Nizozemské úřady zakazují motorkářům jízdu po některých tamějších silnicích

test-2019-harley-davidson-fxdr-114- (47)

Zákaz provozu motocyklů se Evropou šíří jako mor a Češi se začínají bát, kdy se toto omezení dostane i k nám. Ostatně, dva z našich sousedů již motocykly limitují. Nově se přidává taktéž Nizozemí.

Mohlo by vás zajímat:  Pozor na hlučný výfuk v Německu. Počet měřících bodů vzroste až 80x

Z našich sousedů provoz motocyklů omezují Rakousko a Německo. Spolu s nimi za jeden provaz táhne i Itálie, i když nutno podotknout, že každá země se k situaci staví po svém:

  • Rakousko na některých silnicích stanovuje hlukové limity.
  • V Itálii jsou silnice limitované emisním provozem.
  • Německo prostě přímo zakazuje vjezd motorkářům.

Nizozemí se rozhodlo jít německou cestou.

Na vině je rychlá a nebezpečná jízda

Poblíž německých hranic a města Vaals nedaleko Aachenu se táhne silnice SBB36 zvaná Epenerbaan. Podle úředníka Johna Coenena na ní motorkáři jezdí příliš rychle a pletou si ji se závodní dráhou. Právě proto je tato silnice pro motorkáře úplně uzavřena o víkendech mezi 9. hodinou ranní a 7. hodinou večerní. Úřady přitom zvažují uzavřít více silnic, jež mají ve správě, jak informoval magazín motorcycles.news.

Žádné přechodné období nečekejte

Jakmile byl zákaz vydán, ihned bylo vyžadováno jeho dodržování. Nizozemská policie neměla slitování, o víkendech už vypsala desítky pokut. Na motorkáře, kteří zákaz porušovali, tam totiž číhala.

Holandští motorkáři si však takovou věc nechtějí nechat líbit, chystají protesty, protože se bojí, že pokud se neozvou, budou jim úřady zavírat čím dál více silnic. Výměnou za uzavřené silnice chtějí aspoň snížení silniční daně, protože nedává smysl, aby ji platili celou, a přitom na některé silnice nemohli.

Mohlo by vás zajímat:  Statistiky říkají, že motorkáři nejčastěji umírají kvůli vysoké rychlosti

Máme se v Česku bát?

Podobná omezení jsou bohužel na spadnutí i u nás. Nedávno se řešily protesty obyvatel železnobrodských zatáček. Na tomto úseku o délce několika kilometrů žije pár obyvatel, většinu budov tvoří průmyslové provozy, opuštěné budovy a sklady. Lidé se přes železnobrodského starostu přesto domáhají úplného zákazu provozu motocyklů.