Nevlídné podzimní počasí je tady. Motorkáři, taky se připravujete na zimní pauzu? A víte, že jen za loňský rok napáchali naši „spoluobčané“ krádežemi motorek škodu ve výši téměř 16 milionů korun.
Máte jasno, jak svůj stroj co nejlépe zabezpečit? Takové dobré zabezpečení se určitě bude hodit celoročně. Vždyť zloději si objekt často obcházejí a vytipovávají si cenné věci. Zkušený motorkář zlodějům vědomě neusnadňuje práci a skryje motorku tak, aby nebyla vidět na první pohled např. garážovým okénkem. Stroj má být u zakrytý u stěny. Jasně, stačí přes něj přehodit třeba jen starou deku. K zabezpečení se hodí například zámek typu x box, jehož mechanismus se připevňuje k podlaze, dveřím nebo stěně.
Spolu s ocelovým řetězem nebo lankem pak vznikne takové zabezpečení, že zloděj nebude mít šanci motorku nepozorovaně ukrást.
Mnoho motorkářů má svůj stroj přes zimu v garáži mimo obytný dům. Odlehlá místa v okrajových částech sídlišť však bývají častým cílem nezvaných „návštěv“. Kromě standardního zabezpečení motorky kvalitním moto zámkem by zde proto nemělo chybět ani zabezpečení vchodu do garáže. Na dveře patří bezpečnostní cylindrická vložka, která odolá pokusům o vyražení. Pomoci může taky zajištění ještě petlicí s visacím zámkem. Tokoz Golem, certifikovaným ve čtvrté bezpečnostní třídě, který odolá vyhmatání a odvrtání a zvládne různorodé klimatické podmínky.
Znalý motorkář jistě nepochybuje, že do základní bezpečnostní výbavy jeho stroje by měl patřit kotoučový zámek s alarmem. Po uzamčení čidlo detekuje pokus o manipulaci s motorkou a výrazný alarm už většinu nenechavců od krádeže odradí. V kombinaci se zabezpečením garážových dveří i samotné motorky pak maximum strojů přečká v bezpečí zimu a na jaře s radostí vyrazí se svými „pány“ na silnice.