, dojezd a stav nabití baterie), stejně jako všechna upozornění na hovory, zprávy a hudbu, pokud je skútr připojen k chytrému telefonu prostřednictvím systému VESPA MIA (k dispozici jako volitelné příslušenství). USB zásuvka je součástí standardní výbavy a nachází se v přihrádce na vnitřní straně kapotáže, zatímco úložný prostor pod sedlem je vybaven podložkou a praktickým osvětlením.
Pokud jde o bezpečnost, standardní výbava zahrnuje elektronickou kontrolu trakce ASR a protiblokovací brzdový systém (ABS).