Značku Moto Guzzi a italské námořnictvo spojují úzké vazby již více než sto let. Tento milník obě strany oslavily velkolepým způsobem na palubě letadlové lodi Cavour.
Orel s roztaženými křídly, nezaměnitelný znak značky Moto Guzzi od jejího založení v roce 1921, pochází z dob, kdy zakladatelé společnosti Carlo Guzzi a Giorgio Parodi sloužili v letecké divizi italského královského námořnictva v první světové válce. Už během války se dva přátelé společně s pilotem Giovanni Ravellim rozhodli začít s výrobou motocyklů, jakmile konflikt skončí. Ravelli však zahynul při nehodě v roce 1919 a nemohl tak svého snu dosáhnout. Na jeho památku si Guzzi a Parodi vybrali znak Orla jako svůj symbol.
Součástí emotivní události na letadlové lodi byla světová premiéra modelu Moto Guzzi V100 Mandello Aviazione Navale, speciální číslované limitované edice nejnovějšího přírůstku do rodiny Moto Guzzi. Technologická vyspělost tohoto motocyklu ještě více vynikne v exkluzivní verzi, spojující dvě velká jména s nerozlučnými vazbami na historii Itálie.
Projekt vznikl díky interní společnosti italského ministerstva obrany Difesa Servizi S.p.A., která je posledních 10 let zodpovědná za optimalizaci majetku ministerstva, a poskytla společnosti Moto Guzzi práva na používání značky „Aviazione Navale“ při výrobě modelu V100 Mandello Aviazione Navale.
Exkluzivní edice Moto Guzzi V100 Mandello Aviazione Navale bude vyrobená v limitovaném počtu 1913 kusů, který odkazuje na letopočet, ve kterém se zformovala letecká divize italského námořnictva. Tento jedinečný model má speciální lakování, inspirované stíhačkami F-35B. Grafika je věrnou reprodukcí grafiky letadla s insigniemi na obou stranách kapotáže spolu s typickými pruhy „trysek sání“. Exkluzivitu podtrhují decentní znaky italského námořního letectva po stranách palivové nádrže, a logo letecké jednotky.
Součástí standardní výbavy je systém monitorování tlaku v pneumatikách a vyhřívané rukojeti, zatímco sériové číslo je vypálené laserem na držáku řídítek. Ke každému motocyklu je dodávána plachta a pamětní plaketa.
Moto Guzzi V100 Mandello
Model Moto Guzzi V100 Mandello otevírá zcela novou kapitolu v historii společnosti; vymyká se konvenční kategorizaci a kombinuje skvělý výkon s touhou cestovat, která se ukrývá v srdci každého motocyklu Moto Guzzi.
Taková Moto Guzzi tu nikdy předtím nebyla. Špičkové technologie a inovativní technická a aerodynamická řešení otevírají dveře do budoucnosti značky. V100 Mandello je inovativní motocykl počínaje designem, který jako vždy zvýrazňuje jedinečný, nenapodobitelný dvouválcový motor. Designové linie se vyhýbají nostalgii a nabízí moderní pojetí klíčových stylových prvků Moto Guzzi. Coby milník v historii značky přichází model V100 s řadou důležitých technologických inovací: je mimo jiné prvním motocyklem s adaptivní aerodynamikou a prvním modelem Moto Guzzi s šestiosou inerciální platformou, náklonovým ABS, semi-aktivním odpružením a rychlořazením. V100 Mandello je také prvním motocyklem Moto Guzzi poháněným novým kompaktním motorem s propracovanými technickými vlastnostmi. Tradici zachovává architektura 90° vidlicového dvouválce, která zaručuje jedinečný charakter točivého momentu a nenapodobitelný zvuk, ale jinak jde o zcela nový agregát s impozantními parametry: výkonem 115 koní a točivým momentem 105 Nm, přičemž 82 % je k dispozici již při 3 500 ot./min.
Námořní letectvo
Italské námořní letectvo – Aviazione Navale – je vzdušnou složkou italského námořnictva, vytvořenou pro operace na moři v těsném kontaktu s loděmi. Jeho počátky sahají do roku 1913, kdy byla oficiálně vytvořena letecká služba královského námořnictva.
Letecké jednotky námořnictva v současnosti řídí Velitelství vzdušných sil COMFORAER, které odpovídá za organizaci a koordinaci činností všech letadel námořnictva, včetně údržby, řízení logistické infrastruktury a výcviku letového a pozemního personálu.
Jeho letadla a vrtulníky jsou rozmístěna na plavidlech vybavených hangáry a vzletovou palubou, na obojživelných útočných jednotkách a na letadlových lodích. Od 80. let se italské námořní letectvo zapojuje do všech hlavních mezinárodních operací.
Letadlová loď Cavour
Cavour (CVH 550) je letadlová loď pro krátké vzlety a vertikální přistání, postavená společností Fincantieri. V roce 2009 vstoupila do služeb italského námořnictva. S LOA 244 metrů a délkou dráhy 220 metrů je Cavour vlajkovou lodí italského námořnictva a jednou z nejdůležitějších technologických investic národního obranného systému země. Cavour je schopen operovat se všemi letadly používanými italským námořnictvem: vrtulníky (AB 212, EH 101, NH 90), letouny AV-8B a letouny nejnovější generace, jako jsou stíhačky F-35B. Letová paluba sahá od přídě k zádi a její dráha, rovnoběžná s podélnou osou plavidla, je vybavena odrazovým můstkem, aby letadla mohla vzlétat s maximálním nákladem. Hangár je navržen tak, aby pojal až 12 vrtulníků nebo alternativně 8 letadel. Manipulaci mezi hangárem a letovou palubou zajišťují dva 30tunové výtahy. Loď Cavour je obsazena stálou posádkou 550 námořníků a její celková kapacita je až 1200 mužů.
Difesa Servizi S.p.A.
Difesa Servizi S.p.A. je interní společnost italského ministerstva obrany zodpovědná za správu a optimalizaci majetku ministerstva. Na trhu poskytuje služby pro různé národní i mezinárodní subjekty. Od svého založení v roce 2011 společnost zajišťuje potřeby inovací a podporuje jedinečné hodnoty italských ozbrojených sil působících v mnoha sektorech prostřednictvím pečlivého ekonomického řízení obranných prostředků a služeb, které jí byly svěřeny.
Difesa Servizi S.p.A. nabízí řadu služeb, jako je ekonomická správa nemovitostí a aktiv, s výjimkou likvidace; ekologická optimalizace vojenských jednotek pro výrobu energie z obnovitelných zdrojů; propagace a ekonomické řízení operací a služeb poskytovaných třetím stranám ozbrojenými silami v oborech meteorologie, zdravotnictví, obchodu, geokartografie či leteckého a satelitního fotografování; optimalizace značky prostřednictvím dočasné placené koncese log, nominálních hodnot a charakteristických znaků ozbrojených sil; podpora a fakturace technických činností a služeb, včetně těch, které souvisejí s průmyslovými a výrobními činnostmi ministerstva, pro které bylo uděleno zvláštní pověření národním a mezinárodním subjektům ve veřejném a soukromém sektoru. Byla založena v březnu 2010, provoz zahájila v druhé polovině roku 2011.